یک سهمیه نصفه و هشت مدعی

تنها پنج هفته مانده به پایان لیگ شانزدهم هشت تیم لیگ برتری برای تصاحب جایگاهی تلاش می‌کنند که تنها 50 درصد احتمال دارد منجر به آسیایی شدن آنها در پایان فصل شود.

یک سهمیه نصفه و هشت مدعی

به گزارش ایمنا، در پایان رقابت‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر تیم دهم جدول با تیم چهارم تنها چهار امتیاز اختلاف داشت. این وضعیت حاکی از آن بود که هفت تیم ذوب‌آهن، نفت تهران، استقلال خوزستان، سپاهان، پیکان، گسترش فولاد و فولاد با دورنمایی آسیایی سال 95 را به پایان رساندند و به استقبال سال 96 رفتند.
با فعل و انفعالاتی که در بیست و پنجمین هفته از لیگ برتر رقم خورد این رقابت آسیایی که با هدف کسب سهمیه پلی‌آف فصل بعد لیگ قهرمانان (البته تنها به شرط قهرمانی تراکتورسازی در فینال جام حذفی) در جریان است حتی ابعاد پیچیده‌تری پیدا کرد به این ترتیب که فاصله امتیازی تیم‌های چهارم تا دهم روی عدد چهار ثابت ماند با این تفاوت که ضمن کم شدن امیدهای آسیایی فولاد، پدیده هم به جمع هفت تیم دیگر لیگ برتری اضافه شد هرچند که با توجه به اندک زمان باقیمانده تا پایان لیگ شانزدهم از یک طرف و تعدد رقبا از طرف دیگر برای نماینده مشهد نمی‌توان شانس پُررنگی قائل شد اما دست‌کم روی کاغذ نمی‌توان این تیم و حتی فولاد را کاملاً از معادلات آسیایی کنار گذاشت.
باید گفت که فعل و انفعالات هفته بیست و پنجم لیگ برتر بیش از همه به نفع سپاهان و پیکان بود که با کسب حداکثر امتیازات دیدارهای خود از توقف رقبا نهایت بهره را بردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار