برگزاری طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان در اصفهان

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در مراسم افتتاحیه طرح ملی توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده گفت: این طرح سال گذشته به صورت پایلوت در 13 استان کشور اجرا شد و امسال به صورت ملی در تمام استانها اجرا می‌شود.

برگزاری طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان در اصفهان

به گزارش ایمنا، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در این مراسم با اشاره به اینکه طرح در موضوع توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی زنان است گفت: با توجه به اهمیت نقش این گروه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این طرح در 13 استان سال قبل به صورت پایلوت اجرا شد و به دلیل موفق بودن آن، امسال بر اساس توافق نامه‌ای که بین امور بانوان استانداری‌ها و معاونت امور زنان ریاست جمهوری انجام شد در 2 فاز در تمام استانها از جمله اصفهان اجرا می‌شود.
سهیلا اثنی عشران در ادامه تصریح کرد: در فاز اول انجمن‌ها و سمن‌هایی که در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعال هستند را شناسایی کردیم و از بین آنها اعضایی که ویژگی‌های مورد نظر را داشتند به ما معرفی شدند.
مدیرکل امور بانوان استانداری در مورد ویژگی‌های این مربیان گفت: این ویژگی‌ها شامل سابقه بیش از 5 سال فعالیت در سمن‌ها، تعهد کاری مشاور، قدرت برقراری ارتباط و حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مشاوره و روانشناسی و توانایی برقراری کلاس بوده است، که پس از فراخوان و مصاحبه 20 نفر از 20، NGO انتخاب شدند و با توجه به محتوایی که از طرف معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری فرستاده شده این افراد 36 ساعت آموزش می‌بینند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان در تشریح فاز دوم این طرح گفت: پس از 36 ساعت آموزش مربیان که فاز اول این طرح است، در فاز دوم طرح، محلات آسیب‌پذیر و پس از آن خانواده‌های در معرض آسیب محلات را با کمک معتمدین محلی شناسایی می‌کنیم و در این محلات مربیان مذکور 400 زن ساکن در آن منطقه را آموزش می‌دهند که برای هر کدام از این زنان 10 کارگاه 8 ساعته برگزار می‌شود و هر فردی بر اساس 10 مهارت زندگی، 800 ساعت آموزش می‌بیند که اینها تماما توسط این مربیان انجام می‌شود.
اثنی عشران همچنین تاکید کرد: در انتهای فاز اول این طرح که آموزش مربیان است، ما در پایان مربیانی خواهیم داشت که کاملا آموزش دیده هستند و به محلات می‌روند و به زنان محلات آموزش‌های جامع و کاملی می‌دهند که هدف این طرح هم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
لازم به ذکر است فاز اول این طرح روز 5 شنبه 7 اردیبهشت آغاز می‌شود.
400 زن در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش می‌بینند
مدیرعامل انجمن نیایش مجری طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در استان اصفهان گفت: در فاز اول طرح، 20 نفر از مربیان منتخب سازمان‌های مردم نهاد پس از آموزش مباحث تاب‌آوری و توانمندی اجتماعی خانواده‌ها به آموزش 400 زن در مناطق پرآسیب استان می‌پردازند.
کاشفی مدیرعامل انجمن نیایش در افتتاحیه طرح توان افزایی و تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه مدرس فاز اول این طرح دکتر صادقی مدیرکل بهزیستی استان خواهد بود گفت: این طرح در 2 فاز اجرا می‌شود که در فاز اول 20 نفر از فعالان و مربیان منتخب سازمان‌های مردم نهاد در حوزه خانواده و آسیب‌های اجتماعی به مدت 36 ساعت آموزش می‌بینند.
کاشفی در ادامه تصریح کرد: این مربیان در فاز دوم به محلات اعزام می‌شوند و به حدود 400 نفر از زنان جامعه در حوزه زنان و خانواده آموزش می‌دهند و قرار است مناطقی را انتخاب کنیم که به عنوان مناطق پرآسیب تا الان هیچ فعالیت اجتماعی و پوشش فرهنگی، اجتماعی در آنجا اتفاق نیفتاده باشد.
مدیرعامل انجمن نیایش با اظهار امیدواری از اثربخشی این طرح در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: انجمن نیایش مدت 3 سال است که با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اصفهان در حال فعالیت است و حوزه‌های فعالیت ما تحکیم بنیان خانواده، تقویت روابط زوجین و مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فرزندپروری و سبک زندگی سالم و بطور کلی هر موضوعی که در حوزه سلامت روان و خانواده که به کاهش آسیب‌ها یا کنترل آن در جامعه کمک می‌کند جزء حوزه فعالیت این انجمن است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار