آغاز روزهای اوج

تیم‌­های فوتبال ذوب­‌آهن ایران و بنیادکار ازبکستان فردا از ساعت ۱۶:۳۰ در تاشکند ازبکستان با هم روبه‌رو می­‌شوند.

آغاز روزهای اوج

تیم‌­های فوتبال ذوب­‌آهن ایران و بنیادکار ازبکستان فردا از ساعت ۱۶:۳۰ در تاشکند ازبکستان با هم روبه‌رو می­‌شوند.

به گزارش تسنیم ، سبزپوشان اصفهانی عصر فردا در چهارچوب هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف بنیادکار ازبکستان خواهند رفت.

هر دو تیم در بازی­‌های گذشته­‌شان ناموفق ظاهر شده‌اند و از شرایط مناسبی در جدول گروه c برخوردار نیستند. ذوبی­‌ها که در اولین بازی خود در برابر العین امارات به تساوی یک بر یک دست یافتند و بعد از آن در عمان به مصاف الاهلی عربستان رفتند و با نتیجه دو بر یک شکست خوردند تا با یک امتیار در جایگاه سوم جدول گروه خود تکیه بزنند. اما آن سوی میدان، بنیادکار در هفته اول در عربستان به مصاف الاهلی عربستان رفته بود و با نتیجه دو بر صفر نخستین بازی خود را واگذار کرد و بعد از آن در خانه با نتیجه سه بر دو مغلوب العین امارات شد تا بعد از ذوب آهن در رده چهارم جدول قرار داشته باشد.

البته تساوی ذوبی‌ها در برابر العین امارات و شکست در برابر الاهلی عربستان در حالی که حریف ده نفره شده بود اصلا کارنامه قابل دفاعی نیست. به ویژه که ذوب آهن نایب قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و از همه مهمتر اینکه در سال‌های اخیر یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر بوده است. تیمی که گردش توپ و میزان پاسهای رد و بدل شده در هر سه منطقه بازی در آن قابل اشاره و بحث است. اما این روزها حال خوبی ندارد و هشت بازی است که رنگ پیروزی را ندیده است.

مجتبی حسینی که در ابتدای کار خود نتایج خوبی را با ذوب‌­آهن کسب کرد و رکورد شکست ناپذیری را در اختیار داشت، این روزها شرایط مناسبی ندارند و در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ به حریفان خود امتیازات را هدیه می­‌دهند. اما برای بازی فردا ذوب­‌آهن در حالی به مصاف بنیادکار خواهد رفت که قاسم حدادی­‌فر و محمدرضا عباسی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

اما در سوی مقابل تیم بنیادکار با شرایط کاملا متفاوتی میزبانی نماینده ایران را بر عهده خواهد داشت؛ آنها در دیدار قبلی که در مقابل العین با نتیجه 3 بر 2 بازی را واگذار کردند «اکرم کومیلوف» دفاع چپ خود را نیز اخراج شده دیدند تا در دیدار برابر ذوب آهن این بازیکن را در اختیار نداشته باشند. ضمن اینکه 5 بازیکن نماینده ازبکستان به دلیل دریافت کارت زرد در 2 دیدار گذشته این تیم با احتیاط بیشتری بازی می­‌کنند.

به هر حال با وجود اینکه ذوبی­‌ها در دو بازی اخیر عملکرد مناسبی از خود به نمایش نگذاشتند و ترس در مقابل حریفان بازی کردند، اما بازهم شانس صعود از جدول خود را دارند به شرط آنکه در ادامه بازی­‌ها به شرایط روزهای خوب خود بازگردند و با اعتماد به نفس کافی و روحیه‌­ای مناسب به مصاف حریفان خود بروند. باید نشست و دید فردا روز بازگشت ذوب­‌آهن به روزهای خوب خود است یا خیر.

ترکیب احتمالی 2 تیم

بنیادکار: مرادجان زوخوروف، رستم‌جان آشورماتوف، دوسان میسیچ، خورشید گیوسوف، دلشادبک اکسمادالیِف، جوولان ابراهیموف، اتابک شوخوروف، نورالله توختاسینوف، شاخزودبک نورماتوف، داستانبک همدموف، وادیم سمیرتان

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، علی حمام، مهران درخشان مهر، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، سیدمحمدرضا حسینی، احسان پهلوان، جری بنسون و مهدی رجب‌زاده

دیگر بازی گروه:

الاهلی عربستان-العین امارات

وضعیت جدول:

الاهلی عربستان، 6 امتیاز

العین امارات، 4 امتیاز

ذوب آهن ایران یک امتیاز

بنیادکار ازبکستان، صفر امتیاز

نحوه حضور در لیگ قهرمانان آسیا:

بنیادکار: تیم دوم لیگ ازبکستان/ صعود از پلی آف

ذوب‌آهن: قهرمان جام حذفی ایران/ صعود مستقیم

نتایج قبلی در گروه:

بنیادکار: بنیادکار2- العین امارات3، الاهلی 2- بنیادکار صفر

ذوب آهن: العین یک- ذوب آهن یک؛ ذوب آهن یک- الاهلی 2

آخرین بازی:

المالیق صفر- بنیادکار صفر

ذوب آهن یک- نفت تهران یک

جایگاه در لیگ داخلی:

بنیادکار با 4 امتیاز از 2 بازی در رده چهارم لیگ ازبکستان

ذوب‌آهن با 34 امتیاز از 24 بازی در رده چهارم لیگ ایران

پنج بازی آخر:

بنیادکار: مساوی، برد، باخت، باخت، برد

ذوب‌آهن: مساوی، باخت، باخت، مساوی، باخت

بهترین گلزن در لیگ:

بنیادکار: دوستنابک خمدادوف با یک گل

ذوب‌آهن: مرتضی تبریزی با 9 گل

بهترین گلزن آسیایی:

بنیادکار: وادیم سمیرتان و دوستنابک خمدادوف با یک گل

ذوب‌آهن: جری بنگستون و مهدی رجب زاده با یک گل

آمار ویژه:

ذوب آهن در هشت بازی اخیر خود در آسیا و لیگ بردی نداشته است.

دو تیم فصل قبل هم گروه بودند که حاصل کارشان یک برد برای ذوب آهن و یک تساوی بود. ذوب آهن در سال 2010 هم رفت و برگشت بنیادکار را برد.

بنیادکار معمولا نتوانسته تیم های ایرانی را در تاشکند ببرد.

داور: داور وسط: فهد جابر الحاری ( قطر)، کمک اول: یوسف عارف، کمک دوم: جمعه محمد، داور چهارم: یعقوب عبدالله از عمان

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار