رشد 24درصدی تولید آبزیان خوراکی در استان اصفهان

در سال گذشته 6576 تن انواع آبزیان خوراکی (انواع ماهیان گرم آبی، سردابی و خاویاری) در مناطق مستعد استان تولید شد.

رشد 24درصدی تولید آبزیان خوراکی در استان اصفهان

با نگرش بر توسعه آبزی پروری و تولید آبزیان استان مبتنی بر بهره وری و استفاده بهینه از منابع آبي و تولید آبزيان، در سال گذشته، 6576 تن انواع آبزیان خوراکی ( انواع ماهیان گرم آبی، سردابی و خاویاری) در مناطق مستعد استان تولید شد.

این میزان تولید شامل رشد 24 درصدی نسبت به سال گذشته بوده که از این میزان تولید 4845 تن مربوط به ماهیان سردابی (قزل آلا) بوده است که در اين خصوص شهرستان هاي سميرم با 1615 تن (33درصد)، فريدونشهر با 1020 (21 درصد)، اصفهان با 1000 تن (20 درصد)، گلپايگان با 417 تن (9 درصد) و چادگان با 250 تن (5 درصد) به ترتيب رتبه هاي اول تا پنجم را در سطح استان در زمينه توليد ماهيان سردابي (قزل آلای رنگین کمان) كسب کردند.

همچنين توليد اين ماهي در سال 95 نسبت به سال 94 در استان از رشد 38 درصدي برخوردار بوده است. تولید ماهیان سرد آبی در استان با روش های مختلف و متنوعی و با بهره برداري از آب هاي شیرین و لب شور تولید و به بازار عرضه می شود.

از جمله طرح های مهم آبزی پروری می توان به مزارع منفرد پرورش ماهی قزل آلا (استخرهای Race way یا آبراهه ایی) و استخرهای ذخیره آب کشاورزی اشاره کرد. استخرهاي ذخيره آب كشاورزي با بهره برداري از منابع آبي خرد نظير چاه ها و قنوات به عنوان يكي از روش هاي ارتقاء بهره بردراي از منابع آبي مطرح بوده كه هر ساله كشاورزان زيادي در قالب اين طرح در كنار فعاليت هاي كشاورزي خود مبادرت به پرورش اين ماهيان مي کنند که در واقع این روش مصداق عملی از اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات و آبزی پروری قلمداد می شود، طرح پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهی در دریاچه ها وآب بندان ها از دیگر روش های آبزی پروری در استان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار