نقد و بررسی جک S5

جک S5 را می توان یکی دیگر از شاسی بلندهای مقرون به صرفه چینی دانست که البته برای رانندگی شهری طراحی شده است.

نقد و بررسی جک S5

جک S5 را می توان یکی دیگر از شاسی بلندهای مقرون به صرفه چینی دانست که البته برای رانندگی شهری طراحی شده است.

به گزارش جام جم آنلاین، جک S5 را می توان یکی دیگر از شاسی بلندهای مقرون به صرفه چینی دانست که البته برای رانندگی شهری طراحی شده است. در طول چند سال گذشته بازار خرید خودروهای کراس اوور بسیار داغ بوده و خودروسازان چینی نیز با محصولات متنوع و ارزان قیمت حضور فعالی در این بخش داشته اند. جک S5 از خودروهایی است که از آغاز عرضه تاکنون فروش فوق العاده ای را تجربه کرده است.



این خودرو در هر دو نسخه مجهز به جعبه‌دنده‌های دستی و خودکار از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ با 174 اسب بخار قدرت و گشتاور 235 نیوتن متر برخوردار است و تنها وجه تمایز این دو مدل در جعبه‌دنده آنهاست که در نسخه خودکار جای خود را به یک نمونه 6 سرعته دوبل کلاچ داده است.

این خودرو در نمای روبرو شباهت زیادی به هیوندای IX 35 دارد و طراحان در نمای عقب نیز از به خوبی توانسته اند از کراس اوور آئودی کپی برداری کنند. این شباهت به حدی است که چراغ های عقب جک S5 همانند همتای اروپایی خود در هنگام ترمزگیری از دو مربع کوچک تشکیل می شود. افزون بر این، خطوط دماغه، کاپوت، طراحی پیچیده سپر، ورودی بزرگ هوا در زیر سپر جلو، قاب های کرومی روی هواکش و اطراف مه شکن جلوپنجره از دیگر مواردی است که موجب جذابیت این خودرو شده است.




در نمای داخلی نیز می توان شباهت زیادی میان جک S5 و هیوندای IX 35 یافت. در طراحی داخلی این خودرو از مواد باکیفیتی استفاده شده و نوع طراحی با سایر خودروهای چینی کاملا متفاوت است که در این میان، می توان از طراحی دو رنگ تریم داخلی و استفاده از رنگ مشکی پیانو برای داشبورد به عنوان اصلی ترین وجوه تمایز جک S5 با دیگر محصولات چینی یاد کرد.




جک S5 بنا بر آزمایش هایی که توسط موسسه C-1CAP در پایان سال 2013 بر روی آن انجام شد، نخستین خودرو از سبد محصولات جک است که موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است. وجود آپشن های ایمنی که بیشتر در خودروهای بالای 100 میلیون مشاهده می شود موجب شده تا جک S5 از رقبای هم رده خود متمایز باشد. سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی EBA به همراه سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP از جمله امکانات ایمنی جک S5 به شمار می روند. همچنین، این خودرو به 2 کیسه هوا مجهز است و تایرها نیز به طور دائم توسط سیستم کنترل فشار باد لاستیک TPMS مورد بررسی قرار می گیرند و هشدار لازم از طریق نمایشگر پشت فرمان به راننده اعلام می شود.



افزون بر این، جک S5 برای حرکت ایمن تر در سراشیبی و سربالایی از دو قابلیت الکترونیکی بهره می برد. سیستم HAC یا کنترل حرکت در سربالایی با فشردن پدال ترمز پس از چند ثانیه فعال می شود. این سیستم کمک می کند تا خودرو پس از توقف در سربالایی برای حرکت مجدد به سمت عقب کشیده نشود و به مسیر مستقیم خود ادامه دهد. همچنین، سیستم HDS یا کنترل سرعت در سراشیبی نیز با اعمال خودکار ترمز در سراشیبی از شتابگیری و افزایش سرعت بیش از حد خودرو جلوگیری می کند.

قیمت جک S5 در بازار ایران در نسخه جعبه‌دنده دستی 84 میلیون تومان و در مدل جعبه‌دنده خودکار به ارزش 96 تا 98 میلیون تومان برآورد می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار