اصفهانی‌ها نه بردند نه باختند

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با دو تساوی یک بر یک برای تیم‌های اصفهانی به پایان رسید.

اصفهانی‌ها نه بردند نه باختند

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با دو تساوی یک بر یک برای تیم‌های اصفهانی به پایان رسید.

به گزارش تسنیم ، هفته بیست و چهارم لیگ بازهم برای اصفهانی‌ها خوب نبود. ذوب‌آهن و سپاهان در خانه و خارج از خانه در مقابل حریفان خود متوقف شدند تا بازهم برای کسب سهمیه آسیا فرصت سوزی کرده باشند. به این ترتیب تنها 2 امتیاز از 6 امتیاز وارد کیسه اصفهانی‌ها شد تا بیلانی ضعیف در کارنامه آن‌ها به ثبت برسد.

سپاهان با امتیاز مشهد را ترک کرد

تیم‌های سیاه جامگان و سپاهان در یک بازی سرد و بدون هیجان به تقسیم امتیازات پرداختند. دیداری که از خلق موقعیت بر روی دروازه‌ها خبری نبود. عبدالله ویسی که به دلیل مشکلات گوارشی و سنگ کلیه در بیمارستان بستری بود، تنها غایب سپاهانی‌ها در بازی دیروز بود تا کادر فنی تیم با رفع محرومیت کاپیتان حاج صفی، مهرداد محمدی و اولیویرا با همان ترکیب گذشته خود پا به میدان بگذارند با این تفاوت که حامد بحیرایی که در دربی اصفهان نمایش فوق العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشته بود، دیروز هم در ترکیب ثابت زردپوشان قرار گرفته بود.

به این ترتیب در خط حمله سپاهان باز هم مسعود حسن زاده، مهرداد محمدی و جلال الدین علی محمدی حضور داشتند و در خط میانی و دفاعی هم، سرور جباروف، رسول نویدکیا، حامد بحیرایی، جلال عبدی، موسی کولیبالی، شجاع خلیل زاده و احسان حاج صفی قرار گرفته بودند.

سپاهانی‌ها در بازی روز گذشته خود بیشتر به دنبال نفوذ از کناره‌ها و سانتر بر روی دروازه بودند. اکبر میثاقیان هم که به تازگی به تیم سیاه جامگان آمده است و در نخستین بازی تیمش توانسته بود از استقلال یک امتیاز بگیرد، چشم به ضد حملات در این بازی داشت. 20 دقیقه اول بازی بسیار بی هیجان و شناخت هر دو تیم از یک دیگر دنبال شد.

اما در ادامه حملات سپاهانی‌ها به دروازه شاگردان میثاقیان می‌رسید که با عکس العمل‌های ناصری همراه بود. اما همانطور که تیم مشهدی بر روی ضد حملات پیش بینی کرده بود، توانستند در واپسین دقیقه‌های پایان نیمه اول و در دقیقه 45 از آشفتگی خط دفاعی تیم سپاهان استفاده کنند و توسط حسین بادامکی به گل برسند تا شرایط گل زنی برای زردپوشان سخت‌تر از قبل شود.

اما در نیمه دوم بازی با آمدن حسین پاپی و فرید بهزاد کریمی، حملات سپاهانی‌ها جان تازه‌ای گرفت و آنها هم توانستد طبق برنامه تاکتیکی خود با سانتر احسان حاج صفی از سمت چپ سیاه جامگان و ضربه سر دقیق مسعود حسن زاده به گل برسند. در ادامه هم خطری جدی دروازه دو تیم را تهدید نکرد تا این دیدار با همان نتیجه یک بر یک به پایان برسد و سوغات سپاهانی‌ها از مشهد تنها یک امتیاز باشد.

اما مجید بصیرت، مربی تیم سپاهان پس از تساوی تیمش مقابل سیاه جامگان از وضعیت چمن ورزشگاه ثامن انتقاد کرد و گفت: « بی شک، نقطه ضعف بازی امروز چمن ورزشگاه ثامن بود، ما در ورزشگاه نقش جهان بازی می‌کنیم که بهترین چمن ایران را دارد. بازی کردن در آن زمین خیلی فرق دارد. فکر می‌کنم اگر شهر مشهد یک ورزشگاه خوب داشته باشد تیم‌های پدیده و سیاه‌جامگان هم که بازیکنان تکنیکی خوبی در اختیار دارند می‌توانند نتایج بهتری بگیرند.»

ذوب‌آهن720 دقیقه بدون پیروزی

اما ذوبی‌ها پنجشنبه میزبان شاگردان علی دایی بودند. تیم‌های چهارم و پنجم جدول که برای سهمیه آسیا جنگیدند و در آخر سهم هر تیم تنها یک امتیاز بود. تیم نفت تهران که این روزها دچار مشکلات مالی هستند، حریف آسانی برای ذوبی‌ها نبود. آن‌ها به اصفهان آمده بودند تا با شکست تیم اصفهانی، جایگاه آنان را در رده چهارم جدول تصاحب کنند تا در صورت شکست در فینال جام حذفی باز هم امیدی برای کسب سهمیه آسیا داشته باشند.

اما در آن طرف میدان شاگردان مجتبی حسینی پس از پیروزی مقابل فولاد خوزستان در هفته هجدهم 7 بازی رنگ پیروزی را ندیده بودند. آن‌ها در هفته گذشته در برابر تیم همشهری‌شان شکست خورده بودند و محکوم به پیروزی در برابر نفت تهران بودند. از همان شروع بازی نفتی‌ها فشار زیادی را بر روی دروازه ذوبی‌ها آوردند تا بالاخره در دقیقه 38 مسابقه ارسال آندرانیک تیموریان از روی نقطه کرنر با ضربه محمد قاضی همراه شد که مدافعان ذوب‌آهن برگشت دادند.

در ریباند توپ پشت محوطه جریمه به اکبر صادقی رسید و او با دید کافی نسبت به جایگیری بازیکنان ذوب آهن با یک بغل پا کنج دروازه را هدف گرفت و گل اول را به ثمر رساند تا نیمه نخست این دیدار تک گل نفتی‌ها به پایان برسد.

اما در نیمه دوم مسابقه، ذوبی‌ها که باید در این دیدار پیروز می‌شدند تا هم از فشاری که بر روی تیم وجود دارد کاسته شود و هم مجددا پس از 7 بازی رنگ پیروزی را ببیند، فشار را بر روی دروازه میلاد فراهانی بیشتر کنند. در نهایت آنها توانستند با حرکت احسان پهلوان که از جناح چپ به زیبایی نفوذ کرد و پس از جا گذاشتن مدافع مستقیم خود از نفت وارد محوطه جریمه شد، به گل برسند. او با ارسال پاس به بیرون برای بنگستون، زمینه را فراهم کرد که مهاجم هندوراسی ذوب‌آهن یک بغل پا دروازه نفت را بگشاید.

در ادامه این دیدار نیز ذوب‌آهن باز هم بر روی دروازه نفتی‌ها فشار آوردند اما با دفاع تمام قد آن‌ها مواجه شدند تا نتیجه این دیدار با همان تساوی یک بر یک به پایان برسد و ذوبی‌ها 8 بازی متوالی باشد که رنگ پیروزی را ندیده باشند.

اما سید مجتبی حسینی پس از تساوی یک - یک ذوب‌آهن و نفت تهران، اظهار داشت: این بازی برای ما مسابقه مهمی بود. ما مسابقه سختی را پشت سر گذاشتیم. جمع کردن بازیکنان وقتی شرایط روحی و روانی خوبی ندارند، کار سختی است و برای من تازگی داشت.

او همچنین تاکید کرد: ما بحران نداریم. بحران برای تیمی است که در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد. ما با همدلی و حمایت مجموعه ذوب‌آهن و شخص سعید آذری مدیرعامل باشگاه بحرانی نداریم و در انتظار روزهای خوبمان هستیم. حال باید دید ذوبی‌ها دوشنبه در کشور ازبکستان برابر تیم بنیادکار به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار