گردو برای ریه مفید است

گردو از نظر طب سنتی گرم و خشک است و از تمام قسمت‌های درخت گردو استفاده طبی می‌شود. از لحاظ خواص غنی است که دکتر محمد دریایی، متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی به آنها اشاره می‌کند

اصفهان زیبا: گردو از نظر طب سنتی گرم و خشک است و از تمام قسمت‌های درخت گردو استفاده طبی می‌شود. از لحاظ خواص غنی است که دکتر محمد دریایی، متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی به آنها اشاره می‌کند:

گردو خونساز، جذب‌کننده آهن و تصفیه‌کننده خون است.
همچنین درمان‌کننده بیماری‌هــــای ریـــوی است و از تشکیل سنگ‌کلیه و سنگ کیسه صفرا پیشگیری می کند. مانع از ترش کردن و مسکن دل‌پیچه نیز است.
مربای گردو که با گردو و عسل تهیه شده باشد، برای اشخاص لاغر مفید و تقویت‌کننده است. همچنین مربای گردو ملین است و معده و روده را تقویت می کند.
مخلوطی از گردو با بادام شیرین و جینسینگ، درمانی برای سرفه مزمن، اسهال خونی و سوزش معده است.
عصاره برگ درخت گردو خاصیت میکرب‌کشی دارد.
روغن گردو به عنوان پماد برای بیماری های پوستی کاربرد دارد.
برای درمان درد معده، درد عضلات و استخوان‌ها از پوســـت میوه گردو چای تهیه کنید و سه فنجان در روز بنوشید.
از جوشانده برگ درخت گردو برای شست و شوی ورم و آبسه استفاده کنید.
اگر پوست سبز تازه گردو را به دندان و لثه بمالید، لثه و دندان را تقویت می کند.
برای کاهش قندخون در بیماری قند، مقدار ۲۰ گرم برگ درخت گردو را در یک لیتر آب‌جوش بریزید و پنج دقیقه گرم کنید و از این دمکرده روزی سه تا چهار فنجان بنوشید.
۵۰ گرم برگ گردو را در یک لیتر آب‌جوش بریزید و به مدت چند دقیقه بجوشانید. این جوشانده برای شست و شوی زخم و التیام آن بسیار مفید است.
دمکرده برگ درخت گردو و قسمت گوشت‌دار میوه سبز آن برای معالجه سل استخوانی، سل مفاصل، چرک مجرای بینی و حلق، ورم غدد لنفاوی ناحیه گردن و ورم لوزه به کار می رود.
اگر شیره قسمت سبز و تازه میوه گردو را با آب بجوشانید و موهای خود را با آن رنگ کنید، رنگ قهوه‌ای به مو می دهد.
اگر زنان حامله روزی یک عدد گردو بخورند، پس از زایمان پوست شکمشان زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.
برگ درخت گردو حشرات موذی مثل بید و ساس را از بین می برد.

مضرات گردو: زیــاده روی در خوردن گردو باعث ورم لوزه و زخم در دهان می شـــود به خصوص برای گرم مزاج ها خوب نیست و بهتر است این افراد بعد از خوردن گردو دهان خود را بشویند یا انار ترش، کمی سکنجبین یا سرکه بخورند. ضمنا مراقب باشید که گردو بر اثر ماندن کهنه می شود و باعث مسمومیت خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار