ایران با جایگاه 28 بالاتر از هلند در رنکینگ فیفا

جدیدترین رنکینگ فیفا امروز اعلام شد که در آن شاگردان کارلوس کی‌روش با صعود پنج پله‌ای در رده 28 جهان قرار گرفتند.

ایران با جایگاه 28 بالاتر از هلند در رنکینگ فیفا

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال ایران ماه گذشته یک پله در رنکینگ فیفا سقوط کرد ولی با حفظ جایگاه اول قاره آسیا، در رده سی و سوم جهان جای گرفت ولی ملی پوشان با کسب دو پیروزی پیاپی در مرحله مقدماتی جام جهانی برابر تیم‌های قطر و چین این رتبه را بهبود بخشیدند و اکنون در بین 30 تیم برتر دنیا هستند.


آخرین رنکینگ تیم‌های ملی جهان در ماه آپریل امروز روی خروجی سایت فیفا قرار گرفت و طبق گمانه‌زنی‌هایی که از یک هفته پیش مطرح شده بود، شاگردان کارلوس کی‌روش صعود 5 پله‌ای داشتند و با کسب 815 امتیاز در رده بیست و هشتم دنیا قرار گرفتند.



تیم ملی ایران همچنان توانسته جایگاه اول آسیا را حفظ کند اما رتبه هفت تیم برتر این قاره نیز تغییری نداشته و کره جنوبی با وجود سه رتبه نزول در رنکینگ جهانی، همچنان دوم آسیاست و بعد از آن تیم‌های ژاپن، استرالیا، عربستان، ازبکستان و امارات هستند ولی تیم ملی سوریه، همگروه ایران در مقدماتی جام جهانی با یک برد برابر کره جنوبی و شکست مقابل ازبکستان، صعود 15 پله‌ای در رنکینگ داشته و به جایگاه هشتم آسیا رسیده است و بعد از آن چین و قطر هستند.


تیم ملی ایران با این روند صعودی و رسیدن به جایگاه بیست و هشتم دنیا اکنون بالاتر از هلندی قرار گرفته که با شکست 2 بر صفر اخیر مقابل بلغارستان سقوط 11 پله‌ای در رنکینگ داشته و اکنون در رده سی و دوم جهان است و بعد از آن تیم‌های مطرح کامرون و سوئد هستند.



برزیل با دو پیروزی متوالی 4 بر یک و 3 بر صفر مقابل تیم‌های اروگوئه و پاراگوئه که صعودش را به‌عنوان نخستین تیم به جام جهانی قطعی کرد، پس از 7 سال دوباره در صدر رنکینگ جهانی برگشت و جایگاه اول را از آرژانتینی که یک سال بود دراختیار داشت، گرفت.

بعد از برزیل و آرژانتین تیم‌های ملی آلمان، شیلی، کلمبیا، فرانسه، بلژیک، پرتغال، سوئیس و اسپانیا در رده‌های سوم تا دهم رنکینگ فیفا هستند که نسبت به ماه قبل جایگاه پنجمی و هفتمی بین کلمبیا و بلژیک عوض شده و سوئیس نیز توانسته در جمع 10 تیم برتر قرار گیرد و جای اروگوئه‌ای که 6 پله سقوط داشته را بگیرد.


در رنکینگ ماه آپریل تیم‌های ملی جهان برزیل با 127 امتیاز، بیشترین افزایش امتیازی را داشته و بیشترین صعود برای تیم ملی مقدونیه است که توانسته به رتبه 133 برسد و بیشترین نزول هم به تیم لیبریا اختصاص دارد که با سقوط 39 پله‌ای اکنون در جایگاه 141 دیده می‌شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار