بازدید از 49 هزار مرکز بهداشتی در اصفهان

معاون درمان و قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:گزارش عملکرد نیمه اول (ده روزه اول) ستاد نوروزی دانشگاه را ارایه کرد.

بازدید از 49 هزار مرکز بهداشتی در اصفهان

دکتر حمیدرضا شتابی در گفتگو با خبرنگار ایمنا افزود: از شروع طرح ستاد نوروزی دانشگاه ( ۲۵ اسفند 1395 لغایت 5 فروردین 1396) در حوزه کمیته بهداشت و درمان ستاد هماهنگی خدمات سفر، اقدامات و بازرسی های بهداشتی صورت پذیرفته است.
وی اضافه کرد: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی با 133 پایگاه فعال و 16 ایستگاه سلامت بالغ بر 35 هزار تماس هماهنگی تلفنی و بی سیم در سطح شهر اصفهان، تعداد پنج هزار و 575 مورد ماموریت امدادخواهی صورت گرفت.
شتابی ادامه داد: در این بین، حدود یک هزار 627 مورد مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی و حدود 3 هزار 948 مورد نیز حوادث غیر ترافیکی بوده و متاسفانه 11 مورد نیز فوت ناشی از حوادث ترافیکی ثبت شده است.
وی همچنین اظهار کرد: در حوزه ستاد هدایت و مرکز پایش مراقبت های پزشکی نیز ضمن هماهنگی های نظارتی به صورت شبانه روزی بالغ بر 4229 مکالمه در خصوص انتقال بیماران، اطلاع رسانی و هماهنگی بین مراکز درمانی مدیریت شده، ضمن اینکه بالغ بر 243 مورد مداخله نظارتی مانیتورینگ صورت پذیرفته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به استقرار کارشناس بیماری های خاص و هماهنگی در ارایه خدمات افزود: خدمات دیالیز به 36 مسافر و 9 نفر غیرمسافر انجام شده است.
شتابی اعلام کرد: در حوزه های نظارتی درمان نیز با تیم هایی مشتمل بر واحدهای نظارتی اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی، مامایی، آزمایشگاه، تصویربرداری دندانپزشکی، درمانگاه های شبانه روزی و دندانپزشکی، 231 بازدید صورت پذیرفته است.
وی در خصوص بازدید تیم های مدیریتی مشتمل بر اعضای هیات رئیسه و مدیران حوزه معاونت درمان تصریح کرد: بالغ بر 53 بازید از مراکز مرتبط ستاد نوروزی انجام شده است.
قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: در حوزه معاونت بهداشتی در سطح استان نیز بالغ بر 49 هزار 679 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ترمینال ها و پارک ها، مراکز اقامتی سطح شهر و بین راهی، 333 مورد نمونه برداری غذایی ،135 مورد برخورد با دستفروشان انجام شده است.
شتابی تاکید کرد: نهایتا 261 مورد مرکز متخلف پلمپ شده اند.
وی در خصوص فعالیت حوزه معاونت غذا و دارو نیز افزود: ضمن 300 مورد بازرسی از داروخانه ها، واحدهای تولیدی صنایع غذایی و بررسی آزمایشگاه ها، نسبت به پاسخگویی بالغ بر 3226 مورد سوالات علمی و نیازمندی و کمبودهای دارویی در این 10 روز خدمت رسانی شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار