آواز «اصفهانی» را در اصفهان بشنوید

کنسرت محمد اصفهانی، 5 اردیبهشت ماه در تالار کوثر برگزار می شود.

آواز «اصفهانی» را در اصفهان بشنوید

به گزارش ایمنا، نامش محمد مهدی واعظی است و معروف به محمد اصفهانی. پدرش دکتر محمدعلی واعظی، اصفهانی الاصل است و مدتی نیز در سال های پس از انقلاب استاندار اصفهان بوده است. مادرش نیز خالۀ مرضیه وحید دستجردی، وزیر اسبق بهداشت کشور است. او را اما به آوازش می شناسند. دکتر اصفهانی، از اوایل کودکی قرائت قران کریم را به سه روایت نزد اساتید وقت آموخت و از شیوه‌های مختلف این فن به ویژه شیوۀ مصطفی اسماعیل، بهره‌مند شد و همین امر باعث شد توسط حمید شاهنگیان برای تلاوت آیات قران در روز 12 بهمن 57 در مراسم استقبال از امام خمینی (ره) انتخاب شود.
وی با بهره‌مندی از مکتب استاد محمدرضا شجریان و علی جهاندار، موسیقی ایرانی را آموخت و با اجرای آثاری روی اشعار شعرای معاصر مانند فریدون مشیری، پا به عرصه خوانندگی گذاشت.
اولین تجربه کاری او خواندن تیتراژ سریال آوای فاخته در سال 1373 بود و تا به امروز بیش از 15 تیتراژ سریال و فیلم سینمایی را اجرا کرده است که از آن جمله می توان به این نام ها اشاره کرد: ارمغان تاریکی، یه تیکه زمین، ولایت عشق، زیر هشت، تا ثریا، معصومیت از دست رفته، پهلوانان نمی میرند، وفا، آخرین دعوت، اخراجی ها و بوسیدن روی ماه.
اصفهانی تا کنون 14 آلبوم را روانۀ بازار موسیقی کشور کرده و در آلبوم‌های خود با اساتید بزرگ موسیقی چون همایون خرم، بابک بیات و فریدون شهبازیان همکاری کرده است.
جالب است بدانید در میان آلبوم‌های او، آلبوم «النور» اولین آلبومی بود که بدون موسیقی منتشر شد و شامل مجموعه ای از ادعیه، مناجات و تواشیح، با تک خوانی خودش و عباس سلیمی بود. آلبوم «نون و دلقک» او نیز طبق آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی پاپ تا به امروز در ایران است.
نام دیگر آلبوم های وی بدین شرح است:
تنهاترین سردار، گلچین، حسرت، فاصله، ولایت عشق، تنها ماندم، ماه غریبستان، هفت سین، برکت، اخراجی ها، بی واژه و شکوه.
گفتنی است، اصفهانی در آلبومی به نام حضور 1، اولین آلبوم تصویری از کنسرت خود در باغ غدیر اصفهان را در سال 86 از سوی نشر «هماواز آهنگ» منتشر کرده است.
علاقمندان برای شرکت در کنسرت این خوانندۀ موفق که از سوی موسسۀ «ندای باروک» در اصفهان برگزار می شود، می توانند با تهیۀ بلیط از سایت rasaconcert.com در تاریخ سه شنبه 5 اردیبهشت ماه، رأس ساعت 20:30 ، به تالار کوثر واقع در سه راه حکیم نظامی، مجتمع فرهنگی ورزشی 22 بهمن مراجعه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار