افزایش 70 درصدی جوانان در اعتکاف شاهین شهر

مدیر اجرایی ستاد اعتکاف و مسئول دفتر امام جمعه شاهین شهر¬ گفت: مراسم اعتکاف سال جاری که از سوی دفتر امام جمعه شاهین شهر برگزار شد با استقبال زیادی از سوی جوانان روبرو شد.

افزایش 70 درصدی جوانان در اعتکاف شاهین شهر

سَویا رضایی- مدیر اجرایی ستاد اعتکاف و مسئول دفتر امام جمعه شاهین شهر­ گفت: مراسم اعتکاف سال جاری که از سوی دفتر امام جمعه شاهین شهر برگزار شد با استقبال زیادی از سوی جوانان روبرو شد.

حجت الاسلام محمدرضا نریمانی افزود: امسال برای هرچه باشکوه تر برگزاری مراسم معنوی اعتکاف طی جلسات مختلف در ستاد اعتکاف شهرستان با حضور اعضای محترم، مراسم در 12 نقطه و محلات مختلف سطح شاهین شهر وهمچنین با در نظر گرفتن شرایط سنی و صنفی برگزار شد و همچنین برنامه ریزی برای حضور دانشجویان جوان، دانش آموزان خواهر، برادران طلاب، روحانیون وعموم مردم طراحی وبحمدالله با همکاری دستگاه های مربوطه مساجد مختلف اداره محترم تبلیغات اسلامی برگزار شد و یکی از ویژگی های برتر این مراسم معنوی ثبت نام الکترونیکی وآنلاین آن بوده است.

وی افزود: در اعتکاف امسال افزایش 70 درصدی مشارکت جوانان نسبت به سال گذشته فضای معنوی مساجد را چند برابر کرده بود که این قشر جوان نگاه ویژه ای به مناجات الهی دارند.

مدیر اجرایی ستاد اعتکاف ادامه داد: 12 نقطه مختلف در شاهین شهر و گرگاب میزبان این عزیزان بود که شامل مسجدالزهرا(س) در بانک استان، مسجد امام حسن مجتبی(ع) در خانه کارگر، مسجد جامع در حاجی آباد، مسجد المهدی ویژه جوانان در خیابان فردوسی، 2 مسجد ویژه دانشجویان در دانشگاه مالک اشتر، مسجد فاطمیه ویژه بانوان در چهار راه عطار، مسجد امام هادی(ع) در مسکن مهر، مسجد صاحب الزمان در گلدیس، مسجد جامع ویژه برادران در چهار راه حافظ، مسجد قمر بنی هاشم ویژه دانش آموزان در خیابان مخابرات و مسجد صاحب الزمان در شهر گرگاب.

وی با اشاره به حضور دانش آموزان در مسجد قمر بنی هاشم(ع) گفت: دانش آموزان همراه با والدینشان در این مراسم شرکت کرده بودند و عبادات و مناجات را در میان معتکفین انجام می دادند.

نریمانی بیان داشت:مراسم اعتکاف از 13 رجب به مدت 3 روز اجرا شد که برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی نیز در ساعاتی از روز برای اعتکاف کنندگان اجرا شد که از آن جمله می توان به مواردی همچون مسابقات کتابخانی، حلقه های معرفت، ختم قرآن و صلوات، مرثیه سرایی شب وفات حضرت زینب(س)، اعمال ام داوود، مداحی ویژه 13 رجب اشاره کرد.

وی ادامه داد: محفل انس برای جوانانی که در آغاز زندگی مشترک بودند اثرات ویژه ای داشت به طوریکه این عزیزان می توانند از برکات این محفل در زندگیشان استفاده کنند، همچنین دانشجویان در ساعاتی از روز فعالیت های علمی و تحقیقاتشان را همراه با ارتباط با خدا انجام می دادند.

مدیر اجرایی ستاد اعتکاف اظهار داشت: سه روز آشتی با خدا، سه روز محاسبه روزهای گذشته و چشم انداز آینده که می تواند هر کسی را متحول کند تا مسیر در پیش روی زندگی اش را با نگاهی ویژه ادامه دهد، ارتباطی خاص با خدای خود و راز و نیازهای که با او دارند، عهدهایی که با او دارند، تجدیق میثاق مردمی با اهل بیت بویژه امام علی ابن ابی طالب(ع) اول الوصیاء و وجود مقدس امام عصر خاتم الوصیاء همه موارد در ساعاتی مملو از تمام احساس خلاصه شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار