توسعه شبكه فيبر نوري؛ زمينه ساز تحقق شهر هوشمند/ ایجاد 287 کیلومتر شبکه فیبرنوری در شهر اصفهان

مديرعامل سازمان فاوا شهرداري اصفهان گفت: شهرداري اصفهان در سال هاي گذشته اقدام به ايجاد و توسعه شبکه فيبرنوري در سطح شهر برای ارتباط ساختمان ها و مراکز شهرداري کرد که اين عمليات هر سال بر اساس برنامه هاي مصوب سازمان و شهرداري توسعه مي يابد و در حال حاضر به بيش از 287 کيلومتر رسيده است.

توسعه شبكه فيبر نوري؛ زمينه ساز تحقق شهر هوشمند/ ایجاد 287 کیلومتر شبکه فیبرنوری در شهر اصفهان

وحيد حيدريان در گفتگو با خبرنگار ايمنا اظهارکرد: توسعه شبکه فیبر نوری پیش نیازی برای رسیدن به شهرداری الکترونیک است.
وي ادامه داد: نصب دوربين هاي نظارت تصويري و ثبت تخلفات، مديريت و کنترل ناوگان حمل و نقل عمومي و ترافيک وابسته به ايجاد شبکه فيبر نوري است و هرچه اين شبکه گسترده تر باشد نقاط بيشتري از شهر به سيستم هاي هوشمند مجهز خواهند شد.
اين مقام مسئول شهري عنوان کرد: ارائه خدمات سريع و 24 ساعته به شهروندان نيازمند ارتباط کليه ساختمان هاي شهرداري با يكديگر و نيز ارتباط با مركز داده شهرداري است که اين امکان از طريق شبکه فيبر اختصاصي شهرداري اصفهان ميسر شده است.
وي اعلام کرد: شهرداري اصفهان در سال هاي گذشته اقدام به ايجاد و توسعه شبکه فيبرنوري در سطح شهر برای ارتباط ساختمان ها و مراکز شهرداري کرد که اين عمليات هر سال بر اساس برنامه هاي مصوب سازمان و شهرداري توسعه مي يابد و در حال حاضر به بيش از 287 کيلومتر رسيده است.
مديرعامل سازمان فاوا با بيان اينکه پس از اجراي هر پروژه، نگهداري آن از اهميت ويژه اي برخوردار است، تصريح کرد: بر همين اساس در طول سال عمليات نگهداري و تعميرات تاسيسات مخابراتي شبكه فيبرنوري اختصاصي شهرداري و حوزه جغرافيائي آن در سطح شهر اصفهان، بيش از 68 ساختمان وابسته به شهرداري و مسير هاي موجود ميان 140 تقاطع سطح شهر انجام مي شود تا از ارتباط موثر اين شبکه اطمينان حاصل شود.
وي با بيان اينکه اين شبكه بايد ويژگي هاي خاص و داراي طرح هايي براي تغييرات، جابه جايي ساختمان ها و افزودن ارتباطات جديد باشد، اضافه مي كند: به دليل گسترده و زير زميني بودن اين شبکه همواره بايد آمادگي لازم براي مقابله با تهديداتي همچون حفاري هاي مورد نياز در ساير پروژه ها وجود داشته باشد.
حيدريان با اعلام اينکه اين شبكه نيازمند بسترسازي، تجهيزات و پشتيباني 24ساعته است، مي گويد: در اين زمينه نگهداري مستمر و پيوسته حوضچه هاي حاوي داكت هاي فيبر نوري نيز از اهميت بالايي برخوردار است.
در پايان مي توان ابراز اميدواري كرد تا با ايجاد ارتباط پايدار و مستمر ميان ساختمان هاي مجموعه شهرداري، خدمات رساني به شهروندان به صورت مطلوب و بي وقفه انجام گيرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار