ثبت نام 286 داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا در فریدونشهر

فرماندار فریدونشهر از ثبت نام 286 نفر داوطلب انتخابات شوراهای شهر و روستا در این شهرستان خبر داد.

ثبت نام 286 داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا در فریدونشهر

ناصر اسدی با تاکید بر این که نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از گذشت ۳۸ سال؛ روز به روز بر اقتدارش افزوده می شود، اظهار کرد: این مهم در پرتو الطاف الهی و رهبری داهیانه امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و همچنین مردمی بودن انقلاب محقق شده است و لذا می توان گفت کشور ما تنها کشوری است که مقوله دموکراسی و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان به طور کامل اجرا می شود ومردم با حضور در پای صندوق رای این مقوله را به اثبات می رسانند.
فرماندار فریدونشهر یکی از ارکان مهم نظام را جمهوریت دانست و گفت: مردم با حضور در پای صندوق رای و تعیین سرنوشت کشور به این شعار نظام صحه می گذارند و در این راستا وظیفه همه مسئولان، حفظ و حراست از رای مردم و اجرای دقیق و سالم انتخابات است.
اسدی در ادامه با اعلام این که شمار کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و مناطق عشایری شهرستان فریدونشهر با پایان یافتن مهلت ثبت نام تا ساعت ۲۴ دیشب، به ۲۸۶ نفر رسید، اظهار کرد: از این تعداد ۲۳۷ کاندید برای شوراهای روستایی و عشایری، ۲۹ کاندید برای شورای شهر فریدونشهر و ۲۰ کاندید برای شورای شهر برف انبار ثبت نام کرده اند.
وی روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در شهرستان فریدونشهر را ۴۸ روستا عنوان کرد و گفت: طبق آمار کاندیداهای ثبت نامی، تعداد ثبت نام کنندگان برای ۱۶ روستا کمتر از حدنصاب بوده و بنابراین ۱۶ روستا فاقد شورای مستقل در پنجمین دوره شوراهای اسلامی خواهند بود.
فرماندار فریدونشهر تعداد کل داوطلبان زن را 9 نفر اعلام کرد و افزود:از این تعداد شمار داوطلبان خانم در شهر فریدونشهر سه نفر، برای شهر برف انبار 2 نفر و برای شوراهای روستایی 4 نفر بوده است.
وی هم چنین میزان تحصیلات ثبت نام کنندگان را شامل ۱۸۱ نفر با سواد خواندن-نوشتن، ۳۱ نفر دیپلم، ۱۷ نفر فوق دیپلم، ۵۰ نفر لیسانس و هفت نفر فوق لیسانس بیان کرد.
اسدی با اعلام این که از میان ۲۸۶ ثبت نام کننده برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی تعداد ۵۴ نفر در دوره قبل حضور داشته اند، افزود: دوم اردیبهشت ماه نتیجه بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان به کاندیداها اعلام شده و شکایت ها در صورت وجود تا ۱۷ اردیبهشت بررسی و اسامی کاندیداهای نهایی در این تاریخ اعلام می شود.
وی در پایان با قدردانی از حضور و مشارکت شهروندان در این عرصه؛ یاد آور شد: انتخابات پنجمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار