رکود صنایع دستی در اصفهان به علت کاهش قدرت خرید مردم

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: متاسفانه فروش صنایع دستی در اصفهان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته از نصف هم کمتر شده و قدرت خرید مردم در صنایع دستی بسیار پایین آمده است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: متاسفانه فروش صنایع دستی در اصفهان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته از نصف هم کمتر شده و قدرت خرید مردم در صنایع دستی بسیار پایین آمده است.
عباس شیردل در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت فروش صنایع دستی اصفهان در 6 ماهه نخست سال اظهار داشت: متاسفانه فروش صنایع دستی نسبت به سال گذشته آنطور که باید خوب نبوده و قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته و پایین آمده است، امسال عید ما آنطور که باید شاهد خرید صنایع دستی از سوی مسافران نبودیم و تابستان نیز وضعیت خوبی نداشتیم.
وی افزود: وضعیت خرید صنایع دستی در 6 ماه نخست امسال در سطح بسیار پایینی قرار داشته و می‌توان گفت نسبت به سال گذشته وضعیت فروشمان از نصف هم کمتر شده است.
رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان درباره آمار دقیق فروش در 6 ماهه نخست امسال و سال گذشته خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار دقیق 6 ماه نخست امسال به دست ما نرسیده و به زودی اعلام می‌شود، اما زمانی که بنده در میدان نقش جهان از فروشندگان سوال می‌کردم در برخی از روزها شاید هیچ درآمدی نداشته‌اند و همانطور که گفتم فروش از نصف هم کمتر شده است.
وی درباره دلیل کاهش آمار فروش در میدان نقش جهان تصریح کرد: نمی‌دانم شاید برخی از صنایع دستی در نمایشگاه‌های خاص به فروش رسیده باشد اما همانطور که گفتم به علت کاهش قدرت خرید مردم شاهد رکود صنایع دستی در اصفهان هستیم.
شیردل در پاسخ به این سوال که وجود کالای قاچاق در صنایع دستی چه میزان در کاهش فروش فروشگاه‌های معتبر تاثیر داشته بیان کرد: ما در میدان نقش جهان به هیچ عنوان کالای قاچاق نداریم البته در اطراف آن در برخی فروشگاه‌ها شاهد فروش کالای خارجی هستیم اما برای از بین رفتن این مسئله باید در سراسر کشور شاهد عدم فروش کالای قاچاق باشیم، در سال 88 مصوبه‌ای دریافت کردیم که فروش کالای خارجی در اماکن تاریخی ممنوع است.
رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان ادامه داد: متاسفانه مصوبه‌ای که توسط دولت در سال 88 تصویب شد تنها در اصفهان اجرا شد و هیچ شهر دیگری در این طرح همیار نبود، باید معاونت صنایع دستی باید برای سراسر کشور نسخه‌ای مناسب بنویسد زیرا با توجه به اینکه 70 درصد صنایع دستی کشور را اصفهان تولید می‌کند وجود کالای قاچاق به تولیدکنندگان ما آسیب جدی می‌رساند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار