ضروری بودن رعایت نکات ایمنی در برپایی خیمه های عزاداری

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: رعایت نکات ایمنی در برپایی خیمه ها و تکایای عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) ضروری است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: رعایت نکات ایمنی در برپایی خیمه ها و تکایای عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) ضروری است.

بهزاد بزرگزاد در گفتگو با ایمنا اظهار کرد: با آغاز ماه محرم خیمه های بی شماری در سطح شهر برای برپایی مجالس عزاداری امام حسین (ع) برپا می شود که مسئولان هیئت ها باید در برپایی خیمه ها به نکات ایمنی توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه خیمه های عزاداری امام حسین(ع) برای جلوگیری از حوادث باید ایمن سازی شده باشد، تاکید کرد: از همین رو در این مکان ها بایدچند دستگاه خاموش کننده پودر گاز و CO۲ موجود باشد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه خیمه های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نیز باید فاقد هرگونه پوشش نایلونی و غیرقابل اشتعال با خاصیت کندسوزی برای جلوگیری از حریق باشد، افزود: اتصالات وسایل گرمایشی مستحکم و فاصله بین روشنایی ها در طول سالن باید مناسب باشد تا از هرگونه حریق احتمالی جلوگیری شود.
بزرگزاد با تاکید بر اینکه این خیمه ها باید در مکان هایی باشند که امکان دسترسی نیروهای عملیاتی آتش نشانی به سهولت در مسیر آنها صورت بگیرد، ادامه داد: برپایی خیمه ها در مجاورت منازل مسکونی و تیرهای چراغ برق ممنوع بوده چراکه امکان سرایت هرگونه حادثه ای به آنها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برق، کابل ها، لامپ عایق بندی و ایزوله خیمه ها باید از مقررهای مخصوص خود رد شده و اتصال مستقیم با داربست ها نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در باید خیمه ها چندین دسترسی خروجی ایجاد شده باشد تا در صورت حادثه تخلیه اضطراری انجام شود، عنوان کرد: داربست ها و سازهای خیمه ها باید در برابر شرایط جوی و بادهای پاییزی استحکام و مقاوم باشد.

بزرگزاد در پایان از شهروندان خواست در صورت حادثه خونسردی خود را حفظ کنند و با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار