بازنشستگان قدرت توان خرید خود را از دست دادند

رئیس کانون بازنشستگان فرهنگیان استان اصفهان گفت: بازنشستگان 67.9 درصد از قدرت توان خرید خود را از دست دادند، همیشه و همه‌ساله باید بر اساس تورم کشور، افزایش حقوق بازنشستگان صورت می‌گرفته است اما امروز شاهدیم فاصله درآمدی شاغلین و بازنشستگان روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان فرهنگیان استان اصفهان گفت: بازنشستگان 67.9 درصد از قدرت توان خرید خود را از دست دادند، همیشه و همه‌ساله باید بر اساس تورم کشور، افزایش حقوق بازنشستگان صورت می‌گرفته است اما امروز شاهدیم فاصله درآمدی شاغلین و بازنشستگان روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

به گزارش فارس، امیر پویان‌فر صبح امروز در آیین گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان اصفهان اظهار کرد: در مجموعه آموزش‌‌وپرورش نزدیک به 800 هزار بازنشسته وجود دارد و از مجموع 1 میلیون 300 هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی کشور، 60 درصد آن متعلق به آموزش‌وپرورش است.

وی بیان کرد: شایسته است بهتر از چیزی که هست از بازنشستگان تقدیر کنیم اما با توجه به محدودیت‌هایی که در بودجه‌های آموزش‌وپرورش است مجبور شدیم از میان نزدیک 55 هزار بازنشسته در سطح استان، 300 نفر را انتخاب کنیم و البته بعد از این جلسه اعتراضاتی از سوی دیگر همکاران به ما مطرح خواهد شد که اعتراضات به‌جایی است.

رئیس کانون بازنشستگان فرهنگیان استان اصفهان عنوان کرد: از اهداف کانون‌های بازنشستگان پیگیری مسائل حقوقی و معیشتی همکاران بازنشسته است که طی سه سال گذشته اقداماتی انجام شده است هرچند که نتیجه خاصی به همراه نداشت.

وی ادامه داد: حضور در مجلس و صحبت و مذاکره با دولت‌مردان در سطح کشور انجام شد تا انتظارات به جا و به حقی که برآورده نشده است پیگیری شود و به ثمر برسد اما متأسفانه همه پیگیری‌هایی که بازنشستگان انجام می‌دهند و به‌صورت نمادین اعتراض کردند راه به‌جایی نبرد و بیشتر از 15 درصد از پیگیری‌های ما به ثمر ننشست.

پویان‌فر تصریح کرد: طی 10 سال گذشته قوانین مدیریت خدمات کشوری اجرایی نشده است و بازنشستگان 67.9 درصد از قدرت توان خرید خود را از دست دادند، همیشه و همه‌ساله باید بر اساس تورم کشور، افزایش حقوق بازنشستگان صورت می‌گرفته است اما امروز شاهدیم فاصله درآمدی شاغلین و بازنشستگان روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

وی با بیان این که بر اساس ماده 64 قانون مدیریت خدمات کشوری، میزان افزایش حقوق شاغلین باید برای بازنشستگان نیز لحاظ شود، خاطرنشان کرد: همسان‌سازی و هم‌طرازی حقوق شاغلین و بازنشستگان اگر صورت بگیرد باید حداکثر 10 درصد با هم تفاوت داشته باشند، بزرگان بازنشستگان که با عناوین و مناصب مختلف بازنشسته شدند، حداکثر دریافتی آن‌ها به 2.5 میلیون تومان نمی‌رسد.

رئیس کانون بازنشستگان فرهنگیان استان اصفهان با بیان این که اگر مجلس قانون‌گذاری می‌کند باید نظارت بر اجرای قانون هم داشته باشد تصریح کرد: البته این نظارت مجلس بر اجرای قانون بسیار ضعیف است، 35 هزار میلیارد تومان باید به بازنشستگان کشور تزریق شود تا بحث هم‌طرازی حقوق شاغلین و بازنشستگان اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: در خصوص خدمات و تسهیلات نیز باید تفاوتی بین شاغلین و بازنشستگان نباشد، از معضلات جامعه بازنشستگان، مباحث بیمه و درمان آن‌هاست، وقتی 30 سال حق بیمه پرداخت و سال تا سال هم از دفترچه بیمه استفاده نمی‌کردیم انتظار داشتیم در دوران بازنشستگی از بیمه استفاده کنیم.

پویان فر تأکید کرد: باید 70 درصد هزینه درمان را شرکت بیمه‌کننده پرداخت کند و 30 درصد آن را بیمه‌شده، اما امروز برعکس شده است و شرکت‌های بیمه‌کننده از عقد قرارداد با صندوق بازنشستگی خودداری می‌کنند چرا که به فکر تأمین منافع خود هستند، دولت موظف کرده است که باید بازنشستگان تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرند اما این اتفاق نمی‌افتد و طرح بیمه مکمل بازنشستگان نیز توسط مجلس رد شد.

وی افزود: برای بیمه بازنشستگان اگر دولت و دستگاه‌های مربوط حمایت نکنند خود بازنشسته قادر به تأمین هزینه بیمه خود و خانواده نیستند، اگر بخواهیم به‌صورت 80 درصدی بازنشستگان را تحت پوشش بیمه قرار دهیم به ازای هر نفر باید 150 هزار تومان از حقوقشان کم شود و با احتساب جدول کسری‌های فیش حقوقی، چیزی برایشان نمی‌ماند.

رئیس کانون بازنشستگان فرهنگیان استان اصفهان در پایان مطرح کرد: موضوع بیمه بازنشستگی، حمایت دولت و مجلس را می‌طلبد؛ جامعه آماری بازنشستگان سال‌به‌سال رو به افزایش است و این دغدغه دولت شده است، در کنار مسائل آب و محیط‌زیست، مشکل بازنشستگان کشورسومین چالش دولت است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار