زردچوبه دشمن سرطان است

بهروز قمی، کارشناس کشاورزی درباره یکی از ادویه جات و خواص آن چنین گفت: زردچوبه گیاهی چندساله و ادویه‌ای است که قسمت خوراکی آن ریزوم یا ساقه زیرزمینی آن است. بدین صورت که ریزوم را در آب جوشانده و پس از خشک کردن خرد می‌کنند و بعد از اینکه غربال شد، آن را آسیاب می‌کنند که پودر زردچوبه حاصل می‌شود.

اصفهان زیبا: بهروز قمی، کارشناس کشاورزی درباره یکی از ادویه جات و خواص آن چنین گفت: زردچوبه گیاهی چندساله و ادویه‌ای است که قسمت خوراکی آن ریزوم یا ساقه زیرزمینی آن است. بدین صورت که ریزوم را در آب جوشانده و پس از خشک کردن خرد می‌کنند و بعد از اینکه غربال شد، آن را آسیاب می‌کنند که پودر زردچوبه حاصل می‌شود.

علاوه بر قسمت ریزوم این گیاه در برخی مناطق از برگ آن برای پختن دلمه استفاده می‌کنند که هنوز ارزش غذایی برای برگ این گیاه گزارش نشده است.خواص دارویی زردچوبه عبارت اند از:
مهم ترین ویژگی این ادویه خاصیت ضد سرطانی بودن آن است که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی از رشد سلول‌های سرطانی به خصوص بر روی پروستات جلوگیری می‌کند.
این گیاه برای افراد دارای دیابت مخصوصا دیابت نوع2 بسیار مفید بوده و باعث افزایش ترشح انسولین می‌شود.
زردچوبه به خاطر کمک به جریان اکسیژن در خون برای پیشگیری از بیماری آلزایمر مفید است.
خوردن روزانه مقدارکمی زردچوبه برای افراد چاق توصیه می‌شود. چون باعث تجزیه چربی اضافی بدن شده، وزن را کاهش می دهد.
کسانی که از بیماری آرتروز رنج می‌برند، می‌توانند با مصرف منظم زردچوبه اثرات بیماری خود را تا حدی کاهش دهند چون باعث کاهش التهاب به‌خصوص در آرتروزهای روماتوئید می‌شود.
این ادویه به خاطر داشتن ماده‌ای به نام لیپوساخارید به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی کرده و قوه عمومی بدن را افزایش می‌دهد که خود باعث جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها می‌شود.
مصرف خام زردچوبه برای افراد دارای بیماری‌های گوارشی توصیه می‌شود. چون نفخ را بسیار کاهش می‌دهد.
خواص ضدالتهابی برای این گیاه گزارش شده که بیشترین تحقیقات بر روی بیماری کولیت اولسراتیو که یک بیماری التهابی شایع است، صورت گرفته است.
زردچوبه مانند بسیاری از گیاهان دیگر خاصیت ضد باکتریایی داشته و در طب سنتی به عنوان داروی التیام دهنده زخم و حتی پوست‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود.
یکی از اعضای بدن که اخیرا دچار بیماری‌های زیادی شده است، کبد است که زردچوبه برای این عضو بسیار مفید است و با کمک به تولید آنزیم های تصفیه‌کننده خون و کاهش سموم بدن کمک فراوانی به کبد می‌کند.
زردچوبه باعث کمک به گردش خون می‌شود.
در طب قدیم از این گیاه در درمان بیماری‌های لثه و دندان و همچنین مارگزیدگی استفاده می‌شده است.
بانوان قدیم از ماسک زردچوبه برای شفافیت پوست و کشیدگی آن استفاده می‌کردند.
احتیاط: باید توجه داشت هر گیاه با توجه به طبعی که دارد، برای برخی افراد مناسب نیست. زردچوبه نیز برای افراد با مزاج صفراوی توصیه نمی‌شود. چون سنگ صفرا و انسداد صفراوی را افزایش می‌دهد.برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با بازار گــــیــــاهـــان دارویی و شماره 35604144 تماس بگیرید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار