كاشان، توليد كننده 90 درصد ابريشم كشور

عضو كميسيون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي گفت: ۹۰ درصد ابریشم کشور در شهرستان کاشان و در زیر زمین‌های نمور توسط اتباع خارجی فرآوری می‌شود و اندک فعالان بومی این عرصه بیکار شده‌اند.

كاشان، توليد كننده 90 درصد ابريشم كشور

به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از دفتر نماینده کاشان در مجلس شوراي اسلامي، سیدجواد ساداتی‌نژاد در دیدار با کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان، اظهار کرد: با توجه به نگاهی که استکبار جهانی در حوزه اقتصاد و موضوع تحریم ها به ایران اسلامی دارد، اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها مسیری است که برای استقلال کشور باید به آن توجه شود و در چنین شرایطی، تنها راه حل مشکل اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولیدات داخلی و توجه مردم به تولیدات داخلی است.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که بحث نفوذ تنها در حوزه فرهنگ نیست، تاکید کرد: نفوذ در حوزه اقتصاد نیز وجود دارد، و نباید فراموش کنیم که حوزه نفوذ در اقتصاد کماکان ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، تهیه برنامه ای بر پایه اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و گفت: تعیین اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در منطقه کاشان بر پایه ظرفیت های بومی و منطقه ای یک ضرورت است.

ساداتی نژاد توجه به ظرفيت‌هاي گل محمدی و اسانس‌های دارویی، فرش دستباف، ماهیان زینتی، استخراج نمک معدنی از دریاچه نمک، انرژی خورشیدی و نجوم را ظرفیت‌هایی دانست که در منطقه کاشان قابل استفاده و سرمایه گذاری است.

وی همچنین اشتغال اتباع را یکی از مشکلات کارگری کاشان دانست و گفت: ۹۰ درصد ابریشم کشور در شهرستان کاشان و در زیر زمین‌های نمور توسط اتباع خارجی فرآوری و به سراسرکشور صادر می‌شود و اندک فعالان بومی این عرصه بیکار شده‌اند.

نماينده مردم كاشان افزود: درحالی که کاشان با گل و گلاب در جهان شناخته شده است و به عنوان برند این شهرستان محسوب می‌شود اما این شهرستان بزرگترین تولید کننده ابریشم در کشور است اما هیچ المانی از ابریشم را در شهر کاشان نمی توان مشاهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار