جلسه کمیته جامعه ایمن برگزار شد

کمیته جامعه ایمن با حضور هاشم زاده معاون فرماندار و دکتر کیخایی رئیس شبکه بهداشت ودرمان و دیگر مسئولین شهرستان بویین میاندشت در محل سالن همایش های فرمانداری برگزار شد.

جلسه کمیته جامعه ایمن برگزار شد

به گزارش اصفهان امروز کمیته جامعه ایمن با حضور هاشم زاده معاون فرماندار و دکتر کیخایی رئیس شبکه بهداشت ودرمان و دیگر مسئولین شهرستان بویین میاندشت در محل سالن همایش های فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه ابتدا هاشم زاده معاون فرماندارگفت:
باتوجه به اینکه ایام پایان سال است، مسئولین باید کنترل ویژه داشته باشند، چه ازنظربهداشتی و چه از نظر قیمت و دیگر لحاظ ها .
هاشم زاده با اشاره به نزدیکی فرارسیدن سال جدید و ایام پایان سال عنوان داشت موضوع دیگر چهار شنبه آخرسال است که از لحاظ امنیتی پیش بینی لازم شود و مراکز درمان و آتشنشانی نیزآمادگی لازم را داشته باشند.
در ادامه رضا کیخایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت:
کمیته جامعه ایمن ضرورتی بود که از کشور های اروپایی آغاز شد و به دیگر کشور ها رسیدوکشور ما نیز به جامعه ایمن دنیا پیوست. در سطح شهرستان نیز با استقرار شبکه اقداماتی که شاید به نوعی از اولویت های ما بود، که ما هم بتوانیم این کمیته رادرسطح شهرستان داشته باشیم و اقداماتی انجام دهیم تا بتوانیم حوادث را کاهش دهیم.
وی مهمترین وظیفه کمیته ایمن را اولویت بندی مشکلات برای مداخله دانست و ابراز داشت با توجه به شرایط بومی هر منطقه مشکلات شناسایی واولویت بندی شوند و برای کنترل،کاهش و رفع آن مداخلاتی طراحی و تعریف شود. کیخایی در ضمن این کمیته چهار زیر کمیته مهم را معرفی کرد:
-کمیته پیشگیری از حوادث شغلی که دبیر آن شهرداری
-کمیته پیشگیری از حوادث ترافیکی که دبیر آن پلیس راهور
-کمیته ارتقاءفرهنگی ایمن که دبیر آن اداره آموزش و پرورش
-کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی که دبیر آن اداره بهزیستی است.
مدیر شبکه بهداشت در ادامه ابراز داشت برای پیشگیری از حوادث راهها و پیشگیری های ساده وجود دارد که با کمترین هزینه میتوان از بروز حوادث جلوگیری کرد.
کیخایی در ادامه بحث با عنوان آمار 432 نفری ازمسدومینی ناشی از حوادث مختلف ، عنوان داشت دلایل مختلفی از قبیل حیوان گزیدگی، سقوط،خشونت، تصادف و... از دلایل اصلی این حوادث بودند.
براتی رئیس بهزیستی نیز افزود:
برای کاهش حوادث ،در بهزیستی بحث اورژانس اجتماعی را داریم که در حال پیگیری هستیم در شهرستان بویین میاندشت هم اورژانس اجتماعی را داشته باشیم و همچنین آموزش مهارت زندگی است که به صورت گارگاهی برگزار می شود جهت بالا بردن مهارت در خانواده ها و پیشگیری از اعتیاد و توسعه مرکز مشاوره از موارد دیگر برای کاهش حوادث است .
وی در پایان گفت: هدف ما افزایش سطح سلامت و بهداشت جامعه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار