تلگرام خود را بروز کنید/ تماس صوتی رسما برای کاربران ایرانی فعال شد

پس از انتظار های طولانی برای اضافه شدن امکان تماس صوتی به پیام رسان محبوب تلگرام ، سر انجام در به روز رسانی ۳٫۱۸ این قابلیت به تلگرام افزوده شد و شب گذشته این امکان برای ایرانیان فعال شد.

تلگرام خود را بروز کنید/ تماس صوتی رسما برای کاربران ایرانی فعال شد

به گزارش ایمنا، بالاخره انتظارات به پایان رسید و قابلیت تماس صوتی تلگرام پس از ارائه برای اقصی نقاط جهان، برای کاربران ایرانی هم فعال شد. جهت استفاده از این قابلیت، در ابتدا باید مطمئن شوید که تلگرام خود را به آخرین نسخه (3.18.1) به روز رسانی کرده اید.
تلگرام برای گسترش این قابلیت میان کاربران روش متفاوتی را در پیش گرفته: برای آنکه قادر به استفاده از آن در موبایل خود باشید، باید از کسی که تماس صوتی برایش فعال شده بخواهید که با شما تماس بگیرد. توجه داشته باشید که این شخص حتما باید با شماره ایران با شما تماس حاصل کند.پس از اتمام اولین تماس، خواهید دید که تلگرام از شما درخواست می کند تا به کیفیت این تماس امتیاز بدهید. پس از این کار قادر خواهید بود که با تمام مخاطبین تان در تلگرام تماس بگیرید. برای برقراری تماس با هر یک از مخاطبین کافیست به پروفایل آن ها مراجعه کرده و از بالای صفحه، روی آیکن تلفن اشاره کنید.
کلیه تماس های صوتی تلگرام رایگان هستند خوشبختانه کلیه تماس های صوتی تلگرام رایگان هستند و برای امنیت بیشتر رمزنگاری شده اند. این بدان معناست که نه خود سازندگان تلگرام و نه هیچ کس دیگر قادر به شنود این مکالمات نخواهند بود.
تلگرام برای این که از امنیت مکالمه ها 100 درصد مطمئن شوید شیوه منحصر به فردی را در پیش گرفته: هنگام برقراری تماس، 4 اموجی برای شما و طرف مکالمه به نمایش در می آید که اگر برای هر دوی تان یکسان بود، می توانید مطمئن باشید که تماس شما در امنیت کامل برقرار می شود.پس از فعال شدن این قابلیت برای شما، با بیرون کشیدن منوی کشویی اپلیکیشن تب جدیدی به اسم Calls را مشاهده می کنید که تاریخچه تماس های شما در آن ذخیره می شوند.ضمنا در تنظیمات حریم خصوصی تلگرام (Privacy and Security) نیز گزینه ای در نظر گرفته شده تا بتوانید دریافت تماس از کاربران تلگرام را محدود کنید. اینجا سه گزینه را می بینید: دریافت تماس از همه کاربران، دریافت تماس فقط از مخاطبین و مسدود سازی تمام تماس ها که می توانید به دلخواه یکی از آن ها را برگزینید.اما تلگرام برای کنترل مصرف دیتای این تماس ها هم تنظیمات کاملی در نظر گرفته. در تنظیمات اپلیکیشن می توانید میزان مصرف دیتا برای هر تماس را با کاهش 25 الی 30 درصدی کیفیت تماس، پایین بیاورید. برای استفاده از این گزینه می توانید به تنظیمات تلگرام، بخش Data and Storage و سپس گزینه Use Less Data مراجعه کنید.
خوشبختانه تماس های صوتی تلگرام از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و حتی با اینترنت ضعیف هم می توانید مطمئن باشید که صدای واضح و شفافی به گوش تان می رسد. البته در تستی که انجام دادیم، صدای طرف مقابل را با اندکی تأخیر دریافت کردیم که البته مسئله چندان نگران کننده ای نیست و مطمئنا با ارائه آپدیت برطرف می شود.
آخرین نسخه پیام رسان تلگرام برای iOS و اندروید را می توانید همین حالا از اپ استور یا گوگل پلی دریافت نمایید.
برای کاربران ویندوزی (دسکتاپ و ویندوزفون) هنوز فعال نشده است
این قابلیت برای نسخه‌های اندروید و iOS فعال بوده و برای کاربران ویندوزی (دسکتاپ و ویندوزفون) هنوز فعال نشده است.
تلگرام برای برقراری تماس تلفنی از اتصال همتا به همتا (Peer to Peer) استفاده می‌کند تا کیفیت بالایی در تماس اینترنتی‌تان تجربه کنید. اگر امکان برقراری چنین اتصالی وجود نداشته باشد، تلگرام شما را به نزدیک‌ترین سرور خود متصل می‌کند تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان به مخاطب موردنظرتان دسترسی پیدا کنید.
این پیام‌رسان برای بهبود کیفیت تماس‌های تلفنی‌اش از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. هوش مصنوعی مورد استفاده تلگرام پس از هر تماس تلفنی‌تان از شما بازخوردی می‌گیرد و با توجه به آن رفتارش را تنظیم می‌کند.
خوشبختانه تلگرام به فکر "آزادی انتخاب" کاربران خود بوده و ویژگی تماس صوتی را به آن‌ها تحمیل نکرده است. هر کاربر می‌تواند در صورت عدم نیاز به این ویژگی یا بنا بر هر دلیل دیگری، امکان دریافت تماس را به مخاطبین خود محدود (MyContacs)، یا به‌طور کل خاموش (Nobody) کند. به این ترتیب می‌توانید با مشخص کردن افرادی که اجازه‌ی تماس گرفتن با شما را دارند یا حتی غیرفعال کردن کامل این ویژگی، از مزاحمت‌های احتمالی در امان بمانید. در صورت انجام این کار، هنگامی که دیگران با شما تماس می‌گیرند پیغام "Dosent Accept Call" را (تصویر بالا) مشاهده خواهند کرد.
حتی اگر دریافت تماس‌های صوتی خود را خاموش کرده باشید، همچنان قادر به برقراری تماس صوتی با دیگران خواهید بود و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت.
رمزنگاری محبوب و ایمن End-to-End که پیش از این، در سکرت چت‌های تلگرام به کار رفته بود، در مکالمات صوتی این اپلیکیشن نیز حضور خواهد داشت و باعث ایمن‌سازی مکالمات صوتی شما می‌شود؛ به‌طوری که حتی سازندگان برنامه نیز قادر به شنود صحبت‌های شما نخواهند بود. تلگرام برای آنکه شما را از برقرار بودن امنیت مطمئن کند، شیوه‌ی جالبی در پیش گرفته است. این اپلیکیشن کدهای پیچیده و رمزنگاری‌شده را در قالب ۴ اموجی به کاربر نشان می‌دهد تا درک و بررسی آن برای کاربران ساده و سریع باشد. در صورتی که این ۴ اموجی در گوشی مبدأ و مقصد یکسان باشند، امنیت مکالمه برقرار است و می‌توانید با خیالی آسوده مکالمه‌ی خود را به انجام برسانید.
آموزش غیرفعال سازی دریافت تماس صوتی
همانطور که در بالاتر نیز گفته شد تلگرام تصمیم گیری در رابطه با اینکه از این ویژگی استفاده کنید یا خیر را به عهده ی خود شما گذاشته است. در صورتی که احساس می کنید این امکان ممکن است باعث مزاحمت های ناخواسته برای شما شود می توانید از طریق تنظیمات تلگرام، آن را به طور کامل غیرفعال، یا آن را به مخاطبین خود محدود کنید. با انجام اینکار اگر شخصی قصد تماس با شما را داشته باشد با پیغامی با مضمون "کاربر مورد نظر اجازه ی برقراری تماس صوتی را صادر نکرده است" رو به رو خواهد شد. توجه داشته باشید که حتی در صورت مسدود یا محدود کردن دریافت تماس صوتی، شما همچنان می توانید بدون محدودیت با دیگران تماس برقرار کنید.
در پایین همین صفحه بخشی جالب و کاربردی با عنوان Exception وجود دارد. از این قسمت می توانید به عنوان بلک لیست (در صورتی که تماس را فعال گذاشته باشید) یا به عنوان لیست سفید (در صورتی که تماس را بسته باشید) استفاده کنید.
در صورتی که تماس صوتی را به طور کامل غیرفعال کرده اید: می توانید با استفاده از گزینه Exception در پایین همین صفحه، افرادی را به عنوان استثنا مشخص کنید تا در عین آنکه امکان برقراری تماس صوتی با شما برای همه غیرفعال است، اشخاص حاضر در این لیست امکان برقرار کردن تماس را با شما داشته باشند.
در صورتی که تماس صوتی را باز گذاشته اید: می توانید از گزینه Exception به عنوان یک بلک لیست (لیست سیاه) استفاده کنید. برای مثال اگر مزاحمی دارید، می توانید به جای مسدود کردن کلی تماس ها، او را به این لیست اضافه کنید تا اجازه ی تماس گرفتن با شما را نداشته باشید. البته این لیست تنها افراد حاضر در مخاطبین شما را پوشش می دهد. در صورتی که مزاحم شما یک فرد ناشناس است و شماره ای از او مشاهده نمی کنید کافیست اکانت او را Block کنید.
در پایان مجدد تاکید میکنیم که برای فعال شدن این ویژگی علاوه بر آنکه باید در نسخه 3.18.1 تلگرام باشید، باید ابتدا یک تماس یا میس کال از شماره ایرانی دریافت کنید تا این ویژگی برای شما فعال شود.
مراقب افراد سودجو باشید
توجه1: در صورتی که قصد تماس با دوستان خود و فعال کردن ویژگی تماس صوتی برای آن ها را دارید بهتر است مراقب باشید چرا که برقراری تعداد زیاد تماس صوتی در بازه زمانی کوتاه، قابلیت تماس صوتی شما را مسدود خواهد کرد. (احتمالا به صورت موقت)

توجه2: متاسفانه مشاهده شده است که عده ای سودجو از این موضوع سواستفاده کرده و برای فعال سازی تماس صوتی کاربران درخواست هزینه می کنند. دقت داشته باشید که فعال سازی کاملا رایگان است و تنها کافیست یک شخص ایرانی با شما تماس بگیرد.
آپدیت: ظاهرا فعلا از دسترس خارج شده است.
تماس صوتی در حال حاضر مسدود شده است و بدون تغییر آی‌پی، برقرار نمی‌شود. هنوز مشخص نیست که این موضوع از سوی مقامات داخلی رخ داده است یا از سوی تلگرام (چراکه برخلاف اروپا، آمریکا و آفریفا، تلگرام به طور رسمی فعال شدن تماس را برای ایران اعلام نکرده است از همین رو این احتمال وجود دارد که به دلیل فعال شدن ناخواسته برای ایران، به طور موقت آن را بسته باشند). در هرحال فعلا این امکان بدون استفاده از اپلیکیشن‌های تغییر آی‌پی در دسترس نیست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار