نشست «از هزار و یک شب تا هزار و یک روز"» در کتابخانه مرکزی برگزار می شود

نشست تخصصی "از هزار و یک شب تا هزار و یک روز" روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه ساعت 16 در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

نشست «از هزار و یک شب تا هزار و یک روز"» در کتابخانه مرکزی برگزار می شود

به گزارش ایمنا، نشست تخصصی "هزار و یک شب تا هزار و یک روز" بعدازظهر امروز 11 اردیبهشت ماه از ساعت 16 در سالن همایش های کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
نخستین نشست این برنامه با عنوان "تصویرسازی در کتاب‌های چاپ سنگی دوره قاجار" با محوریت ارائه تصاویر متقدم و معاصر با حضور فرشید مثقالی، الریش مارزلف و علی بوذری از ساعت 16تا17:30 برنامه ریزی شده است.
نشست دوم با عنوان "از هزارو یک شب تا هزار و یک روز" در قالب ارائه متن و تصویر با حضور الریش مارزلف و علی بوذری از ساعت 18 تا 19:30 در کتابخانه مرکزی برپا خواهد شد.
آنتوان گالان اولین کسی بود که داستان های" هزار و یک شب" را به اروپاییان معرفی کرد. او در سال ۱۷۰۴ میلادی مجموعه ای از داستان های "هزار و یک شب" را به زبان فرانسه ترجمه کرد.
تأثیر کتاب تا حدی بود که یکی از نویسندگان فرانسوی به نام "دی لاکرو ا" کتابی تحت عنوان "هزار و یک روز" به نگارش در آورد. او در کتاب خود به نقل داستان هایی افسانه ای پرداخت که بی شباهت به افسانه های شهرزاد هزار و یک شب نبود.
اولریش مارزلف، قصه‌شناس، محقق ارشد دایره‌المعارف قصه و استاد شرق‌شناسی دانشگاه گوتینگن، یکی از ایران‌شناسان برجسته‌ای است که فرهنگ و هنر ایران را همواره به جهانیان معرفی کرده و نام ایران را در محافل علمی خاورشناسان اروپایی و آمریکایی زنده نگه داشته است.
نشست تخصصی "از هزار و یک شب تا هزار و یک روز" از سوی موزه هنرهای معاصر اصفهان، مرکز آفرینش های ادبی قلمستان و موزه عصارخانه شاهی به عنوان دفاتر تخصصی تجسمی، ادبیات و زبان و فرهنگ عامه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 19:30 در محل کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار