کاهش ۶ درصدی سفرهای دریایی در نوروز ۹۶

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا روز ۱۴فروردین‌ماه امسال،۳میلیون و۸۹۶هزارو۲۳۷ورود و خروج مسافر دریایی ثبت شده که نسبت به سال قبل، حدود۶درصد کاهش دارد.

کاهش ۶ درصدی سفرهای دریایی در نوروز ۹۶

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد، اظهارداشت: با آغاز طرح سفرهای نوروزی، از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا روز ۱۴ فروردین‌ماه امسال، ۳ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۲۳۷۷ ورود و خروج مسافر دریایی در کشور ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، حدود ۶ درصد کاهش داشته است.وی با اشاره به کاهش ۷ درصدی گردشگران دریایی در مدت زمان یاد شده، گفت: در این برهه زمانی، تردد ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۲۲۶ نفر گردشگر دریایی نیز به ثبت رسید.
راستاد درباره علت کاهش آمار مسافر و گردشگر دریایی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، تاکید کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی و وقوع طوفان‌های بزرگ در سواحل کشور، ۵ روز کامل نتوانستیم گشت، سفر و تفریح دریایی داشته باشیم‌ بنابراین با وجود تدابیر و اقداماتی که برای نوروز امسال اندیشیده شده بود، شاهد کاهش آمارها بودیم اما با این وجود، ‌ به دلیل همان تدابیر شرایطی ایجاد شد که سفرها و گشت‌ها و تفریحات دریایی در ایمنی کامل انجام شود.
‌به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی‌ از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ۹۶، ورود و خروج ۵۳۵ هزار و ۸۲۴ دستگاه خودروی مسافران از طریق بنادر کشور و با استفاده از شناورها با افزایش ۵ درصدی به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: در مجموع، نوروز امسال ۶۹ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۸ هزار و ۸۲۰ صندلی، ۵۳ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل هزار و ۹۱۲ دستگاه خودرو و سه هزار و ۳۶۸ فروند شناور تفریحی در شمال و ۸ هزار و ۶۰۶ شناور تفریحی در جنوب کشور ‌به مسافران و گردشگران دریایی خدمت‌رسانی کردند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر همچنین با اعلام ورود نخستین کشتی کروز به کشور گفت: با این رویداد، فصل جدیدی در سفرهای دریایی و گردشگری دریایی کشور رقم می‌خورد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار