پنالتی حسن‌زاده برای شکست طلسم قم

تیم فوتبال سپاهان با تک گل مسعود حسن‌زاده از سد صبای قم گذشت تا همچنان امید آسیایی شدن خود را حفظ کنند.

پنالتی حسن‌زاده برای شکست طلسم قم
هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
دیدار تیم‌های صبای قم و سپاهان

ورزشگاه : یادگار امام (ره) قم
تماشاگر : نزدیک به 2 هزار نفر
گل‌ها : مسعود حسن زاده (دقیقه 40- پنالتی) برای سپاهان
اخطار : -
صبای قم : محسن فروزان، میرهانی هاشمی، حمیدرضا دیوسالار، امید نظامی‌پور، میثم مجیدی، سیدمهدی حسینی، قاسم دهنوی (89- مجید علیاری)، کیوان امرایی (86- منصور تنهایی)، امید جهانبخش، احمد حسن‌زاده (65- علیرضا رمضانی) و مهرداد بایرامی
سرمربی : صمد مرفاوی
سپاهان : لی اولیویرا، موسی کولیبالی، شجاع خلیل‌زاده، حسین پاپی، میلاد سرلک، رسول نویدکیا، مسعود حسن‌زاده (71- رضا میرزایی)، مهرداد محمدی (86- مهرداد محمدی)، احسان حاج‌صفی، سرور جپاروف (74- جلال الدین علیمحمدی) و عارف غلامی
سرمربی : زلاتکو کرانچار
داور : علیرضا فغانی، آرمان اسعدی، حسن یوسفی و سعید رحیمی مقدم

شرح بازی :
یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر در حالی بین صبای قم و سپاهان برگزار می‌شد که دو تیم از دو حیث متفاوت به امتیازات بازی نیاز داشتند. صبا برای در امان ماندن از منطقه سقوط و سپاهان برای قرار گرفتن در رتبه چهارم تلاش می‌کردند و همین موضوع اهمیت بازی را دو چندان کرده بود. در آغاز بازی دو تیم بیشتر به ارزیابی یکدیگر پرداختند و در ادامه رفته رفته سپاهان بازی را در دست گرفت تا پس از یکی، دو موقعیت جدی در دقیقه 40 صاحب یک ضربه پنالتی شود و این مسعود حسن‌زاده باشد که زردپوشان را قبل از پایان نیمه نخست پیش بیندازد.
در نیمه دوم صبا برای به ثمر رساندن گل تساوی بالاتر بازی می‌کرد و این فضا را برای مهاجمان سپاهان فراهم می‌کرد تا گل دوم را هم به ثمر برسانند. صبا البته بسیار پر اشتباه بازی کرد و سپاهانی‌ها در کنترل بازی کار سختی نداشتند، شاگردان کرانچار در نیمه دوم این فرصت را داشتند که از فرصت استفاده کنند و تفاضل گل خود را بالا ببرند اما در نهایت تک گل نیمه نخست تعیین کننده بود و سپاهان با همان گل پیروز میدان شد.

شرح گل‌ :
1-0 (40- سپاهان، پنالتی): کرنر ارسالی سپاهان با خطای هند ناشیانه میرهانی هاشمی همراه شد تا مسعود حسن‌زاده ضربه پنالتی را به گل اول سپاهان تبدیل کند.

دقایق حساس:
دقیقه 30- ارسال پاپی با ضربه سر جباروف در حالتی نامتعادل همراه شد که توپ به روی تیر افقی دروازه برخورد و در برگشت هم مدافعان صبا مانع گلزنی حاج صفی شدند.
دقیقه 32- توپ در محوطه جریمه به جباروف رسید اما ضربه او با پای چپ در دستان صادقی جای گرفت.
دقیقه 52- ارسال جباروف از سمت راست با ضربه سر خطرناک حسن‌زاده همراه شد که از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 59- با پاس در عرض پاپی، محمدی در محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه پای راست او با واکنش صادقی راهی کرنر شد.
دقیقه 60- ضربه کرنر جباروف مستقیماً در حال باز کردن دروازه صبا بود که صادقی از زیر تیر دروازه توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 94- حرکت تکنیکی میرزایی درون محوطه جریمه صبا او را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه نهایی او از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:
سپاهان در د2 بازی اخیر خود در قم شکست خورده بود و پیروزی امروز طلسم قم را برای آنها شکست.

بهترین بازیکن:
شجاع خلیل‌زاده و سرور جباروف در طول بازی بدون اشتباه و موثر کار کردند و با درصد پاس صحیح بالا از بهترین بازیکن‌های زمین بودند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار