محور توسعه در برنامه ۲۰ ساله استان اصفهان علم و تکنولوژی است

استاندار اصفهان گفت: محور توسعه در برنامه ۲۰ ساله استان اصفهان علم و تکنولوژی است و کریدور علم و فناوری برای نخستین بار در استان اصفهان تاسیس شده که نشان دهنده ظرفیت بالای این خطه است.

استاندار اصفهان گفت: محور توسعه در برنامه ۲۰ ساله استان اصفهان علم و تکنولوژی است و کریدور علم و فناوری برای نخستین بار در استان اصفهان تاسیس شده که نشان دهنده ظرفیت بالای این خطه است.
به گزارش تسنیم، آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های استان اصفهان به همراه جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی اصفهان عصر دیروز با حضور استاندار و روسای دانشگاه‌های استان و دانشجویان پذیرفته شده در کنکور سراسری96 و راه یافته به این دانشگاه در تالار شیخ بهایی برگزار شد.
رسول زرگرپور اظهار داشت: انسان با 2 بال علم و ایمان می‌تواند پرواز کند و به قله‌های رفیع موفقیت و کمال برسد که هرکدام به تنهایی مانند پرنده‌ای تک بال است که به مقصد نمی‌رسد.
وی افزود: محور توسعه در برنامه 20 ساله استان اصفهان علم و تکنولوژی است و کریدور علم و فناوری برای نخستین بار در استان اصفهان تاسیس شده که نشان دهنده ظرفیت بالای این خطه است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه شهرک علمی تحقیقاتی یعنی تبدیل علم به ثروت بدون واسطه، اظهار کرد: 550 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان وجود دارد که بیش از 7 هزار فارغ التحصیل فنی و مهندسی با فکر و ایده در این شهرک مشغول هستند.
وی با بیان اینکه اشتغال در این شهرک دیده می‌شود، بیان کرد: جوانان با فکر و ایده در این شهرک تجهیزات لازم و منابع مالی را دریافت و ایده‌های خود را به تولید تبدیل می‌کنند.
زرگرپور تصریح کرد: شهرک علمی تحقیقاتی در برنامه اقتصاد مقاومتی موظف شده که سالیانه 500 شرکت جدید به شرکت‌های موجود اضافه کند که متکی به نیروی جوان و دانش آموخته است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان از لحاظ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد تصریح کرد: اصفهان جزو 10شهر دیدنی دنیاست که از 86 کشور دنیا به اصفهان مسافر داریم و تنها شهر در کشور است که در زمینه صنایع دستی شهرت جهانی دارد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه این استان عملکرد ملی داشته و معضلات ملی هم با آن درگیر است، اظهار داشت: مسائل زیست محیطی، آب، اشتغال و آسیب‌های اجتماعی از معضلات این استان است، هر موضوعی در این استان باید از طریق فرآیندهای علمی راه حل پیدا کند و اگر معضلات با این شیوه پیش برود، نتیجه می‌گیریم.
وی گفت: اصفهان در سال92 به عنوان آلوده‌ترین شهر کشور بود و در مدت 5 ماه فقط 24روز هوای سالم داشت که با کمک دانشگاه‌ها طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان تدوین و اجرایی شد و در 5 ماهه سال96 به 134روز هوای سالم دست یافتیم.
زرگرپور با اشاره به اینکه گرد و غبار یکی از معضلات کشور بوده که در اصفهان نیز با آن روبه‌رو هستیم، بیان کرد: 10درصد خاک دنیا کویری است، این درصد در تهران به 20 و در استان اصفهان به 30 درصد می‌رسد که گردشگری کویری از گردشگری میراثی در استان اصفهان پیشتاز شده است.
دانشگاه صنعتی اصفهان قطب علم و فناوری کشور
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان در سال56 کار خود را رسما آغاز کرده و اکنون در چهلمین سالگرد تاسیس این دانشگاه قرار داریم که رشد و بلوغ لازم را در این دوران به‌دست آورده است.
سید محمود مدرس هاشمی افزود: در حال حاضر 14دانشکده و 8 پژوهشکده در دانشگاه صنعتی اصفهان وجود دارد که اکثر رشته‌های فنی مهندسی را با 500 نفر عضو هیئت علمی و 10هزار دانشجو پوشش می‌دهند.
وی با بیان اینکه 9 دانشکده مهندسی در این دانشگاه فعالیت دارد، تصریح کرد: شاخه‌های برق و کامپیوتر، مکانیک، مواد، شیمی، صنایع، نساجی، معدن، حمل و نقل را از رشته‌های این دانشگاه است و 3 دانشکده در حوزه علوم پایه فیزیک، ریاضی، شیمی و 2دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در این دانشگاه وجود دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: 3هزار و800 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و یک‌هزار و300 دانشجوی دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که نیمی از آمار دانشجویان را به خود اختصاص داده و 5 هزار دانشجو نیز در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه سالیانه یک‌هزار و 500 نفر دانشجوی کارشناسی و یک‌هزار و 400 نفر دانشجوی ارشد و حدود 200نفر دانشجوی دکترا در دانشگاه صنعتی پذیرش می‌شوند، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این دانشگاه مجموعه کاملأ منسجم و یکپارچه از پژوهشکده‌ها، دانشکده‌ها، خوابگاه‌ها، مراکز رفاهی و.. را در خود جای داده است.
مدرس هاشمی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان سیستم آموزشی بسیار منظم و دقیقی دارد و ارتباط با صنعت از ویژگی‌های مهم آن است که محیط علمی کم نظیری را در این دانشگاه ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه حدود 50 هزار دانش آموخته در این 40سال فعالیت دانشگاه وجود داشته که در داخل و خارج از کشور افتخاراتی را کسب کرده‌اند، خاطر نشان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 400مقاله ISI از این دانشگاه به چاپ رسیده و 2 هزار و 300طرح صنعتی با سازمان‌های مختلف داشته است.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: این دانشگاه قطب علم و فناوری کشور بوده و در حوزه رادار، زیردریایی، نانو، فولاد در کشور حرفی برای گفتن دارد، دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بندی‌های بین المللی ورود پیدا کرده و جزود یکصد دانشگاه برتر جهان و آسیا قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار