اولین بنچمارک رسمی HTC 10 منتشر شد/ پرچمدار تایوانی در صدر

هفته‌ سیزدهم از سال2017 میلادی سپری شد. در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته سوم سال جاری میلادی با ما همراه باشید.

اولین بنچمارک رسمی HTC 10 منتشر شد/ پرچمدار تایوانی در صدر

به گزارش ایمنا و ترجمه از جی‌اس‌ام‌آرنا، هفته‌ای دیگر از سال 2017 میلادی سپری شد. طبق سنت پیشین به بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم.
این رویدادها که از معرفی تولیدات جدید برندهای معروف تا مشکلات و نقص های آنان را شامل می شود، پربحث ترین مباحث دنیای موبایل بوده که برخی از آنان را در زیر می خوانید. اگر فکر می کنید این هفته ممکن است خبری را از دست داده اید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید.
اولین بنچمارک های رسمی از HTC 10 منتشر شد؛ پرچمدار تایوانی در صدر

اسمارت فون HTC 10 از آخرین چیپست شرکت کوالکام یعنی Snapdragn 820 استفاده می‌کند. اما به تازگی بنچمارک های این اسمارت فون منتشر شده است که از قدرت بسیار بالای این اسمارت فون خبر می‌دهد. همانطور که گفتیم در HTC 10 چیپست Snapdragon 820 مورد استفاده قرار گرفته که از پردازنده 4 هسته ای با معماری اختصاصی Kryo کوالکام استفاده می‌کند که دو هسته با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و دو هسته دیگر با فرکانس 2.15 گیگاهرتز دارد. در قسمت پردازنده گرافیکی هم شاهد استفاده از GPU اختصاصی این شرکت یعنی Adreno 530 هستیم و کل مجموعه در کنار یک حافظه RAM چهار گیگابایتی قرار می‌گیرد.
تا قبل از این دیده بودیم که چیپست 820 کوالکام در عملکرد با هر دو رزولوشن صفحه نمایش یعنی 1080p و 1440p در گوشی های Xiaomi Mi5، LG G5 و Samsung Galaxy S7/S7 Edge عملکرد بسیار مناسبی دارد اما این بار می‌خواهیم ببینیم که عملکرد این چیپست در پرچمدار HTC به چه نحوی خواهد بود.
iPad Air 2 با 2 گیگابایت رم عرضه خواهد شد

بیشتر شایعاتی که در این چند روز منتشر شد در درجه اول در مورد آیفون 6 بود ، اما اغلب شایعاتی از ایپدهای اپل نیز منتشر می شود . بر اساس آخرین شایعات که از آسیا نشات گرفته اپل قصد دارد iPad Air 2 را به همراه چیپ قدرتمند A8 و 2 گیگابایت رم عرضه کند .
امسال هم مانند سالهای گذشته اپل ، آیپد جدید خود را در پاییز معرفی خواهد کرد . همچنین گفته شده آیپد مینی به همراه 1 گیگابایت رم و صفحه نمایش رتینا عرضه خواهد شد. رم دو گیگابایتی به کاربران اجازه اجرای دو برنامه جانبی را به صورت همزمان می دهد.
تصویری از پنل جلویی ال جی وی 30 نشان از دوربین سلفی دوگانه دارد

استفاده از دوربین‌های دوگانه رفته رفته در حال خارج شدن از حالت اعجاب‌آور و بسیار خاص ابتدایی خود است. شرکت ال جی را باید یکی از گوشی‌سازان پیشرو در این زمینه دانست که به متداول شدن استفاده از این سبک از دوربین کمک زیادی کرده است. با این حال، ال جی در حال آغاز یک رقابت جدید است ؛ استفاده از دو دوربین دوگانه، یکی از پشت دستگاه و دیگری در جلو (دوربین سلفی) رقابت جدیدی را در دنیای گوشی های هوشمند ایجاد خواهد کرد. بر اساس تصویر احتمالی پنل جلویی ال جی وی 30 می‌توان حدس زد پرچمدار بعدی سری V الی جی دارای این خصیصه باشد.
گوشی ال جی وی 10 دارای دوربین دوگانه در جلو و گوشی ال جی وی 20، دارای دوربین دوگانه در پشت خود بودند. طبق تصویر احتمالی پنل جلویی ال جی وی 30 که اخیرا منتشر شده و همچنین در نظر گرفتن روال ال جی در طراحی دوربین پرچمداران خود، می‌توان انتظار داشت این گوشی نخستین محصول در دنیای گوشی های هوشمند به همراه دو دوربین دوگانه خواهد بود.
همچنین بر اساس تصویر احتمالی پنل جلویی ال جی وی 30، دیگر خبری از صفحه نمایش دوم در این گوشی برخلاف مدل‌های پشین نیست. به لطف وجود قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On Display)، نیازی به استفاده از صفحه نمایش دوم وجود دارد.
پیش از این نیز شاهد شایعاتی پیرامون مشخصات احتمالی ال جی وی 30 بودیم. استفاده از چیپست اسنپدراگون 835، که جای خالی آن در ال جی جی 6 حس می‌شود، حافظه رم بالای 6 گیگابایت و نسخه بهبود یافته اسپیکرهای DAC را باید از ویژگی‌های احتمالی این گوشی دانست.
در جدیدترین تصویر احتمالی پنل جلویی ال جی وی 30 شاهد جای دو سنسور در بخش دوربین سلفی هستیم و اگرچه از پنل پشتی تصویری در دسترس نیست، اما احتمال می‌دهیم ال جی در این قسمت نیز یک دوربین دوگانه قرار دهد. اکنون در ال جی جی 5، ال جی جی 6 و ال جی وی 20 شاهد یک دوربین دوگانه در پشت دستگاه هستیم و دوربین سلفی دوگانه را نیز پیش از این در ال جی جی 10 دیده بودیم.
سامسونگ در حال تست اندروید 7.1 برای گوشی‌های هوشمند خود است

بالاخره و با تاخیر فراوان پرچم‌داران سامسونگ هم به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷.۰ را دریافت کردند. اما یکی از مشکلاتی که بعد از آپدیت، به ویژه برای خانواده Galaxy S7، به وجود آمد، افزایش مصرف باتری در هر دو مدل اج و فلت این خانواده بود که کاملا محسوس بود. بنابراین بسیاری از کاربران به دریافت آپدیت بعدی امیدوار بودند که به نظر می‌رسد در راه است.بر اساس اعلام SamMobile، به‌روزرسانی اندروید ۷.۱ به زودی برای تعدادی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ، از جمله گلکسی اس ۸، عرضه خواهد شد. اگر خبر اعلام‌شده صحت داشته باشد، این حرکت سامسونگ را تحسین می‌کنیم، چون استفاده از اندروید ۷.۰، که حدود ۹ ماه از عمرش می‌گذرد، نکته‌ای منفی برای پرچم‌دار جدید کره‌ای‌ها محسوب می‌شد؛ آن هم در حالی که نسخه ۷.۱ این سیستم عامل موجود است.
اما آخرین به‌روزرسانی‌ها برای اپلیکیشن‌های اختصاصی سامسونگ مانند Samsung Health و Game Tuner در وب‌سایت‌هایی مانند ApkMirror آپلود شده که برای نسخه ۷.۱ اندروید توسعه داده شده و این در حالی است که هیچ یک از گوشی‌های هوشمند فعلی سامسونگ از این نسخه سیستم عامل اندروید استفاده نمی‌کنند و همچنین به اپلیکیشن Game Tuner مجهز نیستند. در نتیجه این فرضیه به وجود می‌آید که شرکت مذکور در حال تست به‌روزرسانی اندروید ۷.۱ است.البته برخی منابع خبری معتقدند که این موضوع را نمی‌توان گواهی برتست آپدیت جدید محسوب کرد؛ به این دلیل که ممکن است تیم توسعه‌دهنده این اپلیکیشن‌ها تنها کدهای خود را به‌روز کرده باشند تا از انجام آن در آینده جلوگیری کنند. دلیل دیگر نیز این است که اپلیکیشن Samsung Health روی گوشی‌های ساخت سایر شرکت‌ها هم قابل اجراست و ممکن است این کمپانی تنها قصد داشته باشد سازگاری اپ خود را با نسخه جدید اندروید افزایش دهد. اما باید این امکان را هم در نظر گرفت که با توجه به این که تا عرضه رسمی اندروید O زمان زیادی باقی مانده، ممکن است سامسونگ کاربران خود را چشم به راه نگذارد و اندروید نوقا ۷.۱ را برای بعضی گوشی‌های هوشمندش ارائه کند.
موتورولا Moto C گوشی اقتصادی جدید لنوو خواهد بود
مدتی پیش در شایعات شنیده شد که موتورولا و لنوو قصد دارند خانواده جدیدی با نام موتو C را به سری گوشی‌های برند موتو اضافه کنند. حال خبرهای جدید از این موضوع حکایت دارند که موتو C بازار گوشی‌های اقتصادی را هدف گرفته است.از آغاز سال ۲۰۱۷ تا به این لحظه، موتورولا تنها از دو گوشی هوشمند سری موتو با نام‌های موتو جی ۵ و موتو جی ۵ پلاس رونمایی کرده است. اما قطعا این شرکت زیرمجموعه لنوو تا پایان سال مدل‌های بیشتری معرفی خواهد کرد که طبق خبرها یکی از این مدل‌ها موتو C خواهد بود؛ یک دستگاه رده‌پایین که اخیرا در چین دیده شده است.همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، گوشی جدید خانواده موتو در رنگ‌‌های مختلفی شامل مشکی، قرمز و طلایی عرضه می‌شود و البته در ویدئویی که مدتی قبل خود موتورولا منتشر کرد، نسخه سفید رنگ دستگاهی هم دیده شده بود که حال گفته می‌شود همان موتو C است.
از آنجا که این گوشی با هدف عرضه در بازار پایین‌رده‌های اقتصادی تولید می‌شود، بنابراین خبری از سخت‌افزار قدرتمند یا امکاناتی مانند سنسور اسکن اثر انگشت نیست. اما، مانند برخی دیگر از گوشی‌های موتورولا، به نظر می‌رسد دوربین سلفی این گوشی به فلاش LED مجهز است و دوربین پشتی هم با فلاش LED همراه است. نسخه ۷ اندروید هم به عنوان سیستم عامل پیش‌فرض این گوشی ۵ اینچی در نظر گرفته شده و قیمت آن حدود ۱۰۰ دلار عنوان شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار