ذخیره گرمای اماکن با کمک ایده صفحات جاذب گرمایی

یکی از کارآفرینان دوره سیزدهم جشنواره شیخ بهایی ایده ساخت صفحات جاذب گرمایی را مطرح می کند.

ذخیره گرمای اماکن با کمک ایده صفحات جاذب گرمایی

به گزارش ایمنا، سیزدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی روزهای 7 و 8 اردیبهشت‌ سالجاری در اصفهان برگزار خواهد شد.
جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی به عنوان یکی از جشنواره های مطرح کشور اردیبهشت ماه هرسال به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف ترویج و توسعه فن‌آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن‌آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه‌های مختلف فن‌آفرینی برگزار می‌شود.
هر ساله در این جشنواره ایده های نو از سوی کارآفرینان به بازار تجارت معرفی می شود. امیرحسین بنائی یکی از کارآفرینان دوره سیزدهم جشنواره شیخ بهایی است که با ایده ساخت صفحات جاذب گرمایی در این جشنواره شرکت کرده است.

وی در خصوص ایده خود گفت:در یک شرکت دانش بنیان بر روی ذخیره ساز های سرامیکی کار را آغاز کردیم و در همان سال مجوز فناوری در زمینه طراحی و ساخت سیستم های پیشرفته ذخیره انرژی را کسب نمودیم.

وی در ادامه افزود: این شرکت با طرح گرما بانک در سیزدهمین جشنواره شیخ بهایی در دو بخش مسابقه ای کسب و کار آزاد و فرصت های سرمایه گذاری به مرحله نهایی راه یافت.

این کارافرین خاطرنشان کرد: ذخیره سازهای گرمایی در واقع باطری گرمایی هستند که می تواند با استفاده از سرامیک های دارای نانو حفره، انرژی گرمایی را برای مدت طولانی بدون نیاز به عایق ذخیره کنند.

وی افزود: این ذخیره سازها قابلیت حمل دارند و همچنین می توانند شارژ و دشارژ شوند. این در حالی است که میزان ذخیره سازی گرما در این گرما بانک در حدود 4 برابر آب است .

این کارآفرین در مورد موارد استفاده ایده خود داشت: از گرما بانک می توان در گلخانه ها، اماکن نظامی، چادرهای امداد و نجات و ... برای تامین گرمای مورد نیاز استفاده کرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار