افزایش 10 درصدی نرخ کبابی‌های اصفهان در نوروز 96

رئیس اتحادیه رستوران داران اصفهان از آمادگی پذیرایی 450 چلوکبابی، رستوران و جوجه‌کبابی در ایام نوروز 96 خبر داد و گفت: قیمت غذای برخی از رستوان‌ها در شهر اصفهان نسبت به سال گذشته 5 تا 10 درصد افزایش داشته است.

افزایش 10 درصدی نرخ کبابی‌های اصفهان در نوروز 96

حسین ملت در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به اینکه در شهر اصفهان 300 چلوکبابی، 80 رستوران و 70 مرکز جوجه‌ کبابی دارای مجوز فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: قیمت عرضه غذای سالم در این مراکز بنا بر رتبه، استفاده از درجه مواد اولیه و ممتاز بودن از 4 تا 16 هزار تومان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه قیمت غذای برخی از رستوان‌ها در شهر اصفهان نسبت به سال گذشته 5 تا 10 درصد افزایش داشته است، گفت: این افزایش نرخ‌ها به دلیل گرانی مواد اولیه، رشد قیمت حامل های انرژی و دستمزد کارگران بوده است.
رئیس اتحادیه رستوران داران اصفهان در پاسخ به اینکه سال گذشته در رستوران‌ها و چلوکبابی‌‌ها شهر به چند نفر مسافر غذا ارایه شده است، یادآور شد: اداره بازرگانی آمار سال گذشته را به ما ارایه نکرده، اما طی دو سال قبل از 13 میلیون مسافر که به استان اصفهان سفر کرده بودند حدود 10 میلیون گردشگر از غذاهای مطلوب این مراکز استفاده کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه هر ساله در ایام نوروز بازرسی‌های اداره بهداشت استان اصفهان از 15 اسفند امسال تا فروردین سال آینده آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: 9 نفر از بازرسان اتحادیه که در طول سال، هر هفته بر فعالیت مراکز عرضه غذا در کبابی‌ها و رستوران‌ها در شهر اصفهان نظارت می‌کنند در ایام نوروز همراه بازرسان اداره بهداشت نیز هر روز این اقدام را انجام می‌دهند.
ارائه غذای نیم پرس با هدف پرهیز از اسراف
ملت در پاسخ به اینکه چرا با گرانی مواد اولیه از جمله گوشت کیلویی بیش از 40 هزار تومانی در برخی از مراکز شهر اصفهان چلوکباب و جوجه پرسی 4 هزار تومان عرضه می‌شود، افزود: این واحدها غذای نیم پرسی سالم و ارزان با بهای 4000 تا 4500 تومان برای رفاه حال مردم عرضه می‌کنند.
وی با بیان اینکه غذای نیم پرس حدود ۶۰ درصد یک پرس غذای کامل و با قیمت پایین‌تر است، تصریح کرد: ارائه غذای نیم پرس با هدف پرهیز از اسراف مورد استقبال رستوران داران و مشتریان قرار گرفته است.
رئیس اتحادیه رستوران داران اصفهان در پاسخ به اینکه طبق گفته‌ها در کباب‌های ارزان قیمت، از نان خشک و مواد دیگر استفاده می‌شود، گفت: این حرف‌ها قابل قبول نیست، زیرا رستوران‌ها و کبابی‌ها که کباب ارزان عرضه می‌کنند، غذای آنها نیم پرسی است.
وی اضافه کرد: در غذای نیم‌پرسی از 50 گرم گوشت کبابی سالم استفاده می‌شود و هزینه این غذاها بستگی به برنج مصرفی هم دارد.
استفاده از نان خشک و خاک‌ اَره در کبابی‌ها کذب است
رئیس اتحادیه رستوران داران اصفهان افزود: استفاده از نان خشک و خاک‌ اَره در کبابی‌ها کذب است و این حرف‌ها را برای نگرانی و تشویش اذعان عمومی شایعه کرده‌اند، به جرات می‌توانم بگویم که کباب اصفهان سالم است و شاید نخستین در ایران از نظر کیفیت مطلوب غذایی باشد.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز و تعطیلات طول سال که اصفهان میزبان مسافران است شاهد کمترین شکایت بوده‌ایم، یادآور شد: تاکنون شکایاتی از نحوه کیفیت ارایه غذا در شهر اصفهان از مسافران و گردشگران به اتحادیه نشده و فقط دو سال گذشته مسافری از تبریز به دلیل برخورد رفتاری شکایت کرده بود که با تماس تلفنی عذرخواهی انجام شد.
رئیس اتحادیه رستوران داران اصفهان با بیان اینکه بر عدم لزوم استفاده از نمک روی میز رستوران‌ها تأکید شده است، اظهار داشت: توصیه کرده‌ایم که نمک روی میز رستوران‌ها قرار نگیرد و این موضوع با هدف ترویج سبک زندگی سالم انجام می‌شود.
وی درباره نحوه ارائه غذا در رستوران‌های سنتی، افزود: رستوران‌های سنتی با هدف احیا و زنده نگه داشتن سنت‌های اصیل ایرانی راه‌اندازی شده‌اند و براساس آئین‌نامه‌ها رستوران‌های سنتی موظف به ارائه حداقل ۳ نوع غذای سنتی در منوی خود هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار