اصفهان راه تاریک تهران را می‌رود

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، شورای شهر اصفهان، تهران را نمونه بارز عدول از ضوابط مهندسی در کشور دانست و گفت: این راه در شهر اصفهان نیز بدون توجه به آینده تاریک آن، طی می‌شود.

اصفهان راه تاریک تهران را می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله معین پیش از ظهر دوشنبه در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تبیین مقررات و ضوابط حاکم بر اقدامات اجرایی شهرداری‌ها و نظارت بر نحوه عملکرد و حسن اجرای قوانین و مقررات توسط این نهاد مهم‌ترین وظیفه شورای اسلامی شهر است، اظهار داشت: در راستای انجام این وظیفه تصویب بودجه سالیانه شهرداری و نظارت بر اجرای آن و همچنین تفریغ بودجه سالیانه و بررسی معاملات و توافقات که متضمن انجام هزینه است باید توسط شورای شهر به خوبی کنترل و مورد نظارت قرار گیرد.

شهرداری درگیر پروژه‌هایی است که به اشتباه در گذشته کلید خورده است

وی با بیان اینکه عدم تحقق بودجه سالیانه شهرداری برای اجرای پروژه‌ها و همچنین پیشی گرفتن ضریب رشد هزینه‌های جاری از اعتبارات عمرانی یکی از اشکالات وارده در این خصوص است، اضافه کرد: شهرداری در حال حاضر برای اجرای برخی از پروژه‌هایی که در گذشته کلید خورده هنوز درگیر تامین اعتبار است که از آن جمله می‌توان به پروژه میدان امام علی (ع) اشاره کرد که بیش از دو برابر زمان پیش‌بینی شده برای آن زمان صرف شده است و به طور جدی و مجزا هزینه‌های آن مشخص نشده است.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بهره برداری از مترو اصفهان نیز از دیگر بی انضباطی‌های صورت گرفته در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی است چرا که بیش از ۱۶ سال از اجرای این طرح حیاتی آغاز شده است و هنوز در انتظار بهره برداری از آن مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه تفریغ بودجه سالیانه شهرداری جز در سه سال اخیر کار در حد رفع تکلیف بوده است، بیان داشت: چگونه است که طی این سال‌ها تخلفی از شهرداری گزارش نشده است و هیچ گونه رویه حسابداری تغییر نکرده و این در حالی است که شاهد الزامات قانونی در این خصوص بوده‌ایم.


تفریغ بودجه شهرداری اصفهان جز در سه سال اخیر برای رفع تکلیف بوده است

معین بررسی چرایی عدم تغییر حسابرس تعیین شده در سال‌های متوالی برای حسابرسی مالیات شهرداری و سرباز زدن شهرداری از ارائه گزارش در خصوص نقاط تخطی در جهت ایجاد شفافیت برای مردم و انجام وظایف نظارتی شورای شهر دانست و افزود: این در حالی است که در سال ۹۳ و با تعیین حسابرس جدید تفریغ بودجه انجام و مورد تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان قرار نگرفت.

وی عدم تصویب تفریق بودجه سال ۹۳ شهرداری را به معنای عدول از مصوبه شورا دانست و اضافه کرد: همچنین در این راستا باید توجه داشته باشیم که شهرداری طی سال‌های گذشته نسبت به پرداخت حق شهرداری در مترو اقدام نکرده و این در حالی است که زمانی که می‌توانستیم با دلار ۸۵۰ تا ۹۵۰ تومانی واگن‌های مترو را خریداری کردیم نسبت به این اقدام سرباز زده و امروز مجبور به خرید واگن با دلار چهار هزار تومانی هستیم.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: باید توجه داشته باشیم که در دوران گذشته برخی از اعضای شورای شهر همراه شهرداری بوده و امکان پرداختن به این موضوع و بررسی دقیق آن وجود نداشت.


عدم تحقق وعده‌های دولت توجیهی برای کم کاری شهرداری بوده است

وی تفریغ بودجه و تنظیم بودجه سالیانه قطار شهری به تصویب شورای شهر و شهردار وقت رسیده است، اضافه کرد: در سال‌های گذشته عدم تحقق وعده‌های دولت توجیهی برای کم کاری شهرداری بوده است.

معین بهره برداری ناصحیح از پل روگذر امام خمینی (ره) و برخی از گذرگاه‌های ایجاد شده در شهر اصفهان را نیز از دیگر اقدامات نادرست صورت گرفته توسط شهرداری طی سال‌های گذشته عنوان کرد و افزود: برای پل روگذر امام خمینی (ره) با رعایت حداقل ضوابط مهندسی می‌توانستیم از زیر این پل نیز بهره برداری کرده و از این فضا برای معبر و گذر استفاده کنیم.

وی صدور مجوز برای تفکیک اراضی با کاربری فضای سبز را نیز از دیگر اشتباهات شهرداری در سال‌های گذشته دانست و ابراز داشت: فروش تراکم‌های غیر مجاز نیز قابل بررسی است و همه این موضوعات باعث گرفتاری‌هایی در شهر می‌شود که رهایی از آن در طولانی مدت هم متصور نیست.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تهران را نمونه بارز عدول از ضوابط مهندسی در کشور دانست و افزود: در شهر اصفهان نیز این راه را بدون توجه به آینده تاریک طی می‌کنیم

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار