جامعه بدون سینما، جامعه بدون تخیل

آیین نکوداشت روز ملی سینما به همت انجمن سینمای جوانان اصفهان در سالن اجتماعات هنرستان هنرهای زیبای پسران برگزار شد.

آیین نکوداشت روز ملی سینما به همت انجمن سینمای جوانان اصفهان در سالن اجتماعات هنرستان هنرهای زیبای پسران برگزار شد.

محمد طباطبایی، رئیس انجمن سینمای جوان اصفهان که در این برنامه سخنرانی می‌کرد، انجمن سینمای جوان اصفهان را بزرگترین و فعال‌ترین دفتر انجمن سینمای جوان کشور پس از تهران دانست و کانون عکس آن را بزرگترین کانون عکاسان کل کشور در سال ۹۶. طباطبایی با اشاره به برنامه‌های این انجمن مثل عصرهای سینما و کارگاه‌های فیلم‌سازی شهرام مکری و مجید برزگر، آخرین افتخار انجمن را کسب جایزه بهترین فیلم در بخش Short Film Theme Childhood سومین جشنواره بین‌المللی آتلانتیک کلمبیا برای فیلم «پل» ساخته امین قشقاییان، دانش‌آموخته انجمن سینمای جوان اصفهان دانست و گفت: این فیلم در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان تولید شد و مگر می‌شود از این جشنواره سخن گفت و از زاون قوکاسیان یادی نکرد. وقتی در جشنواره بیست و هفتم از زاون تقدیر شد، او گفت: آرزو می‌کنم فیلمسازان اصفهانی برای اصفهان، فیلم بسازند. یک سال بعد این آرزو محقق شد و ما سه سال است این رویه را ادامه داده‌ایم.

مهدی مقدری، عضو کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورای شهر اصفهان هم یکی از دغدغه‌های تیم جدید شهرداری را توسعه فرهنگی دانست و گفت: توسعه فرهنگی بدون سینما، تئاتر و موسیقی رقم نخواهد خورد. وی افزود: جامعه‌ای که برای کتاب‌خوانی وقت ندارد، تنها می‌تواند از طریق سینما رشد کند و اگر کتاب و سینما در جامعه‌ای رواج نداشته باشد، چیزی از آن جامعه باقی نخواهد ماند. مقدری، جامعه بدون فیلم را جامعه بدون داستان دانست و جامعه بدون داستان را جامعه بدون تخیل خلاق که حرفش بی‌معنا و ارزش است. او گفت: جلساتی را برای حل معضلات سینمای استان با مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرده‌ایم. در شهری که جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در آن برگزارشده، باید زیرساخت‌های جهانی هم وجود داشته باشد. عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با اشاره به پیاده‫محور شدن چهارباغ گفت: معتقدیم پیاده‫راه شدن صرف، موجب ناراحتی کسبه و بی‌میلی مردم می‌شود و اهالی فرهنگ و هنر باید روح هنری به این محور بدهند و خیابان چهارباغ دوباره باید با سالن‌های تئاتر، سینما و موسیقی و تئاترهای خیابانی زنده شود تا مردم رغبت به قدم زدن در آن داشته باشند و کسبه از رونق آن شادمان شوند.

فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر هم از اهمیت افزایش سالن‌های سینمای اصفهان گفت و اشاره کرد که در مجموعه سیتی سنتر، شش سالن سینمایی در حال ساخت است.

در این آیین، بیانیه ناهید تاج‌الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز ملی سینما هم قرائت و از فرشاد احمدی دستگردی، کارگردان سینما و حسین شجاعی‫منش، عکاس تجلیل و از فیلم کوتاه «سفید کمرنگ» (غلامرضا جعفری) به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوان اصفهان رونمایی شد. پریسا فهامی، رئیس هیئت‌مدیرۀ کانون عکس انجمن سینمای جوان اصفهان هم گزارشی از فعالیت‌های این کانون در سال ۹۶_۹۵ ارائه داد و از شماره دوم مجله «کادر» این کانون رونمایی کرد.

در این برنامه، پرویز طاهری، معاون فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، رضا دهقان، رئیس امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و مهدی احمدی‫فر، رئیس حوزه هنری استان اصفهان هم حضور داشتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار