پرچمدار جدید سامسونگ رونمایی شد

سامسونگ، نامی است که امروز بسیار شنیده خواهد شد! این کمپانی در مراسم خود از گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس رونمایی کرد و از بهترین دستیار هوش مصنوعی دنیا نیز پرده برداشت.

پرچمدار جدید سامسونگ رونمایی شد

به گزارش ایمنا، پس از ماه‌ها انتظار هواداران و انتشار خیل عظیمی از شایعات و اطلاعات غیرموثق، بالاخره سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی اس 8 را طی یک رویداد اختصاصی در شهر نیویورک رونمایی کرد.
گلکسی اس 8 به نمایشگری با کمترین حاشیه مجهز شده و خمیدگی سری اج را نیز به ارث برده است. این گوشی کمی بلند تر از گوشی های استاندارد بازار بوده و نسبت تصویر نمایشگر آن 18:9 است که تماشای فیلم‌ها را لذت بخش تر خواهد کرد.
سری اس 8 در دو مدل با تراشه اگزینوس 8895 و اسنپدراگون 835 ارائه می‌شود و مدل پایه آن دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد.
در گذشته شایع شده بود که گلکسی اس 8 قیمت بسیار بیشتری از پیشینیان‌اش خواهد داشت و حتی شنیده شده آیفون 8 نیز با صفحه نمایش OLED با برچسب قیمت 1000 دلار عرضه خواهد شد! قیمتی که به مراتب بالاتر از مدل فعلی آیفون است. اما با این حال گلکسی اس 8 قیمتی نزدیک به سری اس 7 دارد.
پیش فروش گلکسی اس 8 از فردا آغاز شده و از 21 آپریل نیز به بازار عرضه می‌شود. مدل پایه اس 8 با قیمت 720 تا 750 دلار و مدل اس 8 پلاس نیز با 100 دلار افزایش قیمت و در حدود 840 تا 8500 دلار به فروش خواهد رسید.
تمام ویژگی‌های جدید گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در یک نگاه همان طور که حتماً اطلاع دارید، سامسونگ بالاخره از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود رونمایی کرد. با اینکه پیش از رونمایی رسمی این محصولات بیشتر اطلاعات و مشخصات آن‌ها به بیرون درز کرده بود اما حال دیگر به طور قطع می‌دانیم با چه گوشی‌هایی روبرو هستیم و چه ویژگی‌های و قابلیت‌هایی خواهند داشت.
در یک کلام می‌توان گفت گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس محصولاتی واقعاً منحصر به فرد هستند. این گوشی‌ها اصلاً شبیه به آنچه که تاکنون مشاهده کرده‌ایم نیستند، حداقل مشابه گوشی‌هایی که به تولید انبوه رسیده‌اند نیستند. گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس با اینکه همچنان ریشه خود را حفظ کرده‌اند و کاملاً متعلق به سری گلکسی سامسونگ هستند، اما ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی که به آن‌ها اضافه شده، این محصولات را به بیش از یک به‌روزرسانی ساده در سری مذکور، مبدل کرده‌اند.پرچمدارهای جدید سامسونگ در کنار ال جی جی 6 دنیای گوشی‌های هوشمند را وارد فاز جدیدی کرده‌اند و آن هم عبارت است از تمرکز بر روی کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش و افزایش نسبت اندازه نمایشگر به بدنه. جالب است بدانید که با وجود اندازه کوچک‌تر گلکسی اس 8 نسبت به گلکسی اس 7 اج، صفحه نمایش این محصول اندازه بزرگ‌تری دارد و این چیزی است که سامسونگ در پرچمدارهای جدید خود تأکید زیادی بر روی آن داشته است.
در مطلب پیش رو سعی کرده‌ایم تا نگاهی اجمالی به تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس انداخته و شما را با این محصولات سامسونگ بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید. 1- صفحه نمایش Infinity Display با نسبت تصویری 18.5/9
در ادامه سیر تحول نسبت تصویری صفحات نمایش، سامسونگ نیز استفاده از نسبت تصویری استاندارد 16:9 را در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس کنار گذاشته تا بتواند با کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش بیشترین استفاده را از فضای جلوی بدنه ببرد. این کار باعث شده تا پرچمدارهای جدید سامسونگ با وجود ابعاد مشابه با نسل‌های قبل، نمایشگرهای بزرگ‌تری داشته باشند. 2- صفحه نمایشی با وضوح بالاتر و نسبت نمایشگر به بدنه شگفت انگیز
هر دو صفحه نمایش 8.5 اینچی و 6.2 اینچی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس از نوع AMOLED بوده و دارای وضوح تصویری 1440 در 2960 پیکسل (+WQHD) می‌باشند. نسبت اندازه نمایشگر به بدنه در هر دو گوشی دارای بسیار شگفت انگیز و برابر 83 درصد است و صفحات نمایشگر آن‌ها نسبت به آنچه که در گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج دیده بودیم، از 500K پیکسل بیشتری برخوردار هستند. 3- دستیار مجازی بیکسبی (Bixby)
با محوبیتی که دستیار صوتی آمازون اکو (Echo) به دست آورد به نظر می‌رسد همه به فکر افتاده‌اند تا یک دستیار مجازی اختصاصی برای خود دست و پا کنند! سامسونگ هم با معرفی بیکسبی تمام توان خود را به کار بسته تا در این رقابت عقب نماند. دستیار مجازی سامسونگ که با نام بیکسبی معرفی شده، نقشی بسیار کلیدی در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس و احتمالاً گوشی‌های آینده این شرکت، ایفا خواهد کرد. یک دکمه اختصاصی برای دسترسی به بیکسبی در نظر گرفته شده و امکان استفاده راحت‌تر از آن در اپلیکیشن‌های مختلف از جمله ویژگی‌های بارز این دستیار مجازی محسوب می‌شود. 4- دکمه‌های ناوبری روی صفحه نمایش با بازخورد لمسی
صفحه نمایش جدید گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس موسوم به Infinity Displays به قدری بزرگ طراحی شده که در پایین صفحه نمایش عملاً هیچ فضایی برای تعبیه دکمه‌های خازنی ناوبری اندروید و همچنین دکمه فیزیکی هوم باقی نمانده است. به همین علت سامسونگ به فکر راه چاره افتاده و در اولین قدم، همانند بیشتر تولید کنندگان گوشی‌های اندرویدی به استفاده از دکمه‌های نقش بسته بر روی صفحه نمایش روی آورده است. اسکنر اثر انگشت هم در پی حذف دکمه فیزیکی هوم، از جلوی بدنه به پشت آن و کنار لنز دوربین منتقل شده است. سامسونگ برای دکمه هوم نیز راه‌کاری جالب در نظر گرفته و آن را به زیر صفحه نمایش انتقال داده است که در ظاهر نامرئی بوده اما با فشار دادن صفحه نمایش و دریافت بازخورد لمسی آن می‌توان از فشرده شدن آن اطلاع یافت. 5- خانه‌تکانی رابط کاربری به سبک سامسونگ!
تغییرات سبک طراحی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس تنها به ظاهر گوشی محدود نشده و در رابط کاربری آن هم تغییرات زیادی را شاهد هستیم. سامسونگ رابط کاربری خود را رنگ و لعاب دیگری داده و از آیکون‌های جدیدی هم در بخش‌های مختلف آن بهره گرفته است. البته شاید این تغییرات ظاهری بیش از هر چیز به خاطر متفاوت‌تر شدن پرچمدارهای جدید با نسل‌های پیشین بوده است. 6- اسکنر عنبیه چشم و قابلیت تشخیص چهره
سامسونگ پیش از این در گلکسی نوت 7 از اسکنر عنبیه چشم استفاده کرده بود اما با اتفاقاتی که برای این فبلت روی داد، استفاده از تکنولوژی جدید این شرکت نیز به گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس موکول شد. در کنار قابلیت اسکن عنبیه چشم، هر دو گوشی جدید سامسونگ مجهز به قابلیت تشخیص چهره نیز هستند که با وجود سرعت بالاتر در باز کردن قفل گوشی، از امنیت کمتری نسبت به اسکنر عنبیه چشم برخوردار است. 7- بهبود دوربین سلفی با فوکوس خودکار تشخیص چهره
سامسونگ در پرچمدارهای جدید خود کیفیت دوربین جلویی را به 8 مگاپیکسل ارتقاء داده و علاوه بر این، قابلیت فوکوس خودکار تشخیص چهره را نیز به آن اضافه کرده است. همان طور که از نام این قابلیت کاملاً مشخص است، کاربران گلکسی اس 8 به سرعت و بدون نیاز به هیچ کار اضافه‌ای می‌توانند بر روی چهره افراد موجود در سلفی فوکوس کرده و تصویری واضح‌تر ثبت نمایند. 8- هدفون مارک AKG در داخل بسته‌بندی محصول
گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ در داخل جعبه خود دارای یک هدفون AKG نیز خواهند بود. با اینکه هنوز برای اظهار نظر در مورد کیفیت صوتی این هدفون کمی زود است اما نکته جالب اینجاست که لوگوی AKG بر روی آن‌ها دیده نمی‌شود. البته شاید این مسئله به خرید شرکت Harman International توسط سامسونگ بی‌ارتباط نباشد. Harman International به نوبه خود مالک برند AKG محسوب می‌شود. 9- رنگ‌های جدید
گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در 5 رنگ مختلف عرضه خواهند شد. این رنگ‌ها هم عبارتند از: مشکی، خاکستری، نقره‌ای، آبی و طلایی.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار