درخت های پوسیده شهر باید هر چه سریعتر قطع شوند

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان: -بسیاری از درختان شهری دچار پوسیدگی هایی هستند که هر لحظه خطر سقوط آنها احساس می شود و باید این درختان هرچه سریعتر قطع شوند.

درخت های پوسیده شهر باید هر چه سریعتر قطع شوند

بسیاری از درختان شهری دچار پوسیدگی هایی هستند که هر لحظه خطر سقوط آنها احساس می شود و باید این درختان هرچه سریعتر قطع شوند.
به گزارش خبرنگار ایمنا، به آرامی و با تردید از کنار درختان عبور می کنی تا نشاید که درختی روی خودرو ات سقوط کند. درختانی که با دیدن آنها سن و سالشان مشخص است و عمری همسال با خود شهر یا محله دارند.
پیچیده و درهم تنیده با حفره هایی که درون آنها را آشکار می کند، بدون شاخ و برگ سبزی، مثل مجسمه ای که دستانش را بالا گرفته و می خواهد کسی را بترساند در گوشه ای از پیاده رو، خیابان و یا کوچه جا خوش کرده است.
اما اکثر این درختان در محله های شهر به چشم می خورند چرا که به دلیل خشکسالی و آبیاری کم این درختان از داخل پوسیده شده اند و باید به سرعت قطع شوند تا سقوط نکنند.
برخی از این درختان در سال های گذشته در خیابان های شهری هم به چشم می خوردند که پیشگیری های لازم برای جلوگیری از سقوط آنها انجام شد.
حالا اما یکی دیگر از مشکلاتی که درختان شهری با آن سر و کار دارند عدم بارش های فصلی است که این موضوع بر وضعیت درختان بی تاثیر نبوده است.
از این رو احمد سلیمانی پور، مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: رطوبت باران روزنه هاي برگ درختان را باز مي كند و تبادل گازها به آساني صورت مي گيرد، تحقيقات نشان مي دهد آلودگي هوا حساسيت درختان را نسبت به بيماري افزايش مي دهد و درختان را آسيب پذير مي كند.
وی گفت: وضعیت شهر اصفهان بحرانی است به طوری که از سال 76 تاکنون متأسفانه اصفهان رو به خشکسالی رفته و هر سال تأثیرات خشکسالی را بیشتر بر روی درختان می بینیم.
مدیر عامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان با بیان اینکه میزان بارندگی سال 94 در شهر اصفهان حدود 120 لیتر بوده که به 70 تا 80 لیتر کاهش یافته است، ادامه داد: سال 95 میزان بارندگی 40 درصد کمتر از سال گذشته بود و این پیش بینی انجام شده که سال 96 شرایط بارندگی بدتر خواهد شد.
وی اظهار کرد: متأسفانه بافت خاک و حاصلخیزی آن به شرایطی رسیده که به دلیل کم آبی و آبیاری های سطحی، لایه های سختی پیدا کرده و خاک با لایه های سخت از نفوذ آب به عمق ریشه جلوگیری می کند و این مسئله باعث تشدید پوسیدگی های درختان می شود.
علاوه بر قطع درختان پوسیده که راهی برای نجات آنها یافت نمی شود استفاده از سیستم های نوین آبیاری و استفاده از پساب هم موضوع مهمی است که در سال های اخیر مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان همچنین درباره استفاده از آب های نامتعارف گفت: استفاده از پساب های تصفیه شده به صورت کامل، بعنوان یک منبع آب پایدار می تواند در محافظت و توسعه فضای سبز موجود در شهر اصفهان موثر باشد.
سلیمانی پور ادامه داد: در این راستا احداث تصفیه خانه در شمال و جنوب اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار