کاهش فروش صنایع دستی اصفهان در نوروز امسال

رئیس صنف صنایع دستی استان اصفهان: اغلب فروشندگان صنایع دستی استان اصفهان با کاهش فروش مواجه شده‌اند. قیمت‌ها نیز نسبت به سال گذشته عمدتاً کاهش داشتند بیشترین فروش محصولات مربوط به فیروزه‌کوبی، پارچه، ترمه و میناکاری بوده است

کاهش فروش صنایع دستی اصفهان در نوروز امسال

رئیس صنف صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به وضعیت نامناسب فروش صنایع‌ دستی در نوروز امسال گفت: با پیگیری که از فروشندگان صورت گرفت، هیچ گزارش افزایش فروشی نسبت به سال‌های قبل اعلام‌ نشده و اغلب فروشندگان با کاهش فروش مواجه شده‌اند.
عباس شیردل در گفت‌وگو با فارس با اشاره به کاهش قدرت خرید جامعه در طی سال‌های اخیر افزود: این کاهش قدرت خرید موجب شده تا مسافران تمایلی به خرید اجناس صنایع‌ دستی نداشته باشند و این در حالی است که قیمت‌ها نیز نسبت به سال گذشته عمدتاً کاهش داشتند.
رئیس صنف صنایع‌ دستی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: بنا بر اعلام سازمان میراث فرهنگی، تعداد مسافران زیاد بود اما فروش‌ها نشان می‌دهد این افزایش، کیفیت لازم برای بهبود وضعیت صنف صنایع‌ دستی و رونق فروش محصولات آن را نداشته است.
شیردل در ادامه اذعان داشت: بیشترین فروش محصولات عمدتاً مربوط به فیروزه‌کوبی، پارچه، ترمه و میناکاری بوده است.
وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با کشف اجناس قاچاق نیز گفت: با وجود همه پیگیری‌هایی که قبل از عید از سوی صنف صنایع‌ دستی و بازرسی اصناف صورت گرفت، باز هم چند مورد فروش جنس قاچاق گزارش شد که اجناس مربوطه به‌ طور کامل ضبط شد.
رئیس صنف صنایع‌ دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: عمده این اجناس، مربوط به کشورهای ترکیه، هند و پاکستان بود که اجناس فلزی ترکی، در میدان امام (ره) و پارچه‌های هندی و پاکستانی در اطراف این میدان کشف و ضبط شدند.
شیردل در خاتمه ابراز داشت: پیگیری‌های صنف صنایع‌ دستی برای ساماندهی وضعیت این صنعت ادامه دارد اما اساسنامه صنف همچنان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد تائید قرار نگرفته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار