خانه تکانی ابنیه تاریخی اصفهان در آستانه نوروز

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: خانه تکانی، نظافت و آماده‌سازی بناهای تاریخی اصفهان در آستان نوروز در حال انجام است.

خانه تکانی ابنیه تاریخی اصفهان در آستانه نوروز

ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون آماده‌سازی ابنیه تاریخی اصفهان در آستانه نوروز اظهار داشت: این برنامه هر ساله از سوی معاونت میراث فرهنگی برگزار می‌شود که هر سال نسبت به سال قبل تجاربی هم در این زمینه کسب و بکار گرفته‌ایم.

وی افزود: گروه امانی معاونت میراث فرهنگی اصفهان از اوایل اسفندماه کار نظافت و خانه تکانی و آماده‌سازی بناها را برای استقبال از میهمانان نوروزی آغاز کرده است.

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: همان‌گونه که قبل از شروع فصل بارندگی بناها و مجاری خروج آب توسط کارشناسان میراث فرهنگی بازبینی شده برای استقبال از بارندگی‌ها و پیش‌بینی حداقلی خسارات احتمالی نیز این کار در حال انجام است.

وی با اشاره به مکان‌های مورد بازبینی و آماده‌سازی برای استقبال از مسافران نورزی در اصفهان تصریح کرد: مجموعه میدان امام، مسجد جامع ، چهل‌ستون و عالی‌قاپو به‌عنوان محوطه‌های ثبت جهانی و دیگر بناها مانند منارجنبان، هشت بهشت، کوه آتشگاه، موزه تزیینی و خانه‌های تاریخی از جمله مکان‌های مورد بازبینی و آماده‌سازی برای میهمانان نوروزی و ستاد خدمات سفر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار