دستور تخلیه فوری ۳۸ مدرسه قدیمی در استان اصفهان

معاون مشارکت های مردمی و نهادهای اداره نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: تعداد ۶۴ مدرسه دایر در استان به دلیل قدمت بالای ساختمان و امکان بروز حادثه و ریزش سقف را دارند و دستور تخلیه این مدارس به مناطق آموزش و پرورش داده شده است و از این آمار، برای تعداد ۳۸ مدرسه دستور تخلیه فوری صادر شده است.

معاون مشارکت های مردمی و نهادهای اداره نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: تعداد ۶۴ مدرسه دایر در استان به دلیل قدمت بالای ساختمان و امکان بروز حادثه و ریزش سقف را دارند و دستور تخلیه این مدارس به مناطق آموزش و پرورش داده شده است و از این آمار، برای تعداد ۳۸ مدرسه دستور تخلیه فوری صادر شده است.

به گزارش ایمنا، محسن جعفرپور امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به کمبود اعتبارات امسال و مشارکت های قابل توجه خیرین استان اظهار کرد: امسال کمبود اعتبارات در ساخت مدارس وجود داشت و مساعدت های بسیار خوبی از سوی خیرین استان داشتیم، از ۹۲ پروژه تعداد ۶۶ پروژه را خیرین با مشارکتشان احداث کرده و تحویل آموزش و پرورش دادند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۷۲ درصد را پروژه های تحقیقی تشکیل می دهند و ۸۴ درصد تعداد ۳۴۴ کلاس را شامل می شود و زیربنای ۵۳ هزار و ۶۹۳ متر مربع را شامل می شود و این آمار ۷۲ درصد کل پروژه های تحقیقی بوده است و میزان اعتباری که از سوی خیرین استان هزینه شده بالغ بر ۵۹ میلیارد است.

کیفیت ساخت مدارس و فضای فیزیکی آموزش و پرورش

معاون مشارکت های مردمی و نهادهای اداره نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در حال حاضر از کلاس های درس استان حدود ۶۶.۲ درصد مستحکم سازی هستند و تعدادی هم کلاس های تخریبی اند و نیازمند مقاوم سازی است که بر اساس استانداردها باید این مقاوم سازی ها انجام شوند.

وی در مورد وضعیت کلاسهای تخریبی بیان کرد: کلاس های تخریبی در عمل قابلیت استفاده را از نظر آیین نامه ای ندارند و قریب به ۶۶.۲ درصد از کلاسهای استان مستحکم اند و ۱۸.۹ درصد از کلاس های استان نیازمند مقاوم سازی اند و ۱۴.۹ درصد این کلاس ها تخریبی هستند.

جعفرپور با اشاره به بازسازی و ساخت تعدای از کلاس های تخریبی اظهار داشت: از کل کلاسهای استان حدود ۸ هزار و ۵۳۴ کلاس تخریبی بوده که حدود ۳ هزار ۵۹۲ کلاس ساخته شده است و اکنون آمار این تخریب ها به ۱۴.۹ درصد رسیده است و کلاسهای نیازمند مقاوم سازی ۱۸.۹ درصد است که در جمع حدود ۳۳.۸ درصد کلاسهای استان نیازمند مقاوم سازی هستند که این کلاسها تخریبی بوده و باید فعالیت گسترده روی این قضیه انجام شود و از سوی دیگر بایستی تلاش کنیم که نگهداری کلاسهای مستحکم هم به طور صحیح صورت بگیرد.

معاون مشارکت های مردمی و نهادهای اداره نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: تعداد ۶۴ مدرسه دایر در استان به دلیل قدمت بالای ساختمان و امکان بروز حادثه و ریزش سقف را دارند و دستور تخلیه این مدارس به مناطق آموزش و پرورش داده شده است و از این آمار، برای تعداد ۳۸ مدرسه دستور تخلیه فوری صادر شده است، همچنین به ۱۳ مدرسه مجوز موقت دادیم و برای یک سال آینده مهلت فعالیت به این مدارس داده شده و بعد از این زمان باید تخلیه شوند.

بیشتر مدارس تخریبی در مناطق روستایی هستند

وی با اذعان به این نکته که بیشتر این مدارس در مناطق روستایی هستند، یادآوری کرد: بیشتر این مدارس در مناطق روستایی اند و به ندرت در مناطق شهری و شهرستان ها وجود دارند، همچنین بیشتر در ناحیه چهار آموزش و پرورش منطقه وجود دارند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار