همایش آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT در شاهین شهر

همایش آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT از سوی اتحادیه صنف رایانه شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور فعالان این عرصه در تالار شاهین طلایی شاهین شهر برگزار شد.

همایش آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT در شاهین شهر

همایش آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT از سوی اتحادیه صنف رایانه شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور فعالان این عرصه در تالار شاهین طلایی شاهین شهر برگزار شد.

در این همایش کارشناس مسوول آی تی فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: برای فعالیت در بخش خصوصی باید اعتماد مشتریان را جلب کرد و قطعا این اعتماد با کیفیت خدمات و برخورد مناسب بدست می آید.

وی افزود:فعالان عرصه رایانه در بخش های نرم افزار و سخت افزار امین اطلاعات شهروندان هستند.

کارشناس گفت: کسانی که برای خرید محصول یا نرم افزاری به شما عزیزان مراجعه می کنند، شما می توانید مشاوره های درستی برای استفاده از نرم افزار و حتی آسیب هایی که شاید در پی داشته باشد به مشتریانتان ارائه دهید.

وی ادامه داد: لازم است اگر خدماتی برای ارگان یا سازمانی قرار است انجام شود از نیروهای بومی همین شهر استفاده شود.

در ادامه همایش کمالی از اساتید دانشگاه در سخنان خود به کامپیوترهایی که مورد استفاده صنعت هستند و معرفی شبکه های صنعتی اشاره کرد.

وی خصوصیات این دسته از کامپیوترها و همچنین خصوصیات سخت افزاری آنها را طی مقاله ای کوتاه برای حاضران توضیح داد.

همچنین در این همایش ابراهیم مهرانی کارشناس آسیب های اجتماعی نیروی انتظامی گفت: ما با واپسماندگی فرهنگی روبرو هستیم و ورود تکنولوژی به جامعه بدون محدودیت ما را به سمت آسیب ها می کشاند، محدودیت بدون آموزش و آگاهی سازی قطعا نتیجش بدبینی خواهد بود.


حکومت رسانه بر افکار عمومی


مهرانی بیان داشت: راه علاج قرنطینه کردن نیست ما باید واکسینه کنیم، متاسفانه بچه های امروزی جامعه ما سواد مجازی ندارند و فرق بین فضای واقعی و مجازی را نمی دانند.

وی ادامه داد: شرایطی که ما در آن زندگی می کنیم مدیاکراسی است یعنی حکومت رسانه بر افکار عمومی و قدرت رسانه آنقدر بالاست که حتی روی جسم ما هم تاثیر می گذارد.

در ادامه همایش محمدرضا نریمانی نماینده دفتر امام جمعه شاهین شهر گفت: امروزه شبکه های مجازی تبدیل به شبکه های حقیقی شده است و می توان گفت در همه گروه های سنی تقریبا از این شبکه ها استفاده می کنند.

وی بیان داشت: طبق آمار منتشر شده در حال حاضر 140 میلیون نفر از خط تلفن همراه استفاده می کنند، این آمار یو فرصت است نه یک تهدید و ما به هر طریقی در این مسیر قرار گرفته ایم و باید از این فرصت استفاده کنیم.

حاج آقا نریمانی ادامه داد: امروزه با افزایش سایت های اینترنتی و دیگر شبکه های مجازی روبرو هستیم و ما باید خودمان را به آنها برسانیم، امروز شما باید خانواده ها را از لحاظ فرهنگی و معنوی در خصوص استفاده از این ادوات راهنمایی کنید.

وی تاکید کرد: سرمایه های ما در مملکت خانواده ها، جوان ها و فرزندانمان هستند و شما باید به عنوان والد حامی ایفای نقش کنید.

دز ادامه همایش رضا قربانی دهکردی از اساتید دانشگاه و عضو هیئت مدیره اتحادیه رایانه مباحثی در خصوص نرم افزارهای کاربردی ارائه داد.


لزوم استفاده از ظرفیت های نیروهای این شهرستان


حسین شاه رجبیان رییس اتحادیه صنف رایانه ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های این اتحادیه گفت: این اتحادیه در جهت معرفی پتانسیل های بالای رسته های زیر نظر خود تلاش لازم را دارد و حمایت سازمان ها و ارگان های محلی در ماندگاری این واحدهای صنفی و شرکت ها نقش بسیار مهمی دارد.

شاه رجبیان افزود: همانطور که یک کشور در مورد کالاهای تولید داخلی خود تبلیغ میکند و تاکید دارد که از کالاهای همان کشور استفاده کنند، ما هم از هموطنان و همشهریان خود تقاضا داریم که از کالاهای کشور عزیزمان ایران و مهمتر از آن خدمات شهرستان خودمان استفاده کنند و همچنین از سازمان ها و ارگان های مستقر در این شهر می خواهیم که استفاده از کالای این شهر را در الویت خود قرار دهند.

وی ادامه داد: اتحادیه صنف رایانه دارای 9 رسته مختلف می باشد که بسیاری از آنها قابلیت هایی دارند که حتی از مرکز استان نیز بالاتر است و این اتحادیه در مسیر معرفی آنها قدم برمیدارد.

رئیس اتحادیه با اشاره به 9 رسته زیر نظر اتحادیه خود گفت: چاپخانه ها که علاوه بر بروز بودن دستگاه هایشان دارای دستگاه هایی به قدمت 50 سال پیش نیز هستند، رسته های سخت افزار و نرم افزار که از لحاظ تنوع کالا در همه زمینه ها از جمله نوت بوک، سیستم های PC، قطعات، کنسول های بازی و همچنین انواع نرم افزارهای کاربردی و بازی های رایانه ای، نسخه های قدیم و جدید با قیمت های مناسب در خدمت همشهریان می باشند.

شاه رجبیان اضافه کرد: رسته دفاتر فنی که در زمینه طراحی، تایپ و تکثیر با مدرن ترین دستگاه های کپی فعال هستند، رسته کافی نت ها که از سال گذشته با دریافت مجوز ثبت اظهارنامه مالیاتی کسبه را نیز انجام می دهند، شرکت ها و واحدهای صنفی اینترنتی که خدمات اینترنتی را با سرعت بالا، کیفیت و قیمت خوب کل شهرستان را پوشش می دهند از دیگر رسته های این اتحادیه به شمار می آید.

وی با اشاره به دیگر رسته های زیر نظر اتحادیه گفت: شرکت ها و واحدهای صنفی طراحی و برنامه نویسی که طراحی سایت، برنامه نویسی ها و کد نویسی، انیمیشن از جمله خدمات آنها می باشد، واحدهای صنفی تولید و مونتاژ قطعات الکترونیک، ویدئو کلوپ ها و گیم نیت نیز دو رسته دیگر این اتحادیه است.

شاه رجبیان افزود: شرکت های خدماتی و نظافتی نیز از سال گذشته زیر نظر اتحادیه فعالیت می کنند و در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و استفاده شهروندان از این خدمات در حال نرخ گذاری مناسب برای ارائه خدمات هستیم.

گفتنی است اتحادیه صنف رایانه هر ساله به مناسبت های مختلف همایش ها و بزرگداشت هایی را برای آگاه سازی و بروزرسانی اطلاعات تمامی رسته ها برنامه ریزی و اجرا میکند که با استقبال اعضای این اتحادیه روبرو می شود و این اتحادیه در حدود 300 عضو دارد که از سال 83 تاسیس شده و حسین شاه رجبیان طی دو دوره انتخابات از سال 91 به عنوان رئیس اتحادیه فعالیت می کند.

در پایان این همایش به مسوولین مربوطه در عرصه رایانه لوح و تندیس اهدا شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار