دلم از قایقرانی اصفهان پر است/ جایگاه خوبی در کشور ندارید

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: اصفهان در گذشته قطب اصلی قایقرانی بود اما در حال حاضر جایگاه خوبی ندارد.

دلم از قایقرانی اصفهان پر است/ جایگاه خوبی در کشور ندارید

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا امینی در مجمع انتخاباتی هیأت قایقرانی استان اصفهان، اظهار کرد: در مسابقات اینچئون ایران 57 مدال کسب کرد که در مجموع یک ششم مدال‌های بازی‌های آسیایی یعنی 9 مدال از 10 استان کشور توسط فدراسیون قایقرانی بود.
وی ادامه داد: احمدرضا طالبیان در مسابقات گوانگجو مدال طلا و در مسابقات اینچئون مدال نقره به دست آورد که البته کسب مدال نقره تقصیر این ورزشکار نبود و شاید مقصر مسئولان ما بودند که در مقطعی که نباید تغییر رئیس فدراسیون داشته باشیم این کار صورت گرفت و این موضوع باعث شد 2 سال تعلیق شویم.
رئیس فدراسیون قایقرانی بیان کرد: قایقرانی در استان‌ها غریب نیست و گلستان، زنجان، همدان، بندرعباس، گیلان، مازنداران و اصفهان در این رشته فعالیت دارند. در زمان مدیریت علیرضا رحیمی و مهرزاد خلیلیان که ورزش استان اصفهان را بر عهده داشتند اصفهان قطب اصلی قایقرانی بود، اما در حال حاضر جایگاه اصفهان در قایقرانی جایگاه فعلی نیست و مطمئن هستم که مقصر این موضوع هیأت استان نیست.
امینی اضافه کرد: در حال حاضر دنیا در بحث استعدادیابی بر روی کتایون اشرف حساب جداگانه‌ای باز کرده است و باید در زمینه استعدادیابی اسلالوم فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد و از مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تقاضا دارم در رابطه با این موضوع با هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک تماسی برقرار کند.
امینی گفت: جایگاه اصلی اسلالوم از کوهرنگ شروع و به اصفهان ختم می‌شود که بهترین جایگاه را در اختیار داریم و اگر کشورهای دیگر جای ما بودند از این جایگاه نهایت استفاده را می‌کردند و پیست اسلالوم می‌زدند اما متأسفانه برای در اختیار گذاشتن استخر برای کاناپولو هم مشکل داریم.
امینی عنوان کرد: امروز مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت اصفهان در خصوص باشگاه‌داری رشد داشته است اما نمایندگان اصفهان سال گذشته از حضور در لیگ کاناپولو انصراف دادند در صورتی‌که اعضای اصلی تیم‌های 6 استان ورزشکاران اصفهانی هستند. متأسفانه اصفهان در باشگاه‌داری ضعیف است.
رئیس فدراسیون قایقرانی خاطرنشان کرد: اصفهان در بین 29 استان کشور در رده‌های پایین‌تر از 15 قرار دارد در صورتی‌که جایگاه اصفهان این نیست. من می‌توانستم در این جلسه از مدیرکل، معاونان و .... تشکر کنم و بروم و این صحبت‌ها را نزنم اما واقعیت این است که دلم از اصفهان پر بود و مجبور بودم واقعیت‌ها را بگویم.
امینی گفت: حدود 40 سال است در این رشته فعالیت می‌کنم و مدارج آن را از رده‌های پایین طی کردم و اکنون به این مرحله رسیدم. عاشق قایقرانی هستم اما آویزان آن نیستم.
رئیس فدراسیون قایقرانی افزود: مدیرکل گفت در بخش در اختیار گذاشتن استخر به هیأت مشکلات قانونی وجود دار، پس باید بگویم متأسفم که خیلی از مدیر‌کل‌ها این نقض قانون را به جان خود می‌خرند و استخر را در اختیار هیأت‌هایشان قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه قرار است مسابقات قهرمانی آسیا 2019 در ایران برگزار شود، تأکید کرد: اصفهان درخواست میزبانی این مسابقات را دارد. از رئیس هیأت قایقرانی استان اصفهان خواهش می‌کنم کمی تحقیق کارشناسی کند که آیا واقعاً باید امتیاز این میزبانی را به اصفهان بدهیم؟ اصفهانی که در کاناپولو در مسابقات باشگاهی شرکت نمی‌کند و حتی ورزشکاران آن استخری برای تمرین در اختیار ندارند.
امینی افزود: از مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و همکارانش خواهشمندم حرف‌هایم را به دل نگیرند و کارشناسی کنند که آیا حرف‌های امینی صحت داشت یا نه. اگر صحت دارد کمک کنند و اگر حرف‌هایم صحت ندارد هرچه بگویند قبول دارم.
وی بیان کرد: برای در اختیار گذاشتن تجهیزات به شهرستان‌ها آمادگی کامل دارم. با کمک کتایون اشرف تولید قایق اسلالوم در ایران شروع شده است و در صورت داشتن شرایط آمادگی کمک به اصفهان را داریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار