قهرمانی قریب‌الوقوع و سقوط احتمالی

چهره قهرمان نهایی لیگ شانزدهم و اولین تیم سقوط‌کننده به دسته پایین‌تر ممکن است در آن واحد در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر به صورت قطعی مشخص شود.

قهرمانی قریب‌الوقوع و سقوط احتمالی

به گزارش ایمنا، بیست و هفتمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از آخرین روز هفته جاری آغاز می‌شود و در اولین روز از هفته آینده به پایان می‌رسد.
احتمال زیادی وجود دارد که شنبه آینده چهره قهرمان نهایی لیگ شانزدهم مشخص شود. پرسپولیس که تنها چهار هفته مانده به پایان رقابت‌ها 11 امتیاز بیشتر از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود دارد در یک قدمی قطعی کردن قهرمانی‌اش است. به عبارت دقیق‌تر، برتری برابر ماشین‌سازی به مثابه قهرمانی پرسپولیس در لیگ شانزدهم خواهد بود. این امکان هم وجود دارد که همزمان با قهرمانی پرسپولیس یک اتفاق سرنوشت‌ساز دیگر هم در ورزشگاه یادگار امام (ره) بیفتد و آن قطعی شدن سقوط ماشین‌سازی به دسته پایین‌تر است.
حتی اگر پرسپولیس در تبریز موفق به گرفتن امتیاز از ماشین‌سازی نشود باز هم احتمال قطعی شدن قهرمانی این تیم در روز شنبه وجود دارد و آن در صورتی است که ساعتی بعد در دیدار استقلال و صبا در ورزشگاه آزادی نتیجه‌ای به غیر از برد میزبان تهرانی رقم بخورد. جالب آنکه مثل بازی اول در این دیدار هم یک طرف مسابقه احتمالاً در تعیین معادله قهرمانی نقش دارد و طرف دیگر در فعل و انفعالات پایین جدول مؤثر است. به غیر از این 2 بازی دیدار روز جمعه تیم‌های صنعت نفت و سیاه‌جامگان در آبادان هم در تعیین معادلات سقوط تأثیرگذار است.
تیم‌های اصفهانی ذوب‌آهن و سپاهان که به ترتیب با قرار داشتن در رده‌های چهارم و پنجم جدول هم‌امتیاز با یکدیگر اصلی‌ترین مدعیان تصاحب جایگاه چهارمی و به تبع آن کسب سهمیه احتمالی پلی‌آف لیگ قهرمانان به حساب می‌آیند در این هفته به مصاف رقبایی می‌روند که آنها نیز هدف مشابهی را دنبال می‌کنند. گسترش فولاد و پیکان این شانس را دارند تا با پیروزی در تقابل رو در رو برابر سپاهان و ذوب‌آهن از حریفان اصفهانی خود در جدول رد شوند. به همین دلیل این 2 مسابقه را می‌توان از جمله دیدارهای 6 امتیازی هفته به حساب آورد.
پدیده که پنج بازی اخیر خود را با برد پشت سر گذاشته و به جمع مدعیان سهمیه پلی‌آف آسیایی اضافه شده است در اولین دیدار هفته به مصاف تراکتورسازی می‌رود که هفته گذشته با یک باخت عجیب عملاً از معادله قهرمانی حذف شد.
برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:
جمعه، بیست و پنجم فروردین 96
پدیده مشهد - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه ثامن، ساعت 17
صنعت نفت آبادان - سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 18
نفت تهران - فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی تهران، ساعت 18
سپاهان اصفهان - گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه نقش جهان، ساعت 19
شنبه، بیست و ششم فروردین 96
ماشین‌سازی تبریز - پرسپولیس تهران، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت 17
پیکان تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت 17 و 30 دقیقه
استقلال تهران - صبا قم، ورزشگاه آزادی، ساعت 19
استقلال خوزستان - سایپا تهران، ورزشگاه غدیر، ساعت 19 و 10 دقیقه

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار