کاهش توان خرید مردم با تورم روزانه بازار موادغذایی/عدم نظارت موجب گرانی‌ها شده است

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه عدم نظارت بر نرخ برنج، گوشت و لبنیات گرانی سفره غذایی شهروندان را رقم زده است، گفت: خرید دولت به نرخ واقعی از تولیدکننده راهکاری اصولی بر ثبات بازار موادغذایی تلقی می شود.

کاهش توان خرید مردم با تورم روزانه بازار موادغذایی/عدم نظارت موجب گرانی‌ها شده است

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدناصر موسوی لارگانی درباره بازار مواد غذایی درکشور، اظهار داشت: حال و روز بازار مواد غذایی خوب نیست زیرا متاسفانه شاهد افزایش به یکباره موادغذایی در شرایطی هستیم که شهروندان قدرت اقتصادی مناسبی را برای خرید محصولاتشان ندارند.نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه محاسبه تورم اقتصادی بر مبنای 350 کالای اقتصادی بر حسب میانگین اگر درنظر بگیریم، تورم کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: افزایش تورم به معنای عام که روزانه با آن سروکار داریم در بازار مواد غذایی شرایط مناسبی ندارد.
وی با بیان اینکه عدم نظارت بر نرخ برنج، گوشت و لبنیات گرانی سفره غذایی شهروندان را رقم زده است، تصریح کرد: تورم روزانه بازار مواد غذایی گرانی سفره اولیه غذایی شهروندان را در پی داشته است.
موسوی لارگانی افزود: گرانی روزانه مواد غذایی اجحاف به حق شهروندان است در حالیکه برای ثبات نرخ بازار مواد غذایی دولت باید هزینه تولید را کاهش دهد.
وی ادامه داد: یکی از تاکتیک های اقتصادی که می تواند نرخ مواد غذایی را به تعادل برساند، خرید تولیدات به نرخ واقعی توسط دولت است در حالیکه این امر می تواند دلالان را از چرخه تولید حذف کند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: قیمت پایدار لبنیات زمانی درمان قطعی دارد که هزینه های جاری و مولد دامدار به نحو منطقی و کارشناسی شده کاهش یابد.
عضو هئیت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: برای حمایت از تولید داخلی باید علاوه برکاهش هزینه تولید، بازارمصرفی را نیز برای مصرف کننده در شرایط ایده آلی قرار داد تا مشتری بتواند کالاهای غذایی مورد نیاز خود را با نرخ مناسب خریداری کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار