گشایش 20 پروژه بهداشتی و درمانی در استان اصفهان

همزمان با سفر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به اصفهان 20 پروژه بهداشتی و درمانی در استان افتتاح می‌شود.

گشایش 20 پروژه بهداشتی و درمانی در استان اصفهان

از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲ که طرح تحول سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت یازدهم کلید خورد تاکنون به حول و قوه الهی و با تدبیر و امید به آینده، طرح تحول سلامت علاوه بر ارتقای وضعیت عدالت در سلامت و حرکت در جهت سلامت برای همگان و حفاظت مالی از مردم توانسته است در حوزه زیرساختی و سخت‌افزاری چهره فرسوده بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی و حتی آموزشی و پژوهشی سراسر کشور را در تلاشی جهادی متحول کند، چنانکه امروز بیمارستان‌های فرسوده و مراکز ارائه خدمات سلامت مستهلک جانی تازه یافته‌اند و چرخه خدمات در این مراکز به‌ویژه در مناطق محروم وارد مرحله جدیدی شده است. طرح تحول سلامت اما به‌درستی و با نگاهی جامع، هم‌زمان توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در هر سه وادی بهداشت، درمان و نیز آموزش علوم پزشکی را نشانه رفته بود. در این راستا گام چهارم طرح تحول سلامت، تحول در حوزه آموزش پزشکی است. تحولی که باید به تغییر و ارتقای روند سنتی آموزش پزشکی بینجامد و اینک در آستانه سه‌سالگی طرح تحول سلامت، طنین اخبار این تلاش جهادی هرروز از جای‌جای میهن عزیز اسلامی و نیز استان پهناور اصفهان به گوش می‌رسد. افتخاری از آن ملت مسلمان ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی.
اینک هم‌زمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اصفهان 20 پروژه بهداشتی و درمانی در استان افتتاح می‌شود. پروژه‌ها عبارت‌اند از:

  • ساختمان المهدی (مجتمع بیمارستانی خورشید) 150 تختخوابی با 11 هزار متر زیربنا
  • توسعه بیمارستان و اورژانس و بخش تصویربرداری نوین بیمارستان کاشانی با 8200 متر زیربنا
  • ساختمان تدبیر (مجتمع کلاس‌های آموزشی و مرکز آزمون) 6000 مترمربع
  • تالار نفیس واقع در مرکز آموزش‌های ملی و منطقه‌ای (NRTC)
  • مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  • کلینیک و مرکز نوین تصویربرداری و سیتی اسکن مولتی اسلایس 16 بیمارستان شهدای لنجان
  • مرکز نوین تصویربرداری بیمارستان نجف‌آباد ام آر آی و سیتی اسکن مولتی اسلایس 16
  • تالار فیروزه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  • دوازده مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت در جای‌جای استان اصفهان

  • افتتاح ساختمان 150 تخت خوابی المهدی در مجتمع بیمارستانی خورشید

  • مجتمع آموزشی درمانی خورشید از بیمارستان‌های چهارگانه آموزشی دانشگاه تا قبل از تشکیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بود. ساختمانی که در این مجتمع تحت عنوان حضرت علی‌اصغر(ع) وجود دارد تا سال 1362 دفتر رئیس دانشگاه و معاونت اداری و مالی و واحدهای مرتبط بود. در سال 62 حوزه مدیریت به پردیس دانشگاه منتقل شد.
    در سال 1383 همسر مرحوم ساوج سرکار حاجیه‌خانم خویی از محل وصیت همسرش و سهم خود منزل مسکونی خود را وقف احداث ساختمان المهدی با زیربنای حدود 11000 متر کرد. این پروژه تقریباً از سال 86 به بعد معطل‌مانده بود تا اینکه در سال ۱۳۹۴ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با جدیت، اتمام این پروژه بزرگ بیمارستانی را مجدداً در دستور کار خود قرار داد و با عنایت وزیر بهداشت و درمان شرایط اتمام پروژه المهدی در سال 95 و تجهیز و افتتاح آن در ابتدای امسال میسر شد و با بهره‌برداری از مرکز المهدی مجتمع بیمارستانی خورشید اینک 150 تخت جدید به چرخه خدمات درمانی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزوده خواهد شد.

افتتاح مجتمع آموزشی و مرکز آزمون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

اسفندماه 1393، احداث ساختمان 5500 متری تدبیر با مشارکت خیر نیک‌اندیش، سعید محکم کار و اعتبارات حاصل از درآمدهای اختصاصی آموزش در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شد.این ساختمان به‌عنوان یک ساختمان چندمنظوره آموزشی، فضا و امکانات لازم برای فعالیت‌های سنجش و آموزش را در سطح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فراهم می‌کند:
مجموعه کلاس‌های آموزشی: حدود 3 هزار مترمربع فضای کلاس آموزشی هوشمند (شامل 22 باب کلاس درس با ظرفیت 50 تا 120 نفر در هر کلاس)، مجهز به تجهیزات رایانه‌ای و دیداری شنیداری، که می‌تواند در تمام ایام سال، برای آموزش دانشجویان یا برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش مداوم و آموزش کارکنان مورداستفاده قرار گیرد.
با شروع فعالیت این مجموعه، نیاز دانشجویان بالینی مستقر در مرکز پزشکی الزهرا(س) و دانشکده‌های مستقر در پردیس دانشگاه به کلاس‌های آموزشی نیز تا حد زیادی مرتفع می‌شود.
مرکز اختصاصی آزمون: یک طبقه کامل از این ساختمان، مجهز به امکانات استاندارد مخزن، تکثیر و آماده‌سازی دفترچه‌های آزمون برای آزمون‌های مرسوم، شبکه داخلی و سرورهای مناسب، و دو سالن بزرگ جمعاً با وسعت 1500 مترمربع است که می‌تواند بدون تداخل با فعالیت‌های مجموعه کلاس‌ها و به‌موازات فعالیت‌های جاری آموزشی، پذیرای حدود 800 نفر برای آزمون‌های مرسوم کاغذی یا آزمون‌های الکترونیک با پیشرفته‌ترین امکانات فناوری اطلاعات باشد و تمامی استانداردهای موجود حفاظت آزمون و سنجش در این مرکز رعایت می‌شود.
مرکز برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مشورتی: این مجتمع می‌تواند برای نشست‌ها و گردهمایی‌های علمی یا مشورتی که نیاز به تعدد کارگاه برای کار گروهی دارند، به‌خوبی مورداستفاده قرار گیرد.
ارائه خدمات به مؤسسات بیرونی واجد شرایط: با توجه به موقعیت مکانی این ساختمان و نزدیکی آن به درب ورودی دانشگاه، امکان استفاده از ظرفیت مازاد این مجموعه برای برگزاری آزمون‌های موردنیاز ارگان‌ها و نهادهای واجد شرایط، در قبال تأمین درآمد اختصاصی وجود دارد.

افتتاح مرکز آموزش مجازی دانشگاه

همراه شدن با تحولات پارادایم‌های آموزشی امری اجتناب‌ناپذیر هست، بر این اساس و در راستای اهداف برنامه تحول سلامت در حوزه آموزش پزشکی، توسعه آموزش مجازی علوم پزشکی و به‌عنوان گام نخست تأسیس مرکز آموزش مجازی دانشگاه در دستور کار قرارگرفته و اینک در هفته سلامت سال ۱۳۹۶ شاهد بهره‌برداری از این مرکز هستیم. مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دارای دو سالن فضای آموزشی، مجهز به 70 سیستم کامپیوتری تحت سرور، اتاق تولید محتوا، اتاق تدوین، فضاهای اداری، سالن دانشجویی جهت فعالیت‌های دانشجویی در خصوص آموزش مجازی، استودیو صدا و تصویر مجهز به جدیدترین امکانات سخت‌افزاری تولید محتوای الکترونیک و کلاس مجازی امکانات برگزاری آزمون الکترونیک حضوری جهت دوره‌های مجازی بوده و ازاین‌پس در:
  • تولید محتوای موردنیاز دروس ترکیبی دانشگاهی در قالب پادکست‌های صوتی، محتوای الکترونیک، برنامه‌های آموزشی تصویری، محتوای تعاملی
  • برگزاری و توسعه دوره‌های مجازی و ترکیبی در دانشگاه
  • ساخت و تولید دوره‌های آموزش مجازی باهدف مشارکت در moocs ملی دانشگاه مجازی
  • تولید و پشتیبانی از کلیه فعالیت‌های مجازی دانشکده‌ها و مشارکت در تولید محتوای مجازی کلیه پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی مرتبط در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کار خواهد آمد.



راه‌اندازی تالار نفیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

24 سال پیش در مرتفع‌ترین نقطه پردیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و در دامنه کوه صفه، بنایی آغازشده بود که به‌تدریج و با تغییرات نسبتاً وسیعی در نقشه‌ها، قسمت شمالی بنا به دو دانشکده علوم توان‌بخشی و مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی تقسیم شد و قرار بر آن گردید که قسمت جنوبی آن به یک مرکز آموزش ملی و منطقه‌ای بدل شود.
در بلندترین قسمت این بنای معظم 18 هزار متری بنای احداث تالاری گذاشته شد که پس از حدود 7 سال غربت، در سه سال گذشته به اهتمام تلاشگران سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تکمیل آن در دستور کار قرار گرفت و در ابتدای سال ۱۳۹۶ این سالن نفیس آماده بهره‌برداری شد و به‌پاس بزرگداشت نام حکیم عوض بن نفیس، طبیب نامدار قرن نهم و پاسداشت خدمات استاد برجسته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مرحوم دکتر ابو تراب نفیسی به نام «تالار نفیس» نام‌گذاری و اکنون با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسماً افتتاح می‌گردد.

بهره‌برداری از مراکز خدمات سلامت استان اصفهان

از آغاز طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت بالغ‌بر ۴۶۹ پایگاه سلامت و ۲۰۸ مرکز خدمات جامع سلامت در جای‌جای استان اصفهان راه‌اندازی شده است که در این راستا ده‌ها پایگاه و مرکز خدمات سلامت بازسازی و بهسازی یا نوسازی گردیده که از این میان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌صورت هم‌زمان دوازده پایگاه و مرکز خدمات جامع سلامت در پهنه استان مجموعاً به مساحت افزون بر ۸۵۰۰ مترمربع و هزینه‌ای بیشتر از ۵۲ میلیارد ریال افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهند رسید.
این مراکز عبارت‌اند از: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی کفران، مرکز خدمات جامع سلامت مسکن مهر (شاهین‌شهر و میمه)، پایگاه سلامت حاجی‌آباد، مرکز خدمات جامع سلامت مسیبی گز، پایگاه سلامت ویژه اتباع بیگانه (خمینی‌شهر)، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی بیده (سمیرم)، مرکز خدمات جامع سلامت سیمرغ (برخوار)، مرکز خدمات جامع سلامت زمان‌آباد (برخوار)، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نهضت آباد، مرکز خدمات جامع سلامت قائم نجف‌آباد، مرکز خدمات جامع سلامت B1 و B2 فولادشهر و پایگاه سلامت روستایی دهسرخ (مبارکه).


افتتاح پلی کلینیک تخصصی و مرکز تصویربرداری بیمارستان شهدای لنجان

شهرستان لنجان با وسعت ۱۰۹۳ کیلومترمربع از شمال به شهرستان نجف‌آباد از جنوب به شهرستان مبارکه از شرق به شهرستان فلاورجان و از غرب به استان چهارمحال بختیاری هم‌جوار هست که در فاصله ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان واقع گردیده است. این شهرستان دارای دو بیمارستان است که بیمارستان شهدای لنجان تنها بیمارستان دولتی این منطقه به شمار می‌آید.
بیمارستان شهدای لنجان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۵۸ با ۱۲۵۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۴۵۰۰۰ مترمربع تأسیس و در سال ۷۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در حال حاضر بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس، اطفال، زنان، مامایی، زایشگاه، داخلی جراحی، سی‌سی‌یو، آی سی یو، اتاق عمل و دیالیز و بخش‌های پاراکلینیکی آزمایشگاه و پاتولوژی، رادیولوژی، سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن، داروخانه، اکو، تست ورزش، اسپیرومتری، نوار قلب، عصب عضله، مغز، چشم و ادیومتری هست. همچنین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان دارای درمانگاه‌های تخصصی زنان و زایمان، قلب و عروق، ارتوپدی، ارولوژی، پوست، اطفال، عفونی، روان‌پزشکی، کلینیک دیابت، جراحی، داخلی،ENT و چشم است.

پروژه احداث و ساخت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی

ازآنجایی‌که شهرستان لنجان دارای جمعیتی بالغ‌بر 225 هزار نفر هست و بیمارستان شهدای لنجان تنها بیمارستان دولتی شهرستان و دارای مراجعین زیاد از شهرستان و شهرستان‌های هم‌جوار می‌باشد مراجعین سرپایی به بیمارستان نیز بالغ‌بر ۳۲ هزار نفر در سال است. با همیاری و مشارکت خیر عرصه سلامت در شهرستان و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان احداث، ساخت و تکمیل ساختمان کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در دستور کار قرار گرفت. زیربنای این پروژه ۲۵۰۰ مترمربع و در سه‌طبقه و کارهای عمرانی با هزینه‌ای بالغ‌بر 34 میلیارد ریال توسط خیر سلامت انجام‌شده است.

طبقه اول: درمانگاه تخصصی زنان و مامایی، درمانگاه تخصصی ارتوپدی، درمانگاه تخصصی قلب و عروق، درمانگاه سرپایی و واحدهای داروخانه، تزریقات و پانسمان، اتاق احیا و بانک.
طبقه دوم: درمانگاه تخصصی اکولوژی، درمانگاه تخصصی اطفال، درمانگاه تخصصی پوست، درمانگاه تخصصی عفونی، درمانگاه تخصصی روان‌پزشکی، کلینیک دیابت، درمانگاه تخصصی جراحی، درمانگاه تخصصی داخلی، درمانگاه تخصصی ENT، درمانگاه تخصصی چشم، اتاق ادیومتری، مشاوره اعصاب و روان، نوار عصب و عضله و واحد درآمد و ترخیص.

طبقه سوم: سالن همایش پروژه راه‌اندازی واحد سی‌تی‌اسکن مولتی اسلایس

نظر به اینکه بیمارستان شهدای لنجان، مرکز ارجاع ترومای جنوب غرب استان اصفهان هست و دارای مراجعات زیاد به اورژانس است. همچنین ازآنجایی‌که شهر زرین‌شهر در مسیر ارتباطی استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری قرارگرفته و مراجعه بیماران تصادفی به بیمارستان زیاد است لذا وجود دستگاه سی‌تی‌اسکن نیاز اساسی به شمار می‌رود.
در راستای توزیع و افزایش خدمات‌رسانی به مراجعین اختصاص یک دستگاه سی‌تی‌اسکن مولتی اسلایس به این مرکز با مساعدت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی میسر گردید. دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس توشیبا ساخت کشور ژاپن با مساعدت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و حمایت‌های خیر عرصه سلامت باقابلیت حداکثر کارایی و کیفیت و دقت بالا در تصویر با حداقل دوز اشعه با هزینه‌ای بیشتر از ۲۰ میلیارد ریال خریداری شد و به‌منظور نصب دستگاه، بهسازی بخش سی‌تی‌اسکن با زیربنای ۳۰۰ مترمربع نیز با حمایت خیر عرصه سلامت با هزینه‌ای بالغ‌بر سه میلیارد ریال انجام شد.درواقع راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن گامی مهم و ارزنده در راستای توزیع و افزایش خدمات‌رسانی به مردم شهرستان لنجان هست. راه‌اندازی این دستگاه ضمن رفع نیازهای پزشکی در حوزه تشخیصی از صرف هزینه و اعزام و ارجاع بیماران به سایر مراکز و مرکز استان جلوگیری خواهد کرد.

تجهیز و راه‌اندازی مرکز جامع خدمات توانبخشی حضرت صدیقه طاهره( س)

مرکز جامع خدمات توانبخشی حضرت صدیقه طاهره( س) که به‌طور اختصاصی به ارائه خدمات توانبخشی اختصاص داده‌شده است در مرکز صدیقه طاهره (س) واقع گردیده و اداره آن جهت امور آموزشی و توانبخشی به دانشکده علوم توانبخشی واگذار گردیده و اولین مکانی است که در استان اصفهان به‌طور اختصاصی و جامع در خصوص توانبخشی و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه‌اندازی می‌ِشود. این مرکز در عرصه‌ای به وسعت ۱۳۰۰ مترمربع در سه‌طبقه و یک زیرزمین با مساحت بیش از ۲۵۰۰ مترمربع احداث‌شده و اینک پس از تجهیز کامل شامل کلینیک‌های فیزیوتراپی، ارتوپدی فنی، گفتاردرمانی، کاردرمانی و شنوایی‌شناسی و نیز دارای داروخانه و آزمایشگاه هست و از مجاورت با کلینیک علی ویژه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ازجمله گوش و حلق و بینی، ارتوپدی ، نورولوژی بهره برده و با توجه به قرارگیری دریکی از مناطق محروم شهر اصفهان بخش بزرگی از خدمات توانبخشی مردم استان و استان‌های هم‌جوار را بر عهده خواهد داشت.

افتتاح طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی

مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی آیت‌الله کاشانی اصفهان واقع در غرب استان در زمینی به مساحت 25000 مترمربع و زیربنایی به مساحت 32000 مترمربع است که دارای تخصص‌های ارتوپدی، جراحی اعصاب، داخلی اعصاب و ام‌اس، گوش و حلق و بینی، جراحی فک و صورت و جراحی عمومی هست. این مرکز دارای تعداد شش بخش بستری و شش بخش ویژه (آی سی یو) کاملاً مجهز و دارای دو مجموعه اتاق عمل و کلینیک ویژه است. تعداد مراجعین اورژانسی روزانه 140 نفر و ماهیانه میانگین 4200 نفر هست. این در حالی است که مراجعین الکتیو این مرکز در روز 40 نفر و میانگین در ماه به 8300 نفر می‌رسد. مرکز آموزشی درمانی آیت ا... کاشانی دارای 270 پرستار،90 پزشک و 450 نفر کادر درمانی هست. در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 70 درصد فضای فیزیکی بیمارستان با هزینه‌ای بیش از 23 میلیارد ریال طی سال‌های 93-94-95 بازسازی شدند. گفتنی است: سهم مشارکت خیرین در خرید دستگاه پیشرفته ام آر آی هزینه‌ای بیشتر از 20 میلیارد ریال است.

افتتاح مرکز تصویربرداری پیشرفته بیمارستان شهید منتظری نجف‌آباد

بیمارستان شهیدمحمدمنتظری بیمارستان معین غرب استان اصفهان است که به علت نبودن ام آرآی و ان آی سی یو مردم دچار مشکلات زیادی برای رفت و آمد به اصفهان بودند. با اجرای این پروژه‌ها و پروژه‌های در دست اقدام دیگر کمک‌های بزرگی صورت گرفته است. در پروژه ان آی سی یو با هزینه ساختمانی سه میلیارد ریال به علت آنکه فضای لازم در اختیار نبود آزمایشگاه بیمارستان که به‌صورت غیراستاندارد در یک سالن نامناسب قرار داشت تخلیه و این سالن تخریب گردید و طبق استانداردهای لازم ساختمان ان آی سی یو ساخته شد و آزمایشگاه هم در قسمتی از حیاط بیمارستان نزدیک اورژانس ساخته شد. لازم به یادآوری است هزینه تجهیزات ان آی سی یو برای راه‌اندازی هفت تخت تاکنون ده میلیارد ریال بوده ولی در صورت تحویل وسایل 10 تخت دیگر هم قابل‌ راه‌اندازی است. برای خرید ام آر آی اِنجینیا پیشرفته فیلیپس که پیشرفته‌ترین ام آر آی استان است 45 میلیارد ریال هزینه شده که پنج میلیارد ریال را حاج عباسعلی ملک‌زاده خیر شهرستان پرداخت کرده است. برای سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایسی توشیبا که جایگزین سی‌تی‌اسکن قدیمی شده نیز بیست میلیارد ریال هزینه شده است که البته یک سری تغییرات ساختمانی هم‌جهت نصب سی‌تی‌اسکن صورت گرفته است. در کل هزینه ساختمانی بخش تصویربرداری بیمارستان پنج میلیارد ریال بوده است.درمجموع می‌توان گفت نصب و راه‌اندازی سیتی اسکن 16 اسلایسی و ام آر آی پیشرفته عملاً بیمارستان شهید منتظری نجف‌آباد را پیشگام دستگاه‌های تصویربرداری در استان کرده و این امر در جهت سهولت دسترسی و کاهش بار ترافیکی مراجعین به مرکز استان و ایجاد بیمارستان‌های معین و مراکز ارجاع خارج از مرکز گام بلندی است که استمرار آن در سایر مراکز معین استان در دستور کار و مرحله اجرا قرار دارد.

افتتاح بخش NICU و PICU بیمارستان کودکان امام حسین(ع)

بیمارستان کودکان امام حسین(ع) بعنوان یک بیمارستان جامع اطفال در مرکز کشور امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از بخش NICU شماره دو (جراحی) باظرفیت ۱۴ انکوباتور و بخش نوزادان جراحی با ظرفیت ۵ انکوباتور همچنین بخش PICU اطفال با ظرفیت ۱۶ تخت بخش NICU شماره یک (داخلی) با ظرفیت ۱۰ انکوباتور و بخش نوزادان داخلی با ظرفیت ۵ تخت خواهد بود .
همچنین گفتنی است با توجه به نیاز مبرم به توسعه یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی جامع اطفال در مرکز کشور و استان اصفهان طرح توسعه این بیمارستان با مشارکت خیر ارجمند آقای منصوری به مرحله اجرا درآمده و اینک با اتمام فونداسیون۶ به وسعت 5 هزار مترمربع مراحل اجرای سقف طبقه همکف درحال انجام است که با اتمام این پروژه این مرکز به یکی از بزرگترین مراکز آموزشی درمانی کودکان در کشور مبدل خواهد شد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار