2 و نیم درصد واحدهای صنعتی پرورش طیور اصفهان درگیر ویروس آنفلوانزای پرندگان

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد: درحال حاضر 2 و نیم درصد واحدهای صنعتی پرورش طیور استان اصفهان درگیر ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده اند و بیش از 97 درصد این واحدها با اقدامات انجام شده وضعیت مطلوبی دارند.

2 و نیم درصد واحدهای صنعتی پرورش طیور اصفهان درگیر ویروس آنفلوانزای پرندگان

شهرام موحدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا افزود: بیش از 60 کشور دنیا درگیر ویروس فوق حاد پرندگان شده اند، به طوری که در قاره اروپا غیر از کشور نروژ، تمام کشورها با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند.
وی ادامه داد: با شیوع این ویروس جهانی، به دلیل مهاجرت پرندگان کشور ایران هم از این مسأله مستثنی نشد.
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در این استان شاید تعداد کانون های آنفلوانزای پرندگان از سایر استان های کشور به دلیل اینکه بزرگترین تولید کننده مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار کشور است، بیشتر باشد اما فعالیت های خوبی برای کنترل این ویروس توسط اداره کل دامپزشکی و سایر دستگاه ها انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در بخش طیور بومی روستایی از 1800 واحد روستایی، 70 واحد یعنی کمتر از 4 درصد درگیر ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده اند، اظهارکرد: از لحاظ تعداد جمعیت کمتر از یک درصد طیور بومی استان اصفهان مبتلا به این ویروس شدند و معدوم گشتند.
موحدی ادامه داد: درحال حاضر 2 و نیم درصد واحدهای صنعتی پرورش طیور استان اصفهان درگیر ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده اند و بیش از 97 درصد این واحدها با اقدامات انجام شده وضعیت مطلوبی دارند
وی به افرادی که در محل زندگی خود طیور بومی نگهداری می کنند، توصیه کرد برای پیشگیری از ابتلای طیور به این ویروس برخی از اقدامات اعلام شده توسط اداره کل دامپزشکی را انجام دهند.
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با اعلام اینکه وضعیت این استان وخیم نیست، ادامه داد: مردم نباید به شایعات بی اساس منتشر شده در فضای مجازی توجه کنند زیرا تمام طیور قبل از کشتار، مراحل کنترل و آزمایشگاهی را سپری می کنند و البته سلامت تمام طیوری که در سطح کشتارگاه ها کشتار و به بازار عرضه وارد می شود، همچنین تمام تخم مرغ های لیبل دار و بسته بندی شده با کد بهداشتی تضمین شده می باشد.
وی تاکید کرد: مردم از خرید تخم بلدرچین های بسته بندی شده اما فاقد کد نظارتی دامپزشکی خودداری کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار