پراید و پژو در صدر حوادث جاده ای قرار دارند

رئیس پلیس راهورناجا طی سخنانی آماری از اولین تصادف سال 96، بدترین تصادف سال 96، استانهای دارای بیشترین تلفات، بالاترین سرعت ثبت شده درنوروز امسال و خودروهای دارای بیشترین تصادفات ارایه داد. ​

پراید و پژو در صدر حوادث جاده ای قرار دارند

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردارتقی مهری با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقررات رانندگی درنوروز امسال نسبت به سال گذشته توسط رانندگان افزایش داشته است، افزود: در کنار این امر نقش خانواده ها در داخل خودروها و نظارت برعملکرد راننده در کنار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ازطریق رسانه ملی، سایت ها و خبرگزاری ها و سایر رسانه ها در این امر موثر بوده است که جا دارد از همگی برای این امر تشکر کنیم و امیدوارم این روند در طول سال نیز استمرار یابد. اولین تصادف سال 96
وی به اولین تصادف بعد از سال نو اشاره کرد و گفت: این تصادف در نخستین روز سال نو حوالی ساعت 17 در کیلومتر 103 محور یزد کرمان بر اثر واژگونی یک دستگاه تیبا رخ داد که در این حادثه یک تن کشته و دو تن مجروح شدند و ناتوانی راننده در کنترل وسایل نقلیه علت حادثه بوده است.
بدترین تصادف سال 96
سردارمهری بدترین روزبه لحاظ کشته های تصادفات درطرح نوروز 96 را 26 اسفند ماه 95 عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این روز 29 تن از هموطنان درتصادفات رانندگی جان باختند درعین حال 13 فروردین بهترین روز به لحاظ تصادفات نوروزی بود که تنها 7 تن در تصادفات کشته شدند.
استان های دارای بیشترین تلفات
رئیس پلیس راهور به استان های دارای بیشترین تصادفات فوتی در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: استان فارس با 33 کشته، کرمان 31، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی هر کدام 30 و اصفهان 27 کشته بیشترین تلفات تصادفات نوروزی را به خود اختصاص دادند.
مهری با اشاره به اینکه 72 درصد تصادفات نوروزی متعلق به خودروهای سواری 12 درصد وانت بار 8 درصد موتور سیکلت 66 درصد کامیون و 1.7 درصد مسافر برهای عمومی بوده اند گفت: 41 درصد علل تصادفات در نوروز امسال عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی ،‌ 23 درصد سرعت غیر مجاز و 21 درصد سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ بوده است.
سردارمهری با بیان اینکه 39 درصد تصادفات در نوروز از شکل واژگونی بوده است، افزود: بیشترین علل این تصادفات لغزندگی معابر، خستگی و خواب آلودگی رانندگان یا سرعت غیر مجاز بوده است.
بالاترین سرعت ثبت شده درنوروز امسال
سردارمهری با بالاترین سرعت ثبت شده درنوروز امسال اشاره کرد و افزود: بیشترین سرعت ثبت شده متعلق به سواری « بی ام وی (BMW)» با 197 کیلومتر برساعت در اتوبان تهران قم حوالی 23:30 بوده است.
وی درخصوص کمترین و بیشترین سن رانندگان مقصر در حوادث رانندگی نوروز گفت: جوان ترین راننده مقصر فردی 199 ساله دارای خودرو وانت پیکان در فومنات گیلان بوده و مسن ترین آنها نیز فردی 79 ساله دارنده خودرو پیکان در محور اندیمشک - خرم آباد استان خوزستان بوده است.
رئیس پلیس راهور ناجا اظهارکرد: دردناکترین تصادف نوروز 96 در کیلومتر 40 محور مرند تبریز حوالی 6:30 بین یک دستگاه اتوبوس 'مان' و مینی بوس 'فورد' رخ داد که در این حادثه متاسفانه 6 تن کشته و7 تن مجروح شدند که علت آن خستگی و خواب آلودگی راننده اتوبوس بوده است.
پراید و پژو دارای بیشترین تصادفات
وی درباره بیشترین خودروهای تصادف کرده در نوروز امسال گفت: برابر آمارها بیشترین تصادفات ثبت شده در نوروز متعلق به خودروهای پراید و پژو بوده که یکی از علل اصلی آن فراوانی این دو خودرو نسبت به سایر خودروها بوده است.
سردارمهری در باره مهمترین برنامه های پلیس راهور درسال جدید افزود: بهره گیری پیش از پیش از فناوری های نوین مانند تقویت سامانه سپهتن و افزایش دوربین های کنترل تخلفات درکنار افزایش آموزش های همگانی با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک بین کاربران ترافیکی با کمک تمام رسانه ها و آموزش کاربران وسایل نقلیه عمومی دانش آموزان فرهنگ یاران مهمترین برنامه های پلیس راهور در سال 96 خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار