میراث شهر اصفهان تحت تاثیر توسعه قرار نخواهد گرفت

شهردار اصفهان گفت: یقین بدانید توسعه شهر اصفهان جهشی و پایدار خواهد بود به نوعی که هرگز میراث شهر را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

میراث شهر اصفهان تحت تاثیر توسعه قرار نخواهد گرفت

به گزارش خبرنگار مهر ، مهدی جمالی نژاد شامگاه یک شنبه در مراسم افتتاح خانه حکمت اصفهان در خیابان شیخ مفید شرقی با بیان اینکه در کشور ما برندسازی برای شهرها موضوعی است که نادیده گرفته شده است، اظهار داشت: از حدود هشت سال پیش قرار بر این بوده است که برندی برای شهر اصفهان که بیانگر شکوه و عظمت شهر اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان از گذشته‌های دور دارای منابع خدادای بسیاری خوبی مانند رودخانه زاینده‌ رود بوده است، ابراز داشت: در کنار اینها، منابع اکتسابی بسیار چشمگیری مانند صنایع و هنرهای دستی و هنرمندان شاخص جهانی اصفهان در دنیا شهره است.

شهردار اصفهان افزود: آنچه اصفهان را در کنار منابع خدادادی و اکتسابی به چنین شهر باشکوه و جهانی تبدیل کرده است، گفتمان حاکمیت دانش محور در این شهر از زمانهای قدیم و به ویژه در دوران حکومت شیعه صفوی بوده است که الگویی خوب در دورن کنونی برای ما محسوب می‌شود.

اصفهان از صدها سال گذشته، متصف به نام شهر خلاق بوده است

وی تاکید کرد: گرچه اصفهان سال گذشته به فهرست شهرهای خلاق جهان پیوست اما بر این باوریم که شهری که متصف به بناهایی همچون منارجنبان و حمام شیخ بهایی با آن معماری خارق‌العاده و رازآمیز است نه در دوران کنونی بلکه صدها سال است به عنوان شهر خلاق مطرح بوده است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری نباید تنها در حوزه‌های خدماتی خلاصه شود، بیان داشت: شهرداری‌ها در کنار اقدامات عمرانی، خدماتی و فرهنگی و اجتماعی لازم است که در مباحث دانشی نیز ورود پیدا کنند که خوشبختانه اصفهان اخیرا در این حوزه ورود عمل شده است.

وی با بیان اینکه صنعتی بودن یک شهر دیگر جزو افتخارات شهرها محسوب نمی‌شود، اضافه کرد: در شهرهای دانش محور هنرمندان، نخبگان، فرهیختگان، ادیبان و کارآفرینان ارزشمند هستند و وجود کارگاه‌های صنایع دستی، فرهنگسراها، فضاها و گالری‌ها تکیه بر خلاقیت و نوآفرینی بر ارزش شهر می‌افزاید.

شهردار اصفهان ادامه داد: اکنون شهرداری اصفهان در کنار اقدامات عمرانی و احداث یک هزار و ۱۸۰ پروژه در این راستا برای فعالیت‌های فرهنگی نیز ارزش خاصی قائل است به نوعی که روز گذشته خانه شعر و فرهنگ با حضور دکتر حدادعادل افتتاح شد.

آرامگاه شعرای اصفهان مکانی برای برگزاری نشست‌های علمی و پاتوق‌های دانشی خواهد بود

وی با اشاره به اینکه آرامگاه صائب بازسازی شده است و با عنوان صائبیه گسترش خواهد یافت، گفت: با تاکید دکتر حدادعادل بنا داریم آرامگاه شعرای دیگر اصفهان نیز ساماندهی کنیم و هر یک به مکان دانشی تبدیل شود که محل برگزاری نشست های علمی و پاتوق های دانشی قرار گیرد.

جمالی نژاد با بیان اینکه امروز نخبگان علمی و فرهنگی اصفهان از سراسر کشور به اصفهان می‌آیند، تاکید کرد: یقین بدانید توسعه شهر اصفهان جهشی و پایدار خواهد بود به نوعی که هرگز میراث شهر را تحت تاثیر قرار نخواهد داد و امیدواریم خوانشی جدید از این شهر و بازگشت به هویت باشکوه گذشته را به زودی در اصفهان شاهد باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار