عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: از میان نوشیدنیهای مناسب برای افراد افسرده و مضطرب می‌توان به شربت لیمو, شربت سیب و زعفران, ماءالشعیر, شربت خاکشیر, شربت سکنجبین, ماءالعسل, شربت بیدمشک و گلاب، شربت گل و شربت بهارنارنج اشاره کرد.                                       

به گزارش تسنیم، فاطمه معینی درباره تغذیه مناسب برای کاهش استرس و افسردگی اظهار کرد: از دیدگاه طب سنتی غذاهای گرم و تر برای افراد دچار استرس و افسردگی بسیار مناسب است.

به‌گفته وی از میان نوشیدنی‌های مناسب برای افراد افسرده و مضطرب می‌توان به شربت لیمو, شربت سیب و زعفران, ماءالشعیر, شربت خاکشیر, شربت سکنجبین, ماءالعسل, شربت بیدمشک و گلاب, شربت گل و شربت بهارنارنج اشاره کرد.

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران بیان داشت: همچنین کاهو سکنجبین, مغز بادام, مغز پسته, کشمش, انجیر همراه بادام و پسته, مغز بادام با نبات, فندق با شکر به‌عنوان میان‌وعده برای کاهش استرس و افسردگی بسیار مفید است.

معینی ادامه داد: سیب رسیده شیرین, گلابی, آناناس, نارنگی, شفتالو, انار شیرین, کاهو, توت, انجیر و انگور سفید شیرین نیز از میوه‌های مفید برای افراد دچار استرس و افسردگی و بسیار مناسب است.

وی تصریح کرد: گل سرخ, ریحان, گشنیز, هل, میخک, زرشک, نعناع, زعفران, نارنج, رب‌انار, تمرهندی و دارچین از ادویه‌ها و سبزی‌های نشاط‌آور است که به افزایش نشاط افراد کمک می‌کند.

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: گوشت بره یا پاچه بره با اسفناج و روغن بادام, جوجه مرغ با کدو, آش ماش با مغز بادام و کدو و اسفناج, پاچه بره با اسفناج و روغن بادام, حریره جو با روغن بادام و شکر, شوربای گوشت جوجه یا بزغاله یا بره به رفع یبوست افراد کمک می‌کند.