معرفی میراث معنوی اصفهان و سبدی از جاذبه ها برای جذب گردشگران

شهردار اصفهان گفت: در حوزه مبلمان شهری، فضای سبز، برنامه ها و رخدادهای فرهنگی، برنامه های ورزشی تلاش بر این بوده که متفاوت عمل کنیم تا با ایجاد رویکردهای نوآورانه گردشگران بیشتری را برای شهر اصفهان جذب کرده و اصفهان را به عنوان بهترین شهر معرفی کنیم.

معرفی میراث معنوی اصفهان و سبدی از جاذبه ها برای جذب گردشگران

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد در بازدید از نوروزگاه چهلستون با اشاره به برگزاری این برنامه برای دومین سال متوالی در اصفهان، اظهار کرد: امسال دومین سالی است که شاهد برگزاری رویداد مهم نوروزگاه در چهلستون اصفهان هستیم. در سال 1395 شاهد ثبت جهانی نوروز به عنوان میراث بسیار ارزشمند پیشینیان در سازمان جهانی یونسکو بین 12 کشور بودیم.
وی افزود: در این راستا در سازمان میراث فرهنگی حفظ آداب و سنت های نوروزی کشور یکی از سیاست های مهمی است که دنبال می شود.
ایجاد اصفهانی متفاوت در سال 96
شهردار اصفهان درباره فراهم کردن برنامه امسال و ایجاد اصفهانی متفاوت در سال 96 تصریح کرد: امروز اصفهان کلانشهری است برخوردار از اقوام متفاوت از این رو در برنامه ریزی ها به دنبال این هدف بودیم که سال 96 را سالی متفاوت به هم هموطنانمان نشان دهیم.
وی تاکید کرد: با مساعدت میراث فرهنگی، استانداری اصفهان و ستاد تسهیلات سفر همکاری لازم در این زمینه صورت گرفت و در حقیقت توانستیم این مهم را که کلانشهر اصفهان برخوردار از عناوین زیاد، صنایع دستی و عضو شهرهای شبکه خلاق جهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، مهد ادیان و اقوام مختلف و ثبت جهانی است، نشان دهیم.
شهردار اصفهان در نوروزگاه چهلستون کلانشهر اصفهان را برخوردار از ادیان و اقوام متفاوت دانست و بیان کرد: از حدود 110 سال پیش سقاخانه ها در اصفهان وجود داشته اند و ادیان و اقوام مختلف در کنار به مباحثه می پرداختند و با شرکت در مراسم و جشن های یکدیگر شادی می کردند.
جمالی نژاد افزود: هم اکنون نیز کلانشهر اصفهان با برخورداری از این مصداق برای هموطنان خونگرم برنامه های شاد و مفرحی را در شهر اصفهان به نمایش می گذارد.
امیدواریم در طول سال برنامه های شاد و مفرح داشته باشیم
وی با اشاره به اینکه امیدواریم در طول سال نیز بتوانیم برنامه های شاد و مفرح را برای همشهریان و مسافران فراهم کنیم، تاکیدکرد: برنامه نوروزگاه چهلستون یکی از برنامه های فرهنگی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان است که امسال برای دومین سال متوالی به منظور معرفی میراث معنوی شهر اصفهان برای کلیه اقوام و ادیانی که در این شهر زندگی می کنند، در اصفهان برگزار می شود.
وی اظهارکرد: خوشبختانه بعد از اجلاس جهانی میراث فرهنگی ناملموس که در اصفهان برگزار شد، توجه به میراث معنوی در کشور اهمیت ویژه ای پیدا کرد و این امر نشان می دهد که فقط جاذبه های تاریخی شهر نیازمند معرفی نیستند و باید میراث معنوی غنی و اصیل را هم به جهان معرفی کنیم.
شهردار اصفهان درباره جذب گردشگران از نقاط جهان با ابراز امیدواری بیان کرد: خوشبختانه در شهر اصفهان با برخورداری از ظرفیت بسیار بالا می توانیم سبدی از جاذبه ها را برای جذب گردشگران از اکثر نقاط جهان داشته باشیم. برای حصول به این امر مهم از شهروندان اصفهانی و از اقوام و ادیان متفاوت استفاده می کنیم تا سبد تنوع و ذائقه های گردشگران متفاوت جهان را در اصفهان داشته ایم.
میزبانی متفاوت اصفهان در شهر را شاهد هستیم
جمالی نژاد درباره میزبانی متفاوت اصفهان خاطرنشان کرد: میزبانی متفاوت اصفهان در شهر را شاهد هستیم و این امر به جهت پروژه های عمرانی و زیر ساختی است که انجام شد. در حوزه مبلمان شهری، فضای سبز، برنامه ها و رخدادهای فرهنگی، برنامه های ورزشی تلاش بر این بوده که متفاوت عمل کنیم تا با ایجاد رویکردهای نوآورانه گردشگران بیشتری را برای شهر اصفهان جذب کرده و اصفهان را به عنوان بهترین شهر معرفی کنیم.
شهردار اصفهان درباره معرفی اصفهان به عنوان شهر دوچرخه ها در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، اذعان کرد: در این زمینه فرهنگ سازی شده و به طور یقین برای بازگشت و هویت و برگرداندن اصفهان به دورانی که به عنوان شهر دوچرخه ها معروف بوده نیازمند وقت و فرصت هستیم و می طلبد که همه همشهریان در این خصوص همراهی لازم را داشته باشند.
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: می طلبد که همه شهروندان به صورت اعتقادی در این قضیه ورود پیدا کنند و با عملکرد بهینه در این بخش در آینده ای نزدیک شاهد اصفهانی جذاب تر از جهت زیست محیطی، ترافیکی، باشیم تا شهر پاک و سالم دست یابیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار