احسان خواجه امیری در اصفهان می خواند

کنسرت احسان خواجه امیری 31 فروردین ماه در تالار رودکی برگزار می شود.

احسان خواجه امیری در اصفهان می خواند

به گزارش ایمنا، احسان خواجه امیری فرزند ایرج، خوانندۀ سرشناس و قدیمی موسیقی ایران و خواننده، آهنگساز و تنظیم کنندۀ موسیقی پاپ متولد سال 1363 است که از 5 سالگی آموختن موسیقی را شروع کرده و با سازهای ویولن، سنتور و پیانو آشنایی دارد. همین آموزش زودهنگام موجب شده که او بتواند در سن 12 سالگی برای برنامۀ کودک آهنگسازی کند. خواجه امیری، کار حرفه‌ای خود را با آهنگسازی برای یک مجموعه مستند آغاز کرده و مطرح‌ترین کارش در آن دوران آهنگسازی آلبومی به نام «خاطرات زندگی» برای پدرش بود.
گفته می شود در همان سن و سال کم سازهای مختلفی را امتحان می کرده و آموزش یک ساز را به اتمام نمی‌رسانده چرا که می‌خواسته آهنگساز شود و ورود خود را به عرصه خوانندگی یک شوخی می‌دانسته است! با این همه خواجه امیری در سن 17 ساگی آلبوم «من و بابا» را روانۀ بازار کرد که کار مشترک او و پدرش استاد ایرج بود و تنها 19 سال داشت که به پیشنهاد قاسم جعفری برای ساخت موسیقی «سریال غریبانه» انتخاب شد و ترانۀ «هر چی آرزوی خوبه» ی او بسیار مورد استقبال قرار گرفت. از دیگر تیتراژهای موفق خواجه امیری می توان به این موارد اشاره کرد: تیتراژ سریال های برای آخرین بار، لبه تاریکی، زیرزمین، پول کثیف، میوۀ ممنوعه، مثل هیچکس، در مسیر زاینده رود، نابرده رنج، مادرانه، آوای باران، پریا، هشت و نیم دقیقه و تیتراژ برنامه هایی چون ماه عسل و آب و آتش.جالب است بدانید خواجه امیری الگوی خود در خوانندگی را دکتر محمد اصفهانی می‌داند و در این باره می گوید:«خیلی از حرکاتی که زمانی محمد اصفهانی انجام می‌داد الگو قرار می‌دادم. به نظرم کارهای او در شأن یک هنرمند واقعی است. آقای اصفهانی قبل از من خواننده بودند. دکتر همیشه یک سبک شعر را ادامه داد، در تلویزیون پلی بک نمی‌خواند و هرکاری را قبول نمی‌کرد، درنهایت هم اعتقادات‌شان را دنبال می‌کردند من پرستیژ او را الگوی کارم قرار دادم.»
این خوانندۀ جوان تا کنون هشت آلبوم را روانۀ بازار موسیقی کشور کرده است که نام آن ها بدین شرح است: من و بابا 1380، برای اولین بار 1384، سلام آخر 1386، فصل تازه 1387، یه خاطره از فردا 1389، عاشقانه ها 1391، پاییز، تنهایی 1393 و سی سالگی 1395.
گفتنی است، خواجه‌امیری در آلبوم آخر خود با مرحوم افشین یداللهی، ترانه‌سرایی که پیش از این تجربه‌های موفق و چشمگیری با او داشته، همکاری کرده است.
برای شرکت در کنسرت این خوانندۀ موفق که با همت «موسسۀ پیغام هنر» در اصفهان برگزار می شود می توانید با تهیۀ بلیط از سایت melliconcert.com، روز 31 فروردین ماه در دو سانس 17:30 و 20:30 به تالار رودکی مراجعه کنید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار