آغاز عملیات ۱۸ طرح پژوهشی و مرمت آثار تاریخی در روستای تاریخی ابیانه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان از آغاز ۸ طرح در حوزه‌های پژوهش، مرمت و مستندسازی آثار تاریخی روستای ابیانه خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان از آغاز ۸ طرح در حوزه‌های پژوهش، مرمت و مستندسازی آثار تاریخی روستای ابیانه خبر داد.
به گزارش تسنیم ، فریدون اللهیاری اظهار داشت: با توجه به تخصیص اعتبارات عمرانی، اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان با مشارکت پایگاه ملی حفاظت از آثار تاریخی روستای تاریخی ابیانه کار مرمت، ساماندهی، پژوهش و مستند سازی 18 مجموعه و بنای تاریخی را در روستای تاریخی ابیانه آغاز شده است.
وی با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی و استانی در راستای آغاز طرح‌های مرمتی در روستای تاریخی ابیانه تاکید کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال شامل طرح‌های مرمت بناهای عمومی روستا، طرح‌های مطالعاتی آثار، طرح‌های مستند‌سازی آثار و اجرای طرح مرمت مشارکتی در مرمت خانه‌های تاریخی روستا و همچنین یک طرح کلی شامل معرفی آثار تاریخی روستای تاریخی ابیانه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه این نخستین‌ بار است که این تعداد طرح پژوهشی و مرمتی به صورت همزمان در این روستای تاریخی صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: در این طرح‌ها، تلاش داریم تا پایان سال 1396 عملیات مطالعات، گیاهشناسی، منظر فرهنگی و طبیعی ابیانه، مطالعه بخشی از فرهنگ عامه مردم ابیانه، مطالعات ساماندهی قلعه‌های پل و هرده، مطالعات بروز رسانی حریم منظر فرهنگی ابیانه و مطالعات بناهای ارزشمند روستا برای تهیه پرونده ثبت ملی آنها انجام پذیرد.
وی اضافه کرد: در این عملیات طرح ایجاد بانک پایش بافت تاریخی ابیانه، مستند سازی طرح معماری خانه‌های تاریخی اعزازی و نیکخواه و همچنین مرمت 4 خانه تاریخی روستا در کنار ساماندهی محوطه پیرامونی پایگاه ملی حفاظت روستا و همچنین معرفی 20 بنای مشهور روستا از منظر گردشگری در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان قرار گرفته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار