با دنیا راه تعامل در پیش گرفتیم

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با دنیا راه تعامل در پیش گرفتیم اما بر اساس اقدامات بین‌المللی این توان را داریم که با اتکا به توان داخلی خودمان، کشور را پیش ببریم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با دنیا راه تعامل در پیش گرفتیم اما بر اساس اقدامات بین‌المللی این توان را داریم که با اتکا به توان داخلی خودمان، کشور را پیش ببریم.

به گزارش ایسنا، جهانگیری با اشاره به سخنرانی‌های متفاوت دو رئیس‌جمهور ایران و آمریکا در سازمان ملل گفت: هفته گذشته تصویر جدیدی از دنیا در سازمان ملل به نمایش گذاشته شد. ازیک‌طرف جنگ‌طلبی ترامپ را دیدند که به نظر می‌رسد می‌خواستند هراسی ایجاد کنند تا به تجارت اسلحه خود برسند؛ از طرف دیگر سخنان سنجیده رئیس‌جمهور روحانی را شنیدند که پیامش این بود ایران به قوانین بین‌المللی پایبند و به دنبال جهانی بدون خشونت است. وی سپس خاطرنشان کرد: ما در مقطعی قرا گرفتیم که اقتصادمان در مسیر خوبی پیش می‌رود. شاخص‌های عملکردی اقتصاد قابل‌قبول است و ثبات مناسبی داریم. رشد اقتصادی کشور بعد از یک دوره طولانی، بعد از سال ۱۳۹۵ طبق گزارش بانک مرکزی به بالای ۱۲ درصد رسید و طبق گزارش مرکز آمار ایران بالای ۹ درصد است. این یکی از رشدهای کم‌سابقه در دهه‌های اخیر بوده است و در دنیا هم جزو رشدهای مهم است. وی بابیان اینکه ما شرایط تبدیل به قطب اقتصاد جهان را داریم ، خاطرنشان کرد: با بانک‌های اروپایی و آسیایی مذاکراتی جهت جذب 60 میلیارد دلار داشته‌ایم تا الآن 26 میلیارد دلار با بانک‌های خارجی قرارداد منعقد کرده‌ایم و دولت ضمانت‌نامه صادر کرده که خط اعتباری ایجادشده استفاده شود. اولویت اول ما برای استفاده از منابع خارجی بخش خصوصی است؛ بخش خصوصی که قادر باشد از محل تولیدات خود بازپرداخت ارزی که دریافت می‌کند را پرداخت کند. باید از فرصت پیش‌آمده استفاده شود؛ چراکه ما به نیروی انسانی، توان ایران و ظرفیتش اطمینان داریم و فکر می‌کنیم با آن‌ها به توسعه می‌رسیم. جهانگیری در پایان گفت: با دنیا راه تعامل را در پیش‌گرفته‌ایم؛ اما بر اساس اقدامات بین‌المللی برای هر شرایطی که قدرت‌های بین‌المللی و آمریکا فکر کنند قادر هستیم تا با اتکا به توان داخلی کشور را پیش ببریم؛ نشان هم دادیم این کار شدنی است. امیدواریم یک اقتصاد خوب بسازیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار