قبل از حضور رحیمی در فدراسیون هم مربی اصفهانی در تیم ملی داشتیم

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان گفت: درست است که علیرضا رحیمی در هندبال اصفهان تأثیرگذار بوده است اما قبل از حضور او در فدراسیون هندبال نیز، مربیان اصفهانی در تیم ملی حضور داشتند.

قبل از حضور رحیمی در فدراسیون هم مربی اصفهانی در تیم ملی داشتیم

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن افتخاری در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از یک دهه قبل از انقلاب تا الان موفقیت هندبال اصفهان به دلیل تعامل دو طرفه هیأت هندبال استان اصفهان با آموزش و پرورش و استعدادیابی قوی در رده‌های پایه بوده است و هیأت هندبال استان اصفهان و آموزش و پرورش استان بازوی توانمندی برای یکدیگر هستند.
وی گفت: به دلیل اینکه هندبال رشته‌ای آموزش و پرورشی، دانشگاهی و نظامی است باید ارکان اصلی هیأت استان از بدنه آموزش و پرورش باشند، همان‌طور که دبیر و نائب رئیس بانوان هیأت هندبال استان اصفهان از افراد توانمند آموزش و پرورش اصفهان هستند.
افتخاری در خصوص حضور علیرضا رحیمی در رأس فدراسیون هندبال بیان کرد: رحیمی فردی با اعتبار ورزشی بالا است و کرسی‌های مهمی را در کنفدراسیون جهانی و آسیایی بر عهده داشته است و بیشتر از آن که هندبال بخواهد به رحیمی کمک کند، رحیمی است که می‌تواند هندبال ایران را به اوج برساند چون شخصیتی جهانی و آسیایی دارد.
وی ادامه داد: داوران و مربیان خوبی در کشورمان داریم که امیدوارم با حضور رحیمی در رأس فدراسیون هندبال مجدداً کرسی‌ها به کشورمان برگردد و افراد شایسته‌ای صاحب کرسی شوند. برای اینکه ایران در آسیا حرف اول را بزند نیاز به داشتن کرسی‌های آسیایی داریم.
قبل از حضور رحیمی در رأس فدراسیون هم مربی اصفهانی در تیم ملی داشتیم
رئیس هیأت هندبال استان اصفهان اضافه کرد: در این که رحیمی در هندبال اصفهان تأثیرگذار بود هیچ شکی نیست و تعامل خوبی با باشگاه‌ها داشت که وجود لژیونرهای اصفهانی در حال حاضر از برکات تعاملات آن زمان است اما باید گفت قبل از حضور رحیمی در فدراسیون مربیان در تیم‌های ملی حضور داشتند و زمان رحیمی مربی تیم ملی نشدند.
افتخاری افزود: همه ملی‌پوشان حاضر در همه جا از تمایل خود برای بازگشت رحیمی به فدراسیون هندبال صحبت کردند و ما نیز هر جا باشیم برای خدمتگزاری به تیم ملی و رحیمی و فدراسیون آماده هستیم.
رئیس هیأت هندبال استان اصفهان گفت: هندبال اصفهان در شیب تندی قرار گرفته بود اما خودش را به سایرین رساند و امروز شهرداری کاشان قهرمان ایران شده و سپاهان مقام سوم لیگ برتر را به دست آورده است. در لیگ برتر بانوان نیز ذوب آهن سوم شد و سپاهان نیز پس از چند سال که در شیب پایینی قرار داشت خودش را بالا کشاند و با بازیکنان نوجوان و جوان برای اولین سال حضور در لیگ برتر توانست در رده پنجم بایستد. همچنین در لیگ دسته 2 و دسته یک بانوان و آقایان و هندبال ساحلی نیز مقام‌های قهرمانی و موفقیت‌هایی را به دست آوردیم.
وی عنوان کرد: رحیمی قول داده است مربی طراز اول خارجی به ایران بیاورد. اعتقادم این است که این دوره در سال 2018 مسابقات جام ملت‌های آسیا ایران گزینه اول قهرمانی است. حتی کشور قطر را با همه نفوذ و با وجود بازیکنان چند ملیتی که در اختیار دارد قابل‌تر از تیم ملی ایران نمی‌بینم.
رئیس هیأت هندبال استان اصفهان گفت: در این مقطع زمانی، اعتقادم بر این است که اگر همه امکانات برای تیم ملی هندبال مهیا باشد ایران گزینه کسب عنوان قهرمانی است اما به دست آوردن سکوی اول تا سومی برای ایران 100 درصد است. با درایت رحیمی و در صورتی که تجهیزات لازم فراهم شود، ایران را در المپیک 2020 خواهیم دید و در صورت تأمین زیرساخت‌ها تیم ملی جوانان را در المپیک 2024 ببینیم.
رحیمی ادامه داد: هندبال ایران از سال 2010 تا 2016 در رده سنی نوجوانان و جوانان مقام آسیایی به دست نیاورد اما اطمینان دارم در جوانان و نوجوانان در حال حاضر شرایط خوبی پیدا می کنیم.
رئیس هیأت هندبال استان اصفهان در پایان با ابراز گلایه از رسانه‌ها، عنوان کرد: صدا و سیما باید بیشتر به رشته هندبال بپردازد. خبرنگاران و اصحاب جرایدی که از نظر فنی با هندبال آشنایی دارند باید در خصوص هندبال تحلیل کنند تا این رشته مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند.
دبیر هیأت هندبال استان: هندبال با اقبال کمتری در حوزه کارگری رو به رو است
میردامادی دبیر هیأت هندبال استان اصفهان نیز در این نشست در خصوص رفع مشکل نور نامناسب سالن شهید سجادی عنوان کرد: نور کم سالن شهید سجادی کاملاً اثبات شده بود و از 2 ماه گذشته هیأت هندبال استان اصفهان برای تأمین نور کافی سالن برنامه‌ریزی‌هایی کرده است و با بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم و توافقاتی انجام شده است. تفاهم‌نامه‌ای نیز با اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان منعقد شد که قرار است تا اوایل سال آینده مشکل نور سالن سجادی کاملاً حل شود و در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد.
وی در خصوص فعالیت در حوزه ورزش کارگری اضافه کرد: هندبال باید در همه حوزه ها به خصوص در حوزه کارگری نفوذ کند و در این خصوص نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است. اما احساس می‌کنم در کنار این تلاش‌ها باز هم رشته هندبال ذاتاً با اقبال عمومی کمی در حوزه کارگری رو به رو است اما با این حال، شهرستان مبارکه در بهمن ماه میزبان مسابقات هندبال کارگری کشور بود که نجف‌آباد قهرمان این رقابت‌ها شد که همین موضوع شروع خوبی برای فعالیت در هندبال کارگری است.
هندبال دانشگاه‌ها، حلقه وصل رده سنی پایه و بزرگسالان
میردامادی افزود: به اعتقاد من اگر هندبال دانشگاه‌ها را رها کنیم فاصله بسیار عمیقی بین رده سنی پایه و بزرگسالان به وجود می‌آید. امسال مسابقات دانشگاهی استان اصفهان را برگزار کردیم. همچنین دانشگاه اصفهان قهرمان جشنواره دانشجویی کشور شد.
دبیر هیأت هندبال استان اصفهان گفت: شرایط خوبی در مدارس وجود دارد تا هندبال را در سنین پایه گسترش دهیم. سن 9 سالگی سن خوبی برای شروع ورزش‌های توپی از جمله هندبال است. باید طرح درس مینی هندبال را در آموزش تدریس پایه سوم ابتدایی قرار دهیم و این طرح به گسترش رشته هندبال کمک بسیاری می‌کند. این طرح را به مدارس دخترانه و پسرانه استان نیز ابلاغ کردیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار