احتیاط در خرید های نوروزی از مسائل ضروری است

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: به شهروندان هشدار می دهیم که هنگام خرید حتما مراقب باشند و در موقع سفر اجازه ندهند تراکنش به صورت پنهانی و دور از دید خودشان انجام شود، به ویژه برای اعمال رمز در دستگاه های پز حتما خود افراد اقدام کنند.

احتیاط در خرید های نوروزی از مسائل ضروری است

به گزارش ایمنا، استفاده از خودپردازها و کارت‌خوان‌های فروشگاهی امروز به امری متداول تبدیل شده و به جرأت می‌توان گفت که بدون آنها نمی‌توان به راحتی به کسب و کار پرداخت. در دنیای دیجیتال امروز بسیار مهم است که مراقب اطلاعات شخصی خود باشیم امری که اغلب اوقات متاسفانه جدی گرفته نمی‌شود.
خرید از فروشگاه های دارای نماد الکترونیک
یکی از دستگاه‌های الکترونیکی که از مدت‌ها پیش مورد هدف کلاهبرداران قرار گرفته، دستگاه‌های خودپرداز و کارت خوان است. همین امر توجه کلاهبرداران را نیز به دنبال داشته است و جالب این است که آنان از کوچکترین غفلت و بی‌اطلاعی افراد سود می‌برند و از جایی که اصلا تصور نمی‌کنیم به کلاهبرداری می‌پردازند.
به هرحال باید توجه داشته باشیم که در عین حال که کارت‌ها نیاز ما را برطرف می‌کنند، باید در حفظ امنیت آنها هم بکوشیم و بیاموزیم تا از اطلاعات محرمانه خود محافظت کنیم، علاوه بر این از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره‌های کارت اعتباری و اعلام رمز آنها و ... به سایت‌های متفرقه و مشکوک خودداری کنید و از عملکرد اینترنتی و قانونی بانک‌ها و سایر مراکز دولتی و رسمی اطمینان حاصل نماییم.
احتیاط در خرید های نوروزی
رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان اصفهان در زمینه احتیاط در خرید های نوروزی بیان کرد: خرید در سفرهای نوروزی یکی از مسائل ضروری است و به ناچار با این امر برخورد داریم به ویژه مسافران که در شهرهای دیگر هستند اقدام به خرید در این سفرها می کنند.وی درباره خرید از حاشیه شهرها افزود: یکی از موضوعاتی که معمولا در سفرهای نوروزی اتفاق می افتد، خرید از حاشیه شهرها به ویژه از خودروها و وانت بارهایی است که اقدام به دست فروشی می کنند. در سالهای گذشته این مشکل برای شهروندان به وجود می آمد.
لزوم رعایت موارد استانداردی و امنیتی در نت سراها
حفاظت از حریم خصوصی در اینترنت می‌تواند شامل هر چیزی، از قفل کردن رایانه‌ شخصی گرفته تا بالا بردن امنیت حساب‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی باشد. اینترنت در کل محلی خطرناک است و حفظ امنیت وظیفه‌ خود افراد است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار