به ماهی شب عید دست نزنید

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی توصیه هایی بهداشتی در خصوص ماهیان زینتی به شهروندان ارائه کرد.

به ماهی شب عید دست نزنید

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی توصیه هایی بهداشتی در خصوص ماهیان زینتی به شهروندان ارائه کرد.
کشتکار با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و علاقه مندی مردم به خرید ماهی قرمز جهت سفره هفت سین به منظور رعایت مسائل بهداشتی و نگهداری ماهی گفت: باید خرید را تنها از مراکز معتبر و بهداشتی انجام دهند و موقع خرید از ماهیان بیمار، بی حال، غیرغعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لک روی پوست خودداری کنند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان جهت نگهداری از ماهی زینتی اظهار داشت: ظرف ماهی باید دهانه ای باز و گشاد داشته باشد و میزان آب برای هر ماهی حداقل 2 لیتر و در دمای آب ساده 22 درجه و موقع تعویض 50 درصد آب بیشتر عوض نشود و قبل از استفاده از آب شهری چند ساعت کلر زدایی و بعد استفاده شود و از غذای ماهی بسته بندی شده استفاده کنند.
وی همچنین در ادامه گفت: از دستکاری ماهیان خودداری کرده چرا که ضمن انتقال بیماری های پوستی سبب استرس به ماهیان می گردد و ضروری است قبل و بعد از تماس با آب و ماهیان دست را با آب و صابون بشویید و در پایان ایام نوروز از رها کردن ماهیان در نهر و جوی های آب خودداری کنند و ماهی خود را در مکانهایی که شهرداری ها آماده کردند رها سازند یا در محل آب های آزاد رها کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار